بستن

کنکوری‌های برتر چه رشته‌ای را در سر دارند؟

هفت‌برکه (گریشنا): با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری کنکور، از شنبه ۲۳ مردادماه گام دوم برای داوطلبان ورود به دانشگاه آغاز می‌شود. طبق اعلام سایت سازمان سنجش به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۵ از روز شنبه ۲۳ مرداد لغایت روز پنجشنبه ۲۸ مردادماه فرصت داده می‌شود تا براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را ثبت نموده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام نمایند. (داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۵ را از [این صفحه] دریافت نمایند.)

کنکور سراسری ۹۵

تیم خبری هفت‌برکه (گریشنا) ضمن آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان، پیش از شروع بازه معین شده برای انتخاب رشته، با تعدادی از رتبه‌های برتر گراشی گفتگو کرده و درباره اولویت‌های آن‌ها در انتخاب رشته و محل تحصیل‌شان پرسیده است.

عارفه عبدالهی (رتبه ۵۶۱ منطقه ۲ ریاضی فیزیک، ۵۳۲ زبان و ۵۷۰ هنر): «فعلاً بین چندتا از رشته‌های ریاضی تردید دارم. رشته‌های مورد علاقه‌ام مهندسی معماری، برق و مهندسی شیمی است. در بین رشته‌های هنر هم فقط رشته عکاسی را انتخاب می‌کنم. تا چند روز قبل از کنکور تصمیم جدی برای تحصیل در این رشته داشتم، اما به خاطر شرایط نامناسب تحصیل در این رشته، ادامه تحصیل در رشته‌های گروه ریاضی را در اولویت‌های اول خود قرار خواهم داد. در واقع مساله اصلی‌ام همین انتخاب بین رشته‌های هنر و ریاضی بود. ضمن این‌که صرفاً برای محک زدن سطح علمی‌ام در کنکور زبان شرکت کردم و تصمیم ندارم در این گروه انتخاب رشته کنم. در مورد محل تحصیل، دانشگاه‌های تهران و شیراز و سپس سایر شهرها را انتخاب می‌کنم. طی روزهای آتی با مشاورها و دوستانی که در رشته‌های مد نظرم تحصیل می‌کنند صحبت خواهم کرد تا نهایتاً بهترین تصمیم را اتخاذ کنم. متاسفانه در گراش چندان به مشاوره و این‌گونه موارد اهمیت داده نمی‌شود، یا حداقل ما باخبر نمی‌شویم.»

امیرحسین محسن‌زاده (رتبه ۹۴۵ منطقه ۲ علوم تجربی): «در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که بیشتر اطرافیانم تحصیلات علوم تجربی داشته‌اند و به تدریج من هم به آن علاقه‌مند شدم. به دنبال علاقه رفتیم و رسیدیم به کنکور! در بین رشته‌های دانشگاهی از ابتدا تحصیل در رشته‌ی پزشکی برایم در اولویت بوده است. اولویت بعدی‌ام از بین رشته‌های تجربی نبود و قصد داشتم تحصیلات را در حوزه علمیه ادامه بدهم. با تحقیقی که در مورد شیوه تدریس دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته‌ام و همچنین تصمیمی که برای تعلیم دروس حوزوی در کنار دروس دانشگاهی دارم، شهر شیراز برایم در اولویت است. ضمن اینکه با در نظر گرفتن مسافت، فکر می‌کنم دانشگاه شیراز گزینه مناسب‌تری برای ما گراشی‌ها است.»

