بستن

درهای «باب‌ الحوائج» به روی بیماران خاص باز شد

شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی اولین بخشی است كه راه‌اندازی خواهد شد و مبتلایان به هشت بیماری دیگر شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، صرع، هپاتیت، دیابت، ام اس و بیماری‌های کلیوی نیز در آینده تحت حمایت انجمن در خواهند آمد.

مسعود غفوری: «شورای حمایتی بیماران خاص باب ‌الحوائج (ع) شهرستان گراش» عنوان رسمی سازمان مردم‌نهادی است که بالاخره از یک ماه پیش کار خود را شروع کرده است و مبتلایان به ۹ بیماری خاص را در کل شهرستان تحت حمایت قرار خواهد داد. محل دفتر این انجمن در بیمارستان، جنب داروخانه رایگان است و قرار است بخشی از بیمارستان برای نصب تجهیزات و رسیدگی به بیماران در اختیار این انجمن قرار داده شود. بانی خیر، حاج عبداله صادق‌فرد هزینه‌های تجهیز این محل را تقبل کرده است. ریاست انجمن را مسعود خواست‌خدایی فرماندار گراش به عهده دارد که بر پنج کمیته پزشکی، مالی و پشتیبانی، فرهنگی، مشاوره و اجرایی نظارت خواهد کرد. به گفته حسین عباسپور مدیر اجرایی این شورا، اساسنامه‌ی انجمن نوشته شده و کار ثبت آن هم‌اکنون در استانداری فارس در حال پیگیری است. وظیفه‌ی نظارت و حمایت مستقیم از این انجمن را اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام خواهد داد.

شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی اولین بخشی است که راه‌اندازی خواهد شد و مبتلایان به هشت بیماری دیگر شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، صرع، هپاتیت، دیابت، ام اس و بیماری‌های کلیوی نیز در آینده تحت حمایت انجمن در خواهند آمد. عباسپور می‌گوید: «هم‌اکنون در خنج بخش‌های دیالیز و تالاسمی فعال است؛ ولی بیمارانی که نیاز به شیمی‌درمانی دارند باید به شیراز مراجعه کنند. همین ایاب و ذهاب و اقامت و غیره، هزینه‌ی آنها را بسیار بالا می‌برد. امیدواریم هر چه زودتر این هزینه‌ی اضافی را از دوش این بیماران برداریم. البته انتظار داریم خیرین هم در زمینه‌ی مالی به ما کمک کنند. به این منظور، شماره حساب ۸۰۱۰۰۰۲۳۰۹۸۰۰۱ بانک پارسیان نیز به نام انجمن برای دریافت کمک‌های مردم و خیرین افتتاح شده است.»

علاوه بر این خدمات درمانی، انجمن در بحث مشاوره برای بیماران خاص و ارتباط با نهادهای بالاتر هم فعال خواهد بود. عباسپور در مورد برآورد تعداد بیماران خاص در شهرستان گراش می‌گوید: «آمار این بیماران بالاست، ولی به دلایل متعدد، آمار دقیقی در این مورد نداریم. متاسفانه تاکنون هیچ متولی خاصی در بحث آمارها نداشته‌ایم و آمارهایی که با زحمت گیر آورده‌ایم سالیانه و تقریبی است. البته اصل آمارگیری زیر نظر شبکه بهداشت است که امیدواریم اکنون با افتتاح آن شبکه، این موضوع هم سر و سامانی بگیرد.»

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top