بستن

بارش بی‌سابقه باران و لوله‌کشی گاز در پسین دهکویه

پسين دهكويه در صفحه‌اي به سفر رئيس جمهور به اوز پرداخته و احتمال شهرستان شدن اوز را پررنگ‌تر كرده كه با نقل قولي از حسني مبني بر مهيا بودن شرايط شهرستاني اوز ادامه يافته.

شماره ۷۸ ماهنامه پسین دهکویه، ۱۰ شهریور ۹۰ با خبر اختصاص ۳۵۰ میلیون تومان جهت گازکشی به دهکویه و کورده شروع می‌شود. آبهایی که هدر می‌رود عنوان سرمقاله این شماره می‌گوید: در چند روز اخیر شاهد بارش بی سابقه باران در دهکویه بودیم و دیدیم که میلیون‌ها متر مکعب آبی که بیهوده هدر رفتند در حالی که دهکویه از کمبود آب مناسب در رنج است. خبر دیگر این شماره اختصاص ۳۵۰ میلیون جهت گازکشی است که در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران فرماندار ویژه لارستان از اختصاص این مبلغ جهت گازکشی به دهکویه و کورده خبر داده که منوط به این است که بودجه تصویب شده در شهرستان مورد تایید مقامات استان قرار گیرد.

پسین دهکویه درباره بارندگی‌های اخیر نوشته؛ در طی یک هفته۳ بار شاهد جاری شدن سیلاب بر اثر باران های فصلی چل پسینی بودیم در روز دوم شاهد بی سابقه ترین بارندگی و طوفان بودیم که میزان آن ۳۵ میلیمتر بود این بارش همراه با تگرگ و باد شدید به حدی بود که به بسیاری از ساختمان ها خسارت زد، کولرهای سانترال و بشکه های پانصد لیتری از پشت بام ها به زیر افتادند، درختان کهنسال زیادی شکستند، حتی در یک مورد ایزوگام پشت بام نیز کنده شد و به زیر ریخته شد. بارش موجب به راه افتادن سیلاب شد و برخی از منازل دچار آب گرفتگی شدند. در یکی از موارد این آب گرفتگی موجب شد که یک منزل مسکونی تبدیل به یک استخر به عمق ۵/۱ متر گردد.

برپایی نمایشگاه کتاب در دهکویه همزمان با ماه مبارک رمضان، برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و برگزاری مراسم اعتکاف جوانان از خبرهای ماه رمضان هستند.

پسین، در صفحه‌ای به سفر رئیس جمهور به اوز پرداخته و احتمال شهرستان شدن اوز را پررنگ‌تر کرده که با نقل قولی از حسنی مبنی بر مهیا بودن شرایط شهرستانی اوز ادامه یافته.

در مراسمی که در محل فرمانداری لارستان  و با حضور آقای امیری فرماندار ویژه لارستان و آقای عالی حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در روز خبرنگار از خبرنگاران لارستان تقدیر شد که به نقل از پسین دهکویه امسال آقای امیری چند کار مهم تا آخر سال را که خبرنگاران باید در جهت دهی افکار عمومی تلاش کنند اینگونه برشمردند؛ انتخابات مجلس: همه موظفیم کاری کنیم که مردم لارستان فارغ از نتیجه انتخابت حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند تا نصاب شهرستان بالا رود. سرشماری