بستن

تاکید فرماندار بر جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی

ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان گراش به ریاست فرماندار و با حضور مدیر جهاد کشاورزی و دیگر اعضا به منظور بررسی مشکلات و فعالیت های اولویت دار طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گراش مهندس کریمی فرد فرماندار گراش در این جلسه با اشاره به اهمیت بهبود و ارتقا اقتصاد جامعه از طریق بخش کشاورزی به خصوص دامداری و دامپروری، خواستار توجه و اهتمام ویژه مسوولین جهاد کشاورزی به این مهم شد.

کریمی فرد مشکلات امروز اقتصادی دنیا را به خاطر وابستگی شدید ملت ها به اقتصاد دولت های غربی دانست و فعالیت در عرصه کشاورزی را موجب تولید اشتغال پویا و پایدار و رهایی از وابستگی عنوان کرد.

در این جلسه مهندس اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از ۱۲ طرح توسعه کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: ایجاد مجتمع های دامداری و گلخانه ای از مهمترین این طرح ها به شمار می رود که مراحل اولیه اجرای طرح های فوق به پایان رسیده است.

در ادامه جلسه مهندس کریمی‌فرد تاکید کرد: نگاه ما باید به سمت جذب و تشویق سرمایه گذاران در همه بخش ها خصوصا بخش کشاورزی باشد و از همین رو بانک های ذیربط و مسوولین جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان و سرمایه گذاران بخش خصوصی همراه با نظارت اصولی و کارشناسی نقش مهمی را در این رابطه به عهده دارند.

فرماندار گراش همچنین خواستار ساماندهی مجوزهای صادره از قبل و مجوزهای بلا استفاده چاه‌های آب کشاورزی شد و افزود: کارشناسان امور آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان با بازدید های میدانی نسبت به شناسایی و اعمال قانون در خصوص چاه های آب فاقد مجوز قانونی اهتمام ویژه داشته باشند.

کریمی فرد تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی حاکم بر منطقه لازم است اعضای ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان با مطالعه قوی، برنامه ریزی دقیق، نگاه زیربنایی و اطلاع رسانی به موقع، زمینه ساز توسعه کشاورزی شهرستان و بهره برداری مطلوب از ظرفیت های موجود بخش کشاورزی شهرستان شوند.

حضور به موقع و فعال اعضا در جلسات، ارائه راهکارهای سازنده برگرفته از مطالعات قوی،اهتمام ویژه در پیگیری تصمیمات جلسات و گزارش دهی مستمر از نتایج پیگیری ها از دیگر مصوبات و تاکیدات این جلسه بود.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top