هفت‌برکه (گریشنا) – این خبر تکمیل شد – طاق بادی ورودی شهر، دیگر سال نو را به مهمانان نوروزی تبریک نمی‌گوید.

به گزارش هفت‌برکه، تعطیلات و تردد مهمانان نوروزی انگیزه‌ای بود که تا بیست و هفتم اسفند ۹۵ شهرداری پروژه‌ی زیباسازی شهر را به اتمام برساند. طاق بادی ورودی شهر از سمت لار نیز با این هدف نصب شد. اما دیشب، هفتم فرودین‌ماه، در حالی که حدود یک هفته‌ی دیگر تا پایان تعطیلات باقی مانده است، این طاق بادی به دست افرادی ناشناس، با تیغ پاره و تخریب شد.

Taqe Badi 04

ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری گراش، می‌گوید: «دیشب باخبر شدیم که طاق بادی حالتش را از دست داده و خراب شده است. برای پیگیری مساله به محل رفتیم. با وجود این که موتور دستگاه روشن بود، طاق از حالت اولیه‌اش خارج شده بود. بعد متوجه جای چند پارگی روی آن شدیم که امکان ترمیم آن نیز وجود ندارد.»

حسینی ادامه داد: «این طاق بادی در زمان شهرداری آقای قائدی با هزینه‌ی حدود هفت میلیون تومان خریداری شد.» او در جواب به این سوال که چه کسانی در بروز این اتفاق دخالت دارند گفت: «حدس می‌زنم باز هم دست وندال‌ها در کار باشد.»

 

وندالیسم یا خرابکاری، پدیده‌ای اجتماعی است. شخص وندال یا خرابکار، به صورت ارادی به تخریب اموال عمومی می‌پردازد و آثار و تبعات منفی از خود بر جای می‌گذارد.

اگر دوست داشتید اطلاعات بیشتری از وندالیسم به دست بیاورید، این گزارش منتشر شده در هفت‌برکه را بخوانید: یک نشست فرهنگی: وندالیسم چیست؟ چه کار باید کرد؟

تکمیل خبر: البته با تلاش ماموران شهرداری، این طاق بادی امروز به هر ترتیب تعمیر شد.

Taqe Badi 03

Taqe Badi