سیاوش شکوه‌زاده (رتبه ۸۸ منطقه ۲ هنر): «مقطع متوسطه را در رشته علوم تجربی گذراندم و سال گذشته تا ۲ ماه پیش از برگزاری آزمون سراسری از کنکوری به عنوان کنکور هنر خبر نداشتم. با توجه به علاقه‌ام تصمیم گرفتم در کنکور هنر شرکت کنم و اگر به نتیجه دلخواه نرسیدم مجدداً در کنکور ۹۵ برای رشته‌های هنر رقابت کنم. در کنکور ۹۴ با توجه به این‌که فرصت کافی تا زمان برگزاری آزمون نمانده بود و از منابع اختصاصی هنر اطلاعی نداشتم به نتیجه نرسیدم. پس چند ماه بعد از کنکور مطالعه منابع کنکور هنر را شروع کردم و خدا را شکر امسال تا حدودی به نتیجه‌ای که می‌خواستم رسیدم. در انتخاب رشته، تحصیل رشته سینما در دانشگاه سوره و دانشگاه تهران برایم در اولویت اند. علاقه اصلی‌ام فیلمنامه‌نویسی است، ولی به دلایل اقتصادی گرایش کارگردانی را ترجیح می‌دهم. با این حال در فرصت باقی‌مانده باید با مشاوران و دانشجوهای این رشته صحبت کنم.»

جواد رستم‌پور (رتبه ۱۵۷۶ منطقه ۳ علوم تجربی): «اولویتم پزشکی است و شاید در اولویت‌های بعد داروسازی و دندان‌پزشکی را هم انتخاب کنم. شهر محل تحصیل برایم اهمیتی ندارد. البته انتظار ندارم امسال در رشته‌ی پزشکی دانشگاه‌های روزانه قبول شوم، مگر این‌که پردیس‌های خودگردان و دانشگاه آزاد را هم انتخاب کنم. در این مورد هنوز تصمیم نهایی نگرفته‌ام. و اگر امسال به نتیجه مطلوبم، یعنی تحصیل در این رشته‌ها نرسم، مجبورم برای کنکور سال آینده خودم را آماده کنم.»

شقایق انصاری (رتبه ۷۶۰ منطقه ۳ علوم انسانی): «هنوز برای انتخاب رشته با مشاورها صحبت نکرده‌ام، ولی در حال حاضر روانشناسی بالینی برایم اولویت دارد. به خاطر سهولت در رفت‌و‌آمد، تحصیل در شهر شیراز را ترجیح می‌دهم. اولویت‌های بعدی‌ام به ترتیب روانشناسی‌ بالینی تهران و سایر شهرها، گرایش‌های دیگر روانشناسی، رشته حقوق و در نهایت دانشگاه فرهنگیان است. خانواده‌ام روی دانشگاه فرهنگیان اصرار دارند، ولی میل قلبی ندارم.»

رتبه‌های برتر کنکوری‌های گراش را در [این صفحه] ببینید.

5 نظر

  1. برای همه دانش آموزان آرزوی موفقیت دارم و توصیه میکنم در این فرصت باقی مانده تمام تلاش خود را بکار گیرند و مشورت کنند تا انشاالله بهترین انتخاب رو داشته باشند هرچند فرصت کم هست. نهاد آموزش و پرورش و دبیران عزیز باید در طول سال این قبیل اطلاعات رو در اختیار کنکوری ها قرار بدهند که متاسفانه همچین فعالیتی کمتر دیده می شود.

  2. خبری، آموزشی فرهنگیان ایران:
    ✅ اعلام ظرفیت پذیرش دانشجومعلم در دفترچه ضمیمه کنکور/ داوطلبان دو روز منتظر باشند

    سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجومعلمان در دفترچه ضمیمه انتخاب رشته اعلام خواهد شد و تا قبل از پایان فرصت انتخاب رشته داوطلبان آن را اعلام خواهیم کرد.
    لینک خبر:http://yon.ir/76ff
    کدخبر:۵۲۵۵

    ?۲۴مرداد ماه۹۵- ۱۱ذی القعده ۱۴۳۷
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    ? دریافت آخرین بخشنامه ها و اخبار فرهنگیان
    ? telegram.me/joinchat/Ae1vVTwa8oXnBkimMYCvVQ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top