بستن

امام جمعه گراش: آمار کتابخوانی نگران‌کننده است

هفت برکه (گریشنا): امام جمعه گراش در آستانه هفته کتاب، آمار کتابخوانی را نگران‌کننده دانست. او همچنین از پیگیری برای معرفی امام جمعه ارد و ایجاد ستاد نمازجمعه در فداغ خبر داد.

shaheragh

به گزارش حجت عابدی، امام جمعه گراش در خطبه اول نماز جمعه ۲۱ آبان‌ ماه ۱۳۹۵ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی و با اشاره به نقش ارزنده تقوا در زندگی انسان گفت: «تقوای الهی بهترین توشه برای آخرت و رهایی از تاریکی و گمراهی است.»

اهمیت تولی و تبری

حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ در ادامه خطبه هفته گذشته در بحث تولی و تبری با اشاره به نقش ایمان و تقوا در زندگی مردم، اظهار داشت: «تولی به معنای دوست داشتن و تبری به معنای بیزاری جستن و تنفر است که این دو از فروع دینی اسلام به شمار می‌‌روند و هر مسلمانی باید با اهل حق دوستی کند و از اهل باطل بیزاری و دوری بجوید.»

وی با بیان این که بعضی از مسلمانان و دولت‌های اسلامی بر خلاف سیره انبیاء عمل می‌کنند، افزود: «تبری یعنی باید با دشمنان اسلام دشمن بود و نباید دست دوستی به سمت دشمنان دراز کرد و از دشمن یاری جست.»

خطیب جمعه گراش با تاکید بر این که دوستی با اهل بیت (ع) و برائت از دشمنان باید در عمل انجام پذیرد، اضافه کرد: «نمی‌شود با اهل بیت (ع) و قرآن دوستی کرد و از دشمنان بیزاری نجست. نباید به خاطر منافع دنیایی و طمع به دنیا با اهل بیت (ع) دوست شد، دوستی با اهل بیت (ع) یعنی این که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نکنیم.»

امام جمعه گراش با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام اربعین حسینی، خاطرنشان ساخت: «عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) یک سرمایه بزرگ است و قیام عاشورا درس عزت، کرامت و آزادگی برای بشریت است.»

حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی را یک جریان فرهنگی معنوی بزرگ در سطح جهان عنوان کرد و افزود: «راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی نماد وحدت مسلمین جهان است و امیدواریم مسولین امنیتی و فرهنگی تلاش خود را برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم به کار گیرند.»

وی با اشاره به شیوه تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: «قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای اصول تغییر‌ناپذیری است. اصل اعتقاد به امامت و ولایت فقیه اصل تغییر‌ناپذیری در قانون اساسی ماست که دشمنان در زمان تدوین اساس‌نامه سعی می‌کردند بر این اصل تاکید نشود تا بتوانند به راحتی در نظام نفوذ کنند و نظام را از این طریق آسیب‌پذیر کنند.»

وضعیت کتابخوانی نگران‌کننده است

شاه چراغ در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به نقش ارزنده علامه طباطبایی اشاره کرد و اظهار داشت: «حوزه‌های علمیه و عالم تشیع مرهون زحمات ماندگار و ارزنده علامه طباطبایی است و به برکت این مرد بزرگ امروز شاهد توفیقات خوبی در حوزه‌های علیمه هستیم.»

خطیب جمعه گراش با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، وضعیت مطالعه در کشور را نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: «توجه به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و باید تلاش کرد تا فرهنگ مطالعه به عنوان یک سنت و سیره در جامعه رواج پیدا کند. متاسفانه آمار خوبی در این زمینه نداریم و دستگاه‌های فرهنگی که مسول هستند باید تلاش کنند محتوای کتاب‌ها ارزشی و بر محور اسلام و دین باشد.»

وی با تحلیل کوتاهی از انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: «روح حقیقی فساد، رسوایی و جنایت علیه بشریت و لایه‌های درونی سیاست‌های این کشور برای مردم جهان آشکار شد.»

وی همچنین بر شرکت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تاکید کرد.

شاه چراغ، امام جمعه گراش در مورد سفر اخیر خود به تهران و دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: «در سفر اخیر به تهران مشکلات و نیاز‌های ستاد نماز جمعه شهر گراش و ارد مطرح شد. معرفی امام جمعه جدید ارد و راه‌اندازی ستاد نماز جمعه در فداغ مهم‌ترین خواسته بود که با قول مساعد مسولین امیدواریم آثار آن را در روز‌های آتی ببینیم.»

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

4 نظر

  1. با این وضع بد اقتصادی که گریبان همه رو گرفته هیچ کس از عهده قرار دادن کتاب در سبد مصرفی خانوار برنمی آید. در ضمن کتابی با مفاهیم مفید و با اطلاعات روز هم که چاپ نمیشود که رغبتی به خواندن آن شود. بخاطر همین بیشتر جوانان به طرف فضای مجازی روی آورده اند که مطالب روز و تقریبا مجانی را در آن پیدا میکنند

    1. البته اگه کسی اهل کتاب وکتابخواندن باشه نیازی نیست هزینه خرید کتاب بپردازد . کتابخانه های عمومی برای همین کارها احداث شده اند که با پرداخت خیلی خیلی مبلغ ناچیز عضو آن می شوید واز کتابهای آن به رایگان استفاده می کنید

  2. لازم نیست شما به فکر کتابخوانی باشید واجب است است به فکر فراهم کردن و رفع مشکلات ازدواج و بیکاری جوانان باشید

  3. کاش مردم هم مثل شما از لحاظ اقتصادی شرمنده ی خانواده نبودن تا با خیال راحت و فارغ البال کتاب بخوانند دست هایی که کمک میکنند مقدس تر از دست هایی هستند که دعا میکنند جناب امام جمعه کتاب خواندن جوانان پیشکش فکری به حال تأمین معیشت جوانان بکنید که هیچ فرصت شغلی در شهرستان برایشان فراهم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top