هفت‌برکه (گریشنا): یک تساوی دیگر حاصل کار نوجوانان هلال‌احمر در هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور بود. اما اعلام پنالتی در آخرین دقیقه وقت اضافه باعث شد این بازی با جنجال به پایان برسد.

بازی هلال احمر گراش و پدیده اصفهان سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در ورزشگاه شهدا گراش برگزار شد. هلال‌احمر در نیمه دوم با گل امیرحسین مظلومی‌پور پیش افتاد. در دقیقه ۹۶ بازی، داوری یک پنالتی برای تیم پدیده اصفهان اعلام کرد که به ثمر رسیدن این پنالتی بازی به تساوی کشیده شد. سوت پایان با اعتراض شدید همراهان تیم هلال‌احمر همراه بود و بازی به جنجال کشید. اعتراض‌ها بعد از بازی هم ادامه داشت.

هلال‌احمر با ترکیب جواد غفاری، داوود عسکری، محسن محمدی، محمد علی غلامی (عباس اسماعیلی ۷۵)، محمد علی کرباسی، رضا سوزنده، ابراهیم کامیاب (مهدی مهیایی ۸۵)، امیرحسین مظلومی‌پور، حسین خدمتی، محمد آتشی (علی‌رضا احمدی ۶۰)، حمیدرضا جواهریان به زمین رفت.  محمد جواد آذرپادگان به عنوان سرمربی و حجت عابدی به عنوان سرپرست روی نیکمت هلال‌احمر نشستند.

بعد از این تساوی هفته آینده شنبه ۲۵ آذرماه هلال‌ احمر گراش در هفته پایانی دور رفت در ورزشگاه شهید دستغیب به مصاف فجر شهید سپاسی خواهد رفت.

Helal Javan

اعتراض شدید به داوری

در پایان بازی حجت عابدی، سرپرست تیم فوتبال جوانان هلال احمر گراش، به شدت از قضاوت داوری دیدار تیمش مقابل پدیده اصفهان انتقاد کرد و گفت: «اشتباه داوری استعداد‌های فوتبال ما را نابود می‌کند، از قضاوت بد داوری تن و بدنمان می‌لرزد حتی آدم خوشبین هم شک می‌کند.»

انتقاد دیگر سرپرست هلال‌احمر تاخیر داوران است: «در سه بازی گذشته که میزبان بودیم، نماینده محترم فدراسیون طبق برنامه اعلامی باید ساعت ۱۴ بازی را شروع می‌کرد که به دلیل عدم حضور داوران و یا تاخیر آنها، هر سه بازی با تاخیر برگذار شده است که این هم برای ما و هم برای تیم مهمان شرایط نامساعدی به وجود می‌آورد.»

وی با مرور عملکرد داوران در بازی‌های این تیم گفت: «در هفته سوم مسابقات، هلال احمر گراش میزبان شهرداری بندر عباس بود که تا ساعت ۱۴ منتظر آمدن داور بودیم که متاسفانه ساعت ۱۴:۳۰ به ما اطلاع دادند که باید داور بومی برای این بازی معرفی کنیم و اینجا تیم شهرداری بندر عباس از خود سخاوت نشان داد و پذیرفت که بازی با داور گراشی برگزار شود. در بازی هفته پنجم مقابل شهید وفایی، داور بستکی این دیدار به جای حضورش در ساعت ۱۴ ساعت ۱۴:۳۶ وارد ورزشگاه شهدا شد که تیم شهید وفایی شیراز به ما اعتراض کرد و از پذیرش داور بومی خودداری می‌کرد. در بازی هفته ششم مقابل پدیده اصفهان، نماینده فدراسیون تا ساعت ۱۲ نمی‌دانست داور کیست و از ابتدای صبح درخواست ما پیگیر حضور داور بود که در نهایت داور بستکی ساعت ۱۴ وارد ورزشگاه شهدا شد و این بازی برای سومین بار با نیم ساعت تاخیر شروع شد.»

عابدی این بی‌نظمی را به دلیل بی‌توجهی به فوتبال پایه می‌داند: «چگونه داوری که گرم نکرده و ذهن آماده‌ای برای قضاوت ندارد، می‌تواند بر قضاوت بازی مسلط باشد؟ چرا کمیته داوران فدراسیون فوتبال بی‌تدبیری می‌کند؟ چواب این بی تدبیری و ناهماهنگی چه کسی باید بدهد؟ فدراسیون فوتبال جوانان که سرمایه و استعداد فوتبال ایران هستند چگونه با این وضعیت اداره می‌کند؟»

عابدی با بیان این که اشتباهات داور بازی هر دو تیم را آشفته کرده بود، افزود: «کجای فوتبال تاخیر کمتر از ۵ ثانیه دروازبان را بدون تذکر اول کارت زرد می‌دهند؟ آن هم خود نماینده فدراسیون واقف است و می‌پذیرد. کجای دنیا شش دقیقه وقت اضافه گرفته می‌شود و در دقیقه ۹۷ یعنی یک دقیقه بیشتر داور بازی پنالتی می‌گیرد و بازی برده را به تساوی می‌کشاند؟ فیلم این بازی را در اختیار فدراسیون قرار می‌دهیم. در این بازی حداقل چند صحنه را به اشتباه برای ما و حریف گرفته شد که صدای اعتراض هر دو تیم را در آورد. بنده به نتیجه بازی اعتراض نمی‌کنم، چون بازی با برد و باخت همراه است، اما چیزی که به آن اعتراض می‌کنم، ضعف داوری و بی‌توجهی فدراسیون به این مساله است. به هر حال ضعف مکرر داوری روزی گریبان‌گیر من و تیمم می‌شود. تا کی باید بی تدبیری ادامه داشته باشد؟»

حجت عابدی با بیان اینکه تیم ما با جمع کردن هزار تومان هزارتومان از طریق خیرین به اینجا رسیده است گفت: «فدراسیون فوتبال بداند این تیمی که در لیگ دسته یک استان بازی می‌کند، ۵ سال به عنوان قهرمان لیگ برتر استان فارس رسیده است و این طور نیست که بدون زحمت به اینجا رسیده باشیم. تمام توان خود را به کار گرفتیم و از مسابقات زیر گروه کشوری بدون باخت در برابر ۹ تیم با اقتدار به لیگ دسته یک کشور راه یافتیم و تیم‌های مطرح اصفهانی، اردبیلی، بندر عباسی، یزدی و کرمانی را بدون حتی یک باخت کنار زدیم تا به هدف خود برسیم. به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم چون تیم ما شهرستانی است در حقش اجحاف شود و تا آخرین لحظه پشت تیمم هستم و نمی‌گذارم بی تدبیری در اعزام داوران نا‌توان تیمم را از پا در بیاورد.»