بستن

همایش معایب تک‌فرزندی در فداغ

هفت‌برکه (گریشنا): اولین همایش معایب تک‌فرزندی و فرزندپروری در مرکز دهستان فداغ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، این همایش به همت واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس؛ و با همکاری مرکز جامع خدمات سلامت فداغ در حسینیه جامع فداغ برگزار شد.

کاظم عسکری‌زاده، کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، به عنوان سخنران این همایش به والدین فداغی گفت: «از مشکلات جدی تک‌فرزندی می‌توان به کاهش روابط اجتماعی، جایگزینی رسانه‌ها، فرزندسالاری و مشکلات اجتماعی و روانی اشاره کرد که والدین باید آنها را جدی بگیرند، چرا که تک‌فرزندان تا پایان عمر با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.» او توصیه کرد که با توجه به این مشکلات، والدین راهی بهتر از تک‌فرزندی را انتخاب کنند، چرا که خانواده‌های چندفرزندی، به دلیل وجود خواهر و برادر، از این آسیب‌ها در امان‌اند.

10 نظر

  1. همه این حرفا کاملا صحیح و کلام ایشون متین. ولی همه مشکلات از بی کاریه، بی پولیه. اونی که خدا بی دردسر اولاد بهش میده که بخاطر خرج زیاد و تنگدستی خودشون عمدا نمیزارن بچه دار بشن چون میدونن از پس خرج اش برنمیان ! زوج های نابارور هم پس هزینه های سرسام آور درمان ناباروری میمونن که بیمه هم قبول نمیکنه و لذا قید بچه دار شدن رو میزنن یا کارشون بخاطر سردی زندگی به طلاق میکشه.
    اگه جایی سراغ دارید به زوج های نابارور کمک مالی بکنند (بهزیستی، کمیته امداد، دفتر امام جمعه و خیرین و …) و برن سراغ فرزندآوری اطلاع بدید

  2. سلام قولا من رب رحیم
    ضمن تایید حرف های کارشناس مذکور ازحیث روانشناسی،باید متذکر شویم که دولت نیز موظف است برای آندسته از زوج های عقیم ،تمهیداتی درنظر داشته باشد چراکه تعداد اینگونه افراد درجامعه روبه افزایش است .
    واینکه بگوییم مطلقاً عدم فرزند آوری به ترس از رزق و روزی و کار ودرآمد بستگی دارد حرفی کاملا ناصواب است چه بسا خانواده ای مجلل وپردرآمد صرفاً به یک فرزند الی ۲تا بسنده می کنند وحال آنکه خانواده هایی کم بضاعت دارای فرزندان زیادی هستند وراضی .
    وسخن آخر اینکه خدای متعال درآیه ۳۱سوره اسراء می فرماید :
    اِز تِرس مونیسن و مونبارن ، بچیاتو سقط و اوشمکشی ،ماإ خدا ریزی بر هردوتَهیتو(هم نه نه با هم بچیاتو) ارسنم .

    ولاتقتلوا اولادکم خشیه املاق نحن نرزقهم و ایاکم ان قتلهم کان خطا کبیرا.

    همیشه موید باشید

    1. جناب حمیدرضا
      فعلا دانشجویی و وارد مقوله ازدواج و خانواده نشدی پسرجان!!!
      بچه باید با برنامه دنیا بیاد….
      اینهمه بیکار و مجرد و …. رو نمیبینی مگه.به شخصه اعتقاد دارم پدر و مادری که توانایی مالی یا حتی توانایی تربیت فرزند رو ندارن ،اگر بچه دار بشن گناه بزرگی مرتکب شده اند…
      خدا وند به شما توفیق دهد ….

  3. درست میفرماید با بی کاری و بی پولی مخصوصا نداشتن خانه و سرپناه اخه این بچه اینده نمیخواد؟؟
    البته خانواده هایی که بچه ندارند و استطاعت مالی دارند درست حتما بچه میخوان ولی ایا
    این اقایون که دم از فرزند بیشتر میزنند ایا خرج بچه هم میدهند ایا پدر و مادر حتما باید شرمنده بچه ها باشند اخه میخوان جوان اینده از نداری مواد فروش و دزد و یا معتاد بشه اخه چقدر بی خیالی و احمقی ؟

  4. جناب اقای حمیدرضا فکر کنم شما اصلا مشکل مالی نداری و خداوند به شما رزق و روزی زیادی اعطا کرده و درد و رنج انسانهای بیکار و بدبخت که جلو زن و بچه ها خجالت زده هستند را نکشیده اید وگرنه این حرفها را نمیزدید برادر گرامی . درود بر شما

  5. با سلام
    زمانی که ما دانشجو بودیم همین دکترها میومدن و میگفتن بچه دار شدن جیزه!
    یادمه استادمون مخالف زیادی میکرد با طرح احمدی نزاد که میگفت هر بچه ای به دنیا بیاد یک میلیون به خانواده کمک بشه، بگذریم.
    فقط خواهش میکنم یه سر به این لینک بزنید ببینید کشورهای دیگه چه راهکارهایی دارند قضاوت با خودتون. یا علی
    http://www.tabnak.ir/fa/news/403241/حقوق-ماهیانه-و-سبدکالا-برای-فرزنددارشدن

  6. بنظر منم بچه ربطی به پول زیاد داشتن نداره. نه که اصلا نداره ولی کم اهمیت تره . به قول برادر گرامی چه بسا خانواده های پولدار که یک فرزند دارند. به نظرمن بستگی به شور و شوق فرد برای زندگی داره.

  7. سلام منم با حرفای شهروند موافقم
    من خودم یکی از اون مامانای منتظرم که خدا هنوز نعمت بزرگشو بهم نداده
    واقعا هزینه درمان هم زیاده شش ساله تحت نظر دکترم تا الان نزدیک به ۴٠میلیون هزینه کردیم ولی نتیجه نگرفتیم و بیمه هم هزینه هارو قبول نمیکنه مثلا از ده تا آمپول فقط دوتاش رو بیمه قبول میکنه هر سال هم میگن هزینه ناباروری کم میشه ولی ما که ندیدیم
    هزینه هاش زیاد شده و کم نشده !
    الان میشه به ما بگین با این هزینه ها ما چجوری فرزند آوری کنیم !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top