بستن

کیک تولد اولین نوزاد IVF و انتظار برای ۲۳ تولد دیگر

هفت‌برکه (گریشنا): تولد اولین نوزاد به روش IVF در گراش، یک سال پس از افتتاح مرکز درمان ناباروری الزهرا(س)، خبر خوشی بود که مجموعه علوم پزشکی نمی‌توانست بدون جشن تجلیل از کنارش بگذرد. مخصوصا این که به گفته‌ی دکتر محسن‌زاده، رییس این مرکز، ۲۳ مادر دیگر از طریق IVF حامله هستند و به زودی خبر زایمان آنان نیز منتشر می‌شود، و همچنین تعداد مراجعان به این مرکز آنقدر زیاد است که ۱۳۲۷ نفر در نوبت ویزیت اول هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، به همین مناسبت مراسم تجلیل از متخصصین، پرسنل مرکز درمان ناباروری الزهرا سلام الله علیه گراش در مرکز پیشگیری از سرطان برگزار شد. در این مراسم که به همت بانی خیر مرکز برگزار شده بود، دکتر منوچهر حیدری، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی، ضمن تبریک تولد اولین نوزاد IVF در این مرکز، از تمامی مسئولین و پرسنل این مرکز، به‌ویژه بانی خیر این مرکز قدردانی کرد.

دکتر مهدی محسن‌زاده، رییس مرکز درمان ناباروری الزهرا سلام الله علیه گراش، نیز ضمن قدردانی از زحمات خیّر بزرگوار و نماینده ایشان و نیز دکتر یونسی و دیگر متخصصین و پرسنل این مرکز، تولد اولین نوزاد IVF در این مرکز را گامی بسیار بزرگ برای اثبات شعار «گراش، قطب درمان منطقه» برشمرد. رییس مرکز درمان ناباروری گراش در ادامه افزود: «خبر تولد این نوزاد که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد، بسیاری از مراکز تماس گرفتند و ابراز خوشحالی کردند و این موفقیت را تبریک گفتند.»

دکتر محسن‌زاده در ادامه گفت: «خبر خوش دیگر این است که در این مرکز ۲۳ نفر دیگر از طریق IVF حامله هستند که ان شالله و به لطف خدا شاهد تولد نوزاد آنان نیز خواهیم بود.»

دکتر محسن‌زاده به ذکر آمار کوتاهی درباره مراجعان این مرکز بسنده کرد: «روز اول افتتاح با جمعیت زیادی برای مراجعه روبه‌رو شدیم که از شب قبل در آنجا حضور داشتند. در آن زمان فکر می‌کردیم شاید این ازدحام به خاطر روز اول باشد. ولی مراجعه به این مرکز همچنان با استقبال زیادی روبه‌رو است و تعداد ۱۳۲۷ نفر در نوبت ویزیت اول هستند.» او درباره‌ی هزینه‌های درمان در این مرکز نیز گفت: «یکی از امتیازات مرکز درمان ناباروری الزهرا سلام الله علیها شهرستان گراش، دولتی بودن آن است. در استان فارس، حتی در مرکز استان نیز مرکز درمان ناباروری دولتی وجود ندارد.»

رییس مرکز درمان ناباروری الزهرا(س) گراش این اطمینان خاطر را نیز به مراجعان این مرکز داد: «تمام استانداردهایی که در مراکز معتبر درمان ناباروری در کشور رعایت می‌شود، در گراش نیز رعایت می‌شود و همه چیز بر اساس استاندارد است.» او افزود: «راه‌اندازی این مرکز کار بسیار سنگین و بزرگی بود و این موفقیت جز با همدلی و تلاش همه دوستان امکان‌پذیر نبود.» او از تلاش‌های دکتر بهمنی نیز در پیگیری راه‌اندازی این مرکز و خیرین و نماینده خیّر قدردانی کرد.

در ادامه جلسه، یعقوب سعادت، نماینده خیّر، نیز با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مرکز راه پرپیچ‌وخمی را پیموده‌ایم، از همه متخصصین و پرسنل این مرکز قدردانی کرد. در پایان جلسه، هدایایی از سوی بانی خیر به متخصصین، پرسنل و عوامل اجرایی و مدیریتی این مرکز اهداء شد و سپس کیک تولد اولین نوزاد IVF با حضور پدر این نوزاد بریده شد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top