بستن

در هفته کتاب، اردی‌ها کتابخانه‌دار می‌شوند

هفت برکه (گریشنا): به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نخستین کتابخانه عمومی بخش ارد افتتاح می‌شود.

حسن رهبر در تماس خبرنگار هفت‌برکه برنامه‌های اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان را تشریح کرد. به گفته رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گراش همشهریان می‌توانند از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوند.

به گفته رهبر «مهمترین برنامه این هفته افتتاح کتابخانه‌ی عمومی بخش ارد با حضور مسئولین استان و شهرستان در ۲۶ آبان ماه است. این کتابخانه با متراژ دویست و شصت متر مربع در طبقه‌ی دوم حسینیه ابوالفضل(ع) ارد واقع شده است. هیات امنای حسینیه ابوالفصل(ع) ساختمان کتابخانه را واگذار و دولت حدود چهارصد و پنجاه میلیون ریال برای تجهیز آن هزینه کرده است.»

رییس کتابخانه‌های عمومی گراش در مورد دیگر برنامه‌های این هفته گفت: «مسابقه کتابخوانی پیامکی، کتاب تن‌تن و سنباد ویژه ۷ تا ۱۷ سال و کتاب شمّاس شامی ویژه ۱۸ سال به بالا نیز در این هفته برگزار می‌شود. نشست صمیمی فرماندار شهرستان با کتابداران و برترین‌های کتابخانه‌های عمومی گراش و برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه عمومی آبشار اندیشه در ۲۴ آبان ماه، برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب در کتابخانه عمومی آبشار اندیشه از تاریخ ۲۲ تا ۳۰ آبان ماه، همچنین عرضه رایگان نشریات و نمایشگاه نکات نغز در کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌ها در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی است.»

رهبر، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهر گفت: «در صورتی که شرایط برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر مهیا شود متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد. ساعت کاری کتابخانه عمومی شهر  ۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ است. برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی همشهریان می‌توانند به کتابخانه‌ی عمومی آبشار اندیشه و یا کتابخانه عمومی مرکزی (کوچه شیخ عبدالله) مراجعه یا با تلفن‌های کتابخانه تماس بگیرید.»

ketabghaneh2

ketabghaneh23

 

2 نظر

  1. کاری بسیار باارزشی است. در صورتی که همیشه کتابهای چاپ روز و پرفروش، جایی در آن داشته باشد و کتابها به روز باشند. وگرنه مطالب کلیشه ای و قدیمی که هیچ کاربردی ندارند باعث بالا رفتن فرهنگی مردم که نمیشودند هیچ، برعکس باری هم به هزینه های کتابخانه هستند. بامید موفقیت برای تمام زحمت کشان عرصه فرهنگ و هنر

  2. با سلام و درود به اقای رهبر ، ریاست محترم کتابخانه های عمومی شهرستان گراش
    از ریاست محترم کتابخانه عمومی استدعا داریم که در بخشهای توابع گراش فرهنگ کتابخوانی و تاسیس کتابخانه جز اولویت کاری خود قرار دهد تا مثل اوایل ما گراشیها نشود که ۸۰ درصد سرمایه و دار و ندار خیرین برای ساخت مسجد و حسینیه و حوزه ، هزینه کردیم و اصلا هیچ توجه ای به کتابخانه نداشتیم تا الان مرکز یک شهرستان با ۴۰ هزار نفر جمعیت فقط یک کتابخانه داریم ، این یعنی فاجعه فرهنگی.
    من یقین دارم اگر خیرین بخش ارد به کتابخانه و کتابخوانی اهمیت بدهند در اینده نزدیک این بخش در حوزه فرهنگی یک جهش خوبی خواهد کرد و دیگر هیچگاه برادران اردی از در طلب کاری نسبت به گراش وارد نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top