بستن

کامنت‌دونی: از احیای خونه کدیم تا جنگ پارک شهر

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

 

زیر خبر دفتر نماینده مجلس در گراش تعطیل شد

نوشته شده در ۱۷ تیر ۱۳۹۵، توسط: مسعود غفوری، سرویس: ادارات، سیاسی

هفت‌برکه: در ادامه کامنت‌های قبل، چند تن از خوانندگان به تعطیل شدن دفتر نماینده مجلس در گراش، بعد از استعفای خلیل غلامی از مدیریت این دفتر، عکس‌العمل نشان داده‌اند.

میرباقری: تا جایی که بنده اطلاع دارم دکتر جعفرپور بسیار جوانگرا و طالب همکاری جوانان بوده و هست. متاسفانه برخی گراشی‌های تندرو و حتی همین تریبون رسانه‌ای که همواره رویکرد ضد لارستان داشته، سنگ بزرگی جلوی پای شهرستان قرار داده. خوشحالی زایدالوصف رسانه گراشی از تعطیلی یک بازوی قدرتمند توسعه‌ای که می‌توانست در ابعاد کوچک و بزرگ کمک‌رسان فرمانداری باشد، بر کسی پوشیده نیست.

احتمالا این مطلب منتشر نمی‌شود.

به هر صورت بنده هم از این اتفاق متاسفم و امیدوارم با ذهن بازتر گراشی‌ها و رویکرذ تعاملی به سمت حل مسائل پیش برویم.

 

سلسبیل: عرض ادب و احترام؛

جناب میرباقری؛

بنده هم به عنوان یک گراشی و هم استانی لازم دیدم مطالبی موجز خدمت شما عرض کنم.

اینکه تمام صحبتهای شما شخصی و هیچ ارتباطی به مردم شریف شهرستان گراش و لار و… نداشته بر هیچ کس پوشیده نیست ، چراکه مردم شریف و عزتمند دو شهرستان و دیگر شهرستانها و شهرها و روستا ها با وجود پاره ای از اختلافات در بعضی مسائل ، که همانند دیگر مناطق اجتناب ناپذیر است، هیچ وقت و به هیچ طریق ،حاضر به قبول تفرقه و نفاق افکنی … در منطقه نیستند، تا منافع عده ای کاسب از این آب گل آلود فراهم گردد.

و این تصورات شخصی و بدور از فهم عمیق، در مورد مردم شریف گراش و نسبت دادن بیلیاقتی ، بجای جویا شدن علل و عوامل امر، جز اینکه ادب خود را نشان داده اید مفهوم دیگری نداشته و ندارد، البته با صحبتهای بیان شده ، تعجبی هم ندارد که از کوزه همان برون تراود که در اوست. چرا که در این چنین دلسوزی ها و تاسف های مغرضانه و معنی دار چیز دیگری جز بذر نفاق کشت نمیشود.

و اما تا جایی که بنده اطلاع دارم و هر خواننده ای که پیگیر روند مسائل منطقه است ، هیگونه تحرک و حرکتی قابل ذکر، از بازوی قدر مندی که از آن سخن به میان آوردید دیده نشده، امیدواریم که در آینده چرخ این بازو با جوانه زدن و نو شدن بیش از این برای کل منطقه به حرکت در آید.

حال آنکه متولیان علاج این بازوی خشک و پوسیده را در دستور کار قرار داده اند تاسفی نیست ، تا اینکه چماقی باشد برای عده ای قلم بدست که اعتبار و عزت مردم را نشانه رفته اند.

حرفبافی های مغرضانه و تفرقه افکن جز نشان دادن ماهیت درونی این چنین افرادی به مردم ، سود دیگری نداشته و نخواهد داشت.

با رویکردی یک طرفه و غیر منطقی به قضاوت نشستن و خود را عاری از عیب دیدن و بازی با کلمات عامه پسند و بدور از تدبیر مطمئنا جز آتش أفروزی که دامن کل منطقه را خواهد گرفت ،نتیجه ای دیگر به بار نمی آورد.

حال اگر این تأسف ها و دلسوزی ها از سر اخلاص باشد زیبنده تر آن است که یک جانبه و در ابعاد کوچک و خاص نباشد ، چرا که اگر ذهن بازتر و دید وسیع تری بناست برای کل منطقه بوجود آید، شهرستان لار نیز جزئی از آن خواهد بود و آن را مستثنی ندانسته و حل مسائل کل منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

امیدوارم تمام مسئولین آنچنان که مردم شایسته آن‌اند خدمتی خالصانه و مورد مرضی خداوند متعال را به انجام رسانند.

 

زیر خبر گزارش تصویری: جنگ شادی در پارک شهر

نوشته شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۵، توسط: شیدا شرقی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: نوزدهم تیرماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه، «جنگ شاد شاد» از طرف شورای شهر و شهرداری و با حضور مجری صدا و سیمای استان فارس، سید کمال علوی؛ و یکی از خوانندگان محبوب فارس، نوید نیک‌کار؛ و همچنین یکی از طنزپردازان استان، فرشاد صفری،در پارک شهر گراش برگزار شد.

نادر: گراش به این چنین جشن هایی نیاز داره. مرحبا به شهرداری و شورا با این ابتکارشون. نمرتون ٢٠.

همشهری: چرا اطلاع‌رسانی نشده بود!؟

علی: افرین، دست اون‌هایی که تو فکر شاد کردن مردم هستند درد نکنه. امیدوارم چنین برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده ادامه داشته باشه.

متین: آخه گریشنا جان، آخه قربون شکل ماهت! برای مراسم غم و عزا از یک ماه قبل تبلیغ می‌کنی، اون وقت ما نباید خبردار بشیم توی شهر یه مراسم شادی هست که بریم؟!

