گریشنا : تالار فردوسی خانه فرهنگ لارستان پنجشنبه شب میزبان نشست هنرمندان و فرهنگیان لار با نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش سایت دکتر جعفر پور، این جلسه که از ساعت ۹ شب آغاز و تا پاسی از شب به طول انجامید ، هنرمندان و فرهنگیان شهر مشکلات و دغدغه های خود را با نماینده مجلس در میان گذاشتند.

در این جلسه ابتدا خانم آرین به عنوان معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار و میزبان جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضرین ، این جلسه را فرصتی کم نظیر و مغتنم برای هنرمندان لارستانی دانست که در ادوار گذشته نمایندگی مجلس نظیر چنین جلساتی وجود نداشته است.

سپس نمایندگان انجمن های خوشنویسی ، تئاتر موسیقی ، هنرهای تجسمی به بیان دغدغه های و مشکلات خود پرداختند . آنان نبود فضای فرهنگی کافی ، کم توجهی مسئولان به مقوله فرهنگ ، ضعف مدیریتی اداره فرهنگ و ارشاد لارستان را از مهمترین مشکلات خود دانستند.

سپس دکتر جعفرپور در سخنانی خود را فرزند خاک پاک لارستان نامید و افزود : آسیب های مهمی در فضای فرهنگی و هنری شهرستان وجود دارد که مهمترین آن بحث ضعف در مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است .وی وجود یک مدیر فعال پرتوان و همزبان و همراه با فرهنگیان لارستان در راس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان را از مهمترین نیاز های شهرستان دانست. وی در بخش دوم سخنان خود از پیگیری های به عمل آمده توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث فرهنگی شهرستان سخن گفت . فاز دوم تالار وحدت، پردیس سینمایی ،ارتقای کانون های مساجد، مجتمع فرهنگی آیت االه سید عبدالحسین لاری را از مواردی دانست که از ابتدای شروع مسئولیت آنها را دنبال کرده است.

در پایان این جلسه هم در فضای صمیمی ، هنرمندان به بیان مشکلات خود و انتظارات در حوزه فرهنگی پرداختند که دکتر جعفرپور قول مساعد برای پیگیری مشکلات آنان داد.

خبر دیگر

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری فشار غرب برای کناره‌گیری عنان از نمایندگی سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد:‌ اخضر ابراهیمی نیز از همین ابتدا اعلام کرده است امید چندانی به اتمام مأموریت خود ندارد و همه اینها نشان از تلاش غرب و برخی کشورهای عربی برای تهاجم نظامی ضد سوریه دارد.

jafarpoor

در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ انتخاب اخضر ابراهیمی به عنوان جانشین کوفی عنان، کاملا صوری بوده و به نظر من پرده‌ای از یک نمایشنامه از پیش نوشته شده برای خاتمه دوران حکومت بشار اسد از طریق تهاجم نظامی است.

وی ادامه داد: هم عنان و هم ابراهیمی متمایل به اتمام بحران سوریه از طریق گفت‌وگو هستند؛‌ این در حالی است که غرب و برخی کشورهای عربی حضور چنین نمایندگانی از سوی سازمان ملل متحد برای پی‌گیری مذاکرات با رهبران دمشق و مخالفان دولت از یک سو و کشورهای دوست سوریه مانند ایران،‌ سوریه و چین از سویی دیگر را برنمی‌تابند و تلاش دارند شرایط را برای تهاجم نظامی به سوریه آماده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: غربی‌ها نه به عنان اجازه کار دادند و نه این اجازه را به ابراهیمی خواهند داد؛ چراکه خود اخضر ابراهیمی نیز در مصاحبه‌های اخیرش اعلام کرده امیدی به پایان مأموریتش در سوریه ندارد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم افزود:‌ بیشتر کشورهای حاضر در اجلاس تهران نیز با انتخاب راه‌حل نظامی برای پایان دادن به بحران سوریه مخالف بودند و تنها نمایندگان تعدادی از کشورهای عربی بر گزینه تهاجم نظامی پافشاری می‌کردند. از سویی دیگر نیز غربی‌ها اگرچه امیدوارند سرنوشتی شبیه قذافی در انتظار اسد باشد،‌ اما به دلیل درگیری‌شان با مشکلات اقتصادی،‌ امکان عملیاتی کردن چنین تصمیمی را ندارد.

جعفرپور در پاسخ به این سؤال که گمانه‌های برخی رسانه‌ها درباره ارسال نامه‌ای محرمانه از سوی دمشق به واشنگتن را که در آن خواستار حمله نظامی آمریکا به سوریه با تأمین مالی عربستان شده بودند، تا چه حد صحیح می‌دانید؟ گفت: البته این گمانه‌ها سند چندان درستی ندارند و نمی‌توان بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد؛ اما با این حال با توجه به گفته‌ها و رفتارهای رهبران ریاض، وقوع آن چندان هم دور از عقل و منطق نخواهد بود.

وی ادامه داد:‌ البته با توجه به شکست‌های سنگینی که آمریکا در عراق و افغانستان متحمل شد و مردم هر روز شاهد کشته شدن سربازان و تشییع جنازه‌های فرزندان خود در شهرهای مختلف آمریکا بودند، ‌بعید است آمریکا در دام سومی بیفتد و با توجه به بحران اقتصادی داخلی خود،‌ حاضر به حمله نظامی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد:‌ به نظر من تلاش‌های غربی ـ عربی برای پایان دادن نظامی به بحران سوریه،‌ سرانجامی نخواهد داشت و همه طرف‌های درگیر در این کشور،‌ به ناچار پای میز مذاکره خواهند نشست و بحران سوریه با راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی خاتمه خواهد یافت.