بستن

راه‌اندازی اولین سامانه هواشناسی کشاورزی در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): اولین سامانه هواشناسی کشاورزی اسکادا در شهرستان گراش راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، سامانه هواشناسی کشاورزی یک سامانه حرفه‌ای است که با اندازه‌گیری دقیق و ثبت پارامترهای آب و هوایی و انتقال این اطلاعات به رایانه شخصی، امکان پیش‌بینی وضعیت جوی را فراهم می‌کند. تاکنون ایستگاه هواشناسی ثابت و مشخصی در این شهرستان وجود نداشته است.

سید احسان زاهدی، مسئول سامانه اسکادا، در این خصوص گفت: «با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش و همکاری دفتر فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی، سامانه هواشناسی کشاورزی در شهرستان راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این سامانه هواشناسی در حال حاضر قادر به ثبت رطوبت و درجه حرارت روزانه است و به وسیله‌ی آن محاسبه Degree day محصولات مختلف کشاورزی آن امکان‌پذیر است.» زاهدی در ادامه گفت: «جهت اندازه‌گیری دقیق‌تر وضعیت آب و هوایی کشاورزی شهرستان، نیاز است که این سامانه به بادسنج و باران‌سنج مجهز شود و امید است هر چه سریع‌تر نسبت به تجهیز آن اقدام شود.»

3 نظر

  1. با تشکر از مدیریت جهاد کشاورزى شهرستان گراش
    گراش باید به دستگاه هاى لازمه مجهز بشه
    ممنونیم

  2. ضمن تشکر از جهاد کشاورزی به خاطر تلاش و کوششی که در جهت راه اندازی این دستگاه انجام دادند ولی، امید که قبل از اینکه دستگاه لانه ی پرنده ها یا کندوی عسل یا از تیر آویزون بشه یا خدایی نکرده خود تیر بیفته تو دست و پای مردم بادسنج و باران سنجشم نصب کنن.اینو کفیتم که دوستان بدونن کار آن کرد که تمام کرد نه وسط راه ول کرد و فرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top