بستن

شمع و گل برای پروانه‌های آتشنشان

هفت‌برکه (گریشنا): حادثه‌ی پلاسکو تهران را بعدها به دلایل زیادی به یاد خواهیم داشت، و مهم‌ترین دلیل، مشاهده‌ی رشادت و شهامت آتشنشان‌هایی است که جلوی چشمان بهت‌زده‌ی ما، دل به آتش زدند و جان در راه خدمت فدا کردند. بغضی که در گلوی ملت ایران مانده، تبلور زیبایی یافته است: دیدار از پایگاه‌های آتشنشانی در سراسر کشور، و اهدای گل به آتشنشانان و روشن کردن شمع به یاد شهدای خدمت. پایگاه آتشنشانی و خدمات ایمنی گراش نیز در این روزها پذیرای مردمی است که می‌آیند تا به آنها تسلیت بگویند و بگویند که قدردان زحمت‌هایشان هستند.

Tajlil Atashneshani (10)

به گزارش محسن حسن‌زاده، روابط عمومی آتشنشانی گراش، طیف‌های مختلفی از مردم و مسئولین طی روزهای گذشته در آتشنشانی گراش حضور یافته‌اند و یاد شهیدان خدمت را زنده نگه داشته‌اند. این لیست تاکنون شامل رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) و هیات همراه؛ رییس دانشکده علوم پزشکی، و هیات همراه؛ رییس، معاونان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گراش؛ مدیر آموزش و پرورش؛ رییس و پرسنل هلال احمر گراش؛ مسئول حراست و کارکنان حمل و نقل شهرداری؛ پرسنل راهنمایی و رانندگی؛ هنرآموزان هنرستان شهید منفرد؛ دانش‌آموزان مدرسه شهید عالمی؛ نوآموزان کودکستان نورالهدا و کودکستان شکوفه‌های هلال احمر؛ نمایندگان رسانه؛ مسئولین و کارکنان فروشگاه پلاسکو گراش بوده است.

Tajlil Atashneshani (17)

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، دکتر عبدالهی، رییس دانشکده، به همراه دکتر علیرضا گلستان، معاون درمان؛ و مسعود خواجه‌زاده، مدیر اجرایی؛ در پایگاه آتشنشانی حضور یافت و ضمن ابراز تاسف از حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتشنشانان گفت: «کار شما آتشنشانان کار بسیار باارزشی است و به معنی واقعی کلمه، ایثار و فداکاری در شغل شما مشهود است.» او با اهدای شاخه‌ی گل به کارکنان این پایگاه، از آنان قدردانی و با قرائت فاتحه، به مقام شهدای آتشنشان ادای احترام کرد.

Tajlil Atashneshani Daneshkedeh (4)

و به گزارش حجت عابدی، دکتر شیرشمسی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گراش؛ به همراه مهندس فرهمند، معاون آموزشی؛ آتشی، مسول امور مالی دانشگاه، و دانشجویان رشته روانشناسی این دانشگاه به منظور تجلیل از فداکاری شهدای آتشنشان، با حضور در ایستگاه آتشنشانی مرکز گراش به مقام شامخ شهدای حادثه ساختمان پلاسکو با اهدای شاخه گل ادای احترام کردند. دکتر عبدالمهدی شیرشمسی در این دیدار گفت: «شهادت آتشنشانان فداکار، غیور و فرزندان ایران اسلامی در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو قلب تمامی ملت ایران را داغدار کرد و این حرکت شجاعانه و فداکارانه آتشنشانان در نجات جان هموطنان، در ذهن مردم خواهد ماند. آتشنشانان با آگاهی از خطری که پیش روی آنان بود، پای در میدان مقابله با آتش ساختمان پلاسکو نهادند و با ایثار و از خودگذشتگی، نام خود را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه ساختند.» در این دیدار، دانشجویان با اهدای گل به مقام شامخ شهدای آتشنشان ادای احترام و با کارکنان این مرکز گفتگو کردند.

Tajlil Atashneshani (6)

عکس‌های این دیدارها، نشانگر قدرشناسی مردم گراش، همچون تمام مردم ایران، از بزرگی کار آتشنشانان است.

این خبر با انجام دیدارهای بعدی تکمیل می‌شود.

 

4 نظر

  1. سلام
    سانحه دلخراش اتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو داغی عظیم در دل نیروهای امدادی گذاشت که صبری عظیم میخواد
    مثل اینکه مردم ما باید حتما اتفاقی بیوفته که قدر دان نیروهای امدادی باشن
    خیلی زیباتر میشد اگه هر چند وقت یکبار بهشون سر بزنیم و خدا قوت بگیم
    مطمئن باشین این عزیزان هیچ چشم داشتی ندارن حتی بایک دیدار دوستانه هم خوشحال میشن
    ودر آخر خسته نباشید و خداقوت و تبریک و تسلیت میگم به همه مردم الخصوص مقام معظم رهبری و نیروهای امدادی ان شاالله همیشه پیروز و سربلند باشند.

  2. باسلام
    ضمن عرض تسلیت حادثه پلاسکو به مردم شریف گراش
    اینجانب از طرف خودم و کلیه کارکنان آتشنشانی گراش از تک تک عزیزانی که به نحوه ابراز همدردی نموده و پیامهای تسلیتشان تسلای خاطر و قوت قلب بوده تقدیر و تشکر میکنم.
    همچنین تشکر ویژه از گریشنا به جهت پوشش خبری و تصویری محبت های همشهریان و مسوولین محترم
    با سپاس فراوان
    محسن حسن زاده

  3. سلام
    یه پیشنهاد
    باتوجه به حادثه تاخ پلاسکو و داغی که بردل امت نشست وآگاه شدن مردم که اگر ایمنی را رعایت نکنند چه اتفاقات ناگواری خواهد افتاد،گریشنا اگه بتونه چالشی رو در رابطه با ایمنی از قبیل داشتن کپسول اطفاع حریق ، آمادگی در برابر حوادث ، داشتن کیف کمکهای اولیه ، نصب سیستم هوشمند تشخیص وجود گاز و بستن کمربند ایمنی و… رو به صورت عکس وپیامی اثر گذاربامشارکت مردم اجرا کنه بنظرم خیلی جالب وبدرد بخور باشه .
    به طور مثال عکس سلفی ازخودمون بگیریم که در خودرو هستیم وکمربند بستیم وزیر پیام بنویسیم من وکمربند همیشه .ویا جمله های زیباتر وبهتر و عکس از کپسول اطفاء حریق ونشان دادن تاریخش ونوشتن متنی مثلا : من بروزم شما چطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top