گراشی: بازم بوی انتخابات آمد.

همشهری: جناب آقای شهردار و مسئولین شورای اسلامی شهرستان. واقعا دست‌تون درد نکنه. برنامه خیلی خوبی بود. انشااله تمام مراسم‌های شاد از این برنامه‌ها بذارین. واسه روحیه مردم گراش خیلی خوبه. دست مریزاد. ایول…

 

محمد خواجه‌پور: پیش خبرها از طریق کانال گراش اطلاع‌رسانی می‌شود.

در تلگرام کانال گراش خبرها را دنبال کنید.

https://telegram.me/gerashmag

 

علیرضا: این همه هزینه می‌کنید اون وقت بدون اطلاع‌رسانی؟ چرا استقبال نشده و خلوته؟ دلیلش همینه که کسی خبر نداشته.

ناشناس: چه عجب! بالاخره این استخر بدون آب یه مراسمی توش برگزار شد. حیف این همه هزینه.

علیرضا: کار قشنگ و زیبایی در پارک شهر دیدیم. امیدوارم تکرار شود. منتظریم.

joong18

 

زیر خبر خونه کدیم ۲ زنده می‌ماند

نوشته شده در ۱۷ تیر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: حاج کریم سعادت، مالک کنونی خانه تاریخی سعادت که در نوروز میزبان طرح خونه کدیم ۲ بود، در بازدید از این خانه به همراهی اعضای انجمن ایکوموس، از تصمیم خانواده سعادت به مرمت و احیای این خانه تاریخی خبر داد.

 

گراشی: خیری که در خانه رود مسجد حرام است.

اینا اگه دلشون می‌سوزه و برای رضا خدا کار می‌کنند دیگر بناها داره خراب می‌شه. حمام دهباشی، خانه شهیدان عظیمی، و دیگر آثار.

اینان فقط برای معرفی خود گام بر می‌دارند و نه برای میراث و شهرمان گراش.

 

جوان: برادر گرامی،

وقتی سقف حمام دهباشی بر اثر باران داشت خراب می‌شد، از همین جوان‌ها، مهندس عبداللهی و مهندس آرمان‌مهر بودند که رفتند نایلون بردند و سقف پوشاندند.

خانه علی‌پور را همین جوان‌ها نجاتش دادند.

می‌خوام بدونم مسول محترم میراث فرهنگی شهر در آن زمان چیکار می کرد؟ الان دارند چیکار می‌کنند برای میراث فرهنگی شهر؟ هزینه تعمیر خانه شهیدان عظیمی که شورا متقبل شده. خانه شهیدان عظیمی و حمام دهباشی اگر دست همین جوان‌ها بود تا الان آباد شده بود.

چرا داری سعی می‌کنی زحمات و تلاش‌های جوان‌های شهر که سه ماه زحمت کشیدند تا مالک خانه سعادت به جای تخریب به اینجا برسه و بگه خودم خرج می‌کنم تا میراث شهر بمونه، زیر سوال می‌بری؟ بهتره اول بدونیم چه خبر بوده و بعد قضاوت کنیم.

 

صدا تا صدا: یک جوری از این دوستان مطالبه می‌کنید انگار اینها مسئول میراث فرهنگی شهرند. خود شما چرا برای اون مکان‌ها کاری نمی‌کنی؟

Bazdid Saadat (1)

زیر خبر بشکه‌های آب برای روستاهای دورافتاده گراش

نوشته شده در ۲۱ تیر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: دکتر محمدی اواخر سال گذشته قول تامین آب آشامیدنی بری روستاهای گراش داده بود. خردادماه ۱۳۹۵ به همت خیرین عرصه سلامت، تعداد ۹ عدد منبع آب آشامیدنی با گنجایش ۱۵۰۰ لیتر به مبلغ ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خریداری و در این مناطق توزیع شد.

 

گراشی: اگه از طرف جمعی از خیرین هست، پس چرا اسم دکتر محمدی رو به تنهایی نوشتن؟ در کل دست‌شون درد نکنه خدا خیرشون بده.

حسین: بعضی ا فقط بلدند مسولین را تخریب کنند به نفس کار کاری ندارند.

محسن: مجمع خیرین سلامت گراش مستقر در داتشکده علوم پزشکی است که سرپرست داتشکده علوم پزشکی و دکتر محمدی و دکتر محقق و دکتر بهمنی و بعضی دیگر از دوستان در آن حضور دارند. و خداوند به خیرین گراش سلامتی طول عمر و برکت به کسب و کارشون عنایت فرماید.

همشهری: اگه خیرین نبودن شبکه بهداشت چکار می کرد؟ پس اینجا شبکه بهداشت چکاره هستش؟ نمی‌تونه از خودش مایه بذاره؟ واقعا که به هر حال خدا خیرشون بده. منظورم خیرین بود.

شهروند گراشی: همشهریان محترم!! سعی کنیم ادب و فرهنگ انتقاد صحیح را یاد بگیریم. ندانسته و یا ناخواسته دیگران را تخریب نکنیم.

جهت اطلاع: فرد بزرگوار (غیر بومی) جناب آقای دکتر محمدی شاه‌کلید شبکه بهداشت و درمان اعم از تأمین کننده بودجه و دارو در شهرستان گراش هستند. بنظرم این فرد از ما گراشی‌ها خیلی دلسوزتر هستند.. ما اگر کمی اهل اخبار و مطالعه بودیم می‌فهمیدیم این بزرگوار چه خدمتی در حق مردم گراش کرده‌اند. متأسفانه منتقدین چشم و گوش بسته و نسنجیده یه حرف‌هایی را می‌زنند.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top