بستن

شروع برداشت گندم، جو و کلزا در شهرستان گراش

هفت‌برکه – گریشنا: آغاز برداشت بیش از دو هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو و کلزا، بازدید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از وضعیت اراضی واگذاری شده و دیدار نوروزی با فرماندار شهرستان گراش و نشست صمیمانه با ریاست دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش از جمله اتفاقات روزهای گذشته در اداره جهاد کشاورزی گراش بوده است.

با دو هفته تعجیل، برداشت محصولات گندم و جو و کلزا شهرستان گراش شروع شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، احسان زاهدی مسئول مکانیزاسیون این مدیریت خبر از آغاز برداشت محصولات گندم، جو و کلزای شهرستان داد و گفت: «به علت خشکسالی در سال زراعی جاری، عملیات برداشت حدود دو هفته زودتر آغاز شد که تا  اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.»

زاهدی گفت: «هم اکنون تعداد پنج دستگاه کمباین در شهرستان مستقر گردیده است که در زمان اوج برداشت این تعداد به ۳۰ دستگاه افزایش خواهد یافت. امسال جهت برداشت کلزا تعداد ۳ دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص پیش‌بینی گردیده است که در اراضی کلزا کاری شده شروع به برداشت کرده‌اند. برای برداشت محصولات، امسال تلاش شده تا از کمباین‌های جدید و مدرن در شهرستان استفاده گردد، که طی این روزها  ۹ اکیپ از کارشناسان این مدیریت بر عملیات برداشت نظارت فنی خواهند داشت.»

بازدید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از وضعیت اراضی واگذاری شده

علی جوکار، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از اراضی واگذاری شده در قالب طرح طوبی (نخیلات دیم) بازدید و از نزدیک با چگونگی احیاء اراضی واگذاری آشنا شد.

علی هنرور، رئیس اداره  امور اراضی این مدیریت درباره این زمین‌ها گفت: «این اراضی در سنوات گذشته به بهره‌برداران واگذار شده، که به دلایل متعدد کشت نگردیده بودند با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره امور اراضی، مستاجرین اقدام به احیاء اراضی واگذاری در قالب کشت درختان نخل و زیتون کرده‌اند.»

نشست صمیمانه مدیر و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی با ریاست دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش

مدیر شهرستان و کارکنان اداره امور اراضی،  با ریاست دادگستری شهرستان گراش و فرماندهی نیروی انتظامی جهت تبریک سال نو  و تعامل بیشتر با دستگاه‌های مرتبط، در اولین روزهای آغاز سال کاری جدید، دیدار کردند.

در این دیدارها ضمن تبریک  متقابل عید نوروز، ابوذر رنجبر، ریاست دادگستری و سرهنگ علی بابائی فرماندهی انتظامی شهرستان، قول مساعدت و همکاری بیشتر با مدیریت جهاد کشاورزی دادند و از تعاملات موجود در سال گذشته تشکر و قدردانی کردند.

دیدار نوروزی مدیر و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی با فرماندار شهرستان گراش

به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۹۷، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی  به همراه مسئولین ادارات تابعه، با اصغر فرودی فرماندار شهرستان دیدار نمودند و سال نو را خدمت وی تبریک گفتند.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان در این دیدار و در آغاز سخنانش با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و موفقیت روز افزون دولت تدبیر و امید، سال حمایت از کالای ایرانی را به همه میهمانان تبریک گفت و برای آنان آرزوی سالی سرشار از موفقیت و شادکامی نمود.

در ادامه فرودی سال جدید را سالی پر از انگیزه و تلاش صادقانه برشمرد و گفت: «مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یکی از دستگاه‌های اجرایی مهم شهرستان است  که ما از عملکرد  این دستگاه رضایت کامل داشته‌ایم.»

فرماندار شهرستان  همچنین افزود: «امید است در سال جدید با تعامل خوبی که بین فرمانداری و جهاد کشاورزی بوده بتوانیم در پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی، به خصوص در بخش کشاورزی اقدامات خوبی انجام دهیم.»

در پایان فرماندار از علی جوکار  مدیر شهرستان بخاطر عملکرد این مدیریت در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top