بستن

ریاست میراث فرهنگی گراش نیز تحویل شد

هفت‌برکه – گریشنا: در اولین روز سال ۱۳۹۷، رییس جدید اداره میراث فرهنگی گراش معرفی شد. مهندس جواد اسدی که از ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴ مسئولیت این اداره به عهده داشت (خبر در گریشنا) و تاکنون چندین بار استعفا کرده بود، در نهایت صندلی ریاست این اداره را به سید عفیف زندوی سپرد.

به گزارش هفت‌برکه، حکم سرپرستی سید عفیف زندوی دیروز اول فروردین ۹۷ به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گراش ارسال شد. سید عفیف زندوی متولد تیرماه ۱۳۵۹ و اهل و ساکن بیرم است. او دانش‌آموخته‌ی رشته پژوهشگری است، و سابقه‌ی ۱۳ ساله در میراث فرهنگی دارد.

اداره میراث فرهنگی که در خانه‌ی شهیدان عظیمی قرار دارد، در تعطیلات نوروز هم باز است و موزه مردم‌شناسی گراش در آن پذیرای بازدیدکنندگان است. مهندس جواد اسدی، رییس پیشین این اداره، در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه از پیگیری خودش، فرماندار و رییس شورای شهر برای انتقال زندوی خبر می‌دهد و می‌گوید: «آقای زندوی مامور حفاظت میراث بیرم و از نیروهای اداره میراث فرهنگی لارستان است. آن اداره هم نمی‌خواست نیرویش را از دست بدهد. اما ما پیگیری کردیم که چون در ابتدای سال به نیروی جدید نیاز داریم، کار انتقال ایشان انجام شود.»

اسدی که چندی پیش هم استعفایش جدی شده بود (خبر در گریشنا) درباره وضعیت کنونی اداره می‌گوید: «من از یک سال پیش قصد رفتن داشتم، اما چون با رفتن من، اداره استقلالش را از دست می‌داد، تصمیم به ماندن گرفتم. در این مدت اداره مستقل شد، و بودجه مرمت خانه شهیدان عظیمی هم تصویب و این مرمت انجام شد، و دو نیرو نیز در اختیار اداره قرار گرفت. الآن وضعیت برای رییس بعدی مهیاست، و من با خیالی راحت‌تر از اداره می‌روم، هرچند همراه با دوستان انجمن ایکوموس، همچنان در کنار اداره خواهم بود.»

به گفته مهندس اسدی، در بازدیدی که زندوی دیروز از مکان اداره و امکانات ان داشته است، در خصوص مسائلی همچون شروع به کار و محل اسکان صحبت شده است: «قرار شد ایشان از هفته آینده، یعنی بعد از تعطیلات رسمی نوروز، کارش را شروع کند. برای محل اسکان هم قرار است فرمانداری با همکاری شورا، محلی را تهیه کند.»

زندوی برنامه‌ها و اهدافش را اینگونه برمی‌شمرد: تعامل با ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، به‌خصوص فرمانداری، نیروی انتظامی، شورا، شهرداری و انجمن‌های مردمی با اولویت قرار دادن اهداف میراث فرهنگی؛ شناسایی شهرستان وثبت آثار؛ حفظ بافت قدیمی با همکاری شهرداری؛ بررسی و کاوش منطقه با همکاری پژوهشکده میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهرستان؛ گسترش و ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس و فرمانداری و بخشداری‌های تابعه و کمیته امداد شهرستان؛ سامان دادن بخش اداری، اداره میراث فرهنگی و بخش موزه در سرای شهیدان عظیمی؛ برنامه زمان‌بندی مشخص و معین با همکاری و مشاوره از شورا و انجمن‌های مردمی و دوست‌داران میراث فرهنگی؛ آگاهی‌سازی از میراث فرهنگی در مدارس در جهت فرهنگ‌سازی و شناخت بهتر از میراث فرهنگی با همکاری اداره آموزش و پرورش. او در نهایت می‌افزاید: «ما نیازمند به مشاوره و انتقادیم.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

  1. امیدوارم ایشان بتوانند اداره میراث فرهنگی را مستقل کنند وبه اداره ارتقا ببخشندنه اینکه بعدازمدتی زیرمجموعه لارستان بشود درضمن بامسولین شهرستان خودمان همراه وهم گام باشد نه شهرستان مجاور انشالله موفقیت ایشان راازخداوندخواستاریم وبرای آقای اسدی مسوول قبلی آرزوی موفقیت در جای دیگرراخواهانیم

  2. حیف شد مهندس اسدی رفت از نظر بنده ضمن احترام به کلیه روسا ادارات مهندس اسدی در کنار سه نیروی بومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان و اداره برق از نیروهای دلسوز شهرستان گراش بودند برای نیروی جدید میراث فرهنگی و گردشگری هم آرزوی توفیق دارم

  3. تا چند روز دیگه اقای حسن نژاد نیز جای خود را به مدیری دیگر می‌دهند و از اول مهر ایشان به آموزش و پرورش خواهند برگشت

  4. آقای گراشی شما را کامل می شناسم و دلیل کینه و نفرت شخصی شما هم می دانم چند بار هم اسم شما را بردم ولی کامنت را منتشر نکردند اگر مشکل دارید به جای نفرت پراکنی حضوری و مردانه حرفت را بزن پشت فضای مجازی نشستن و بد بینی ایجاد کردن که هنر نیست مدعی ارزشمداری هم هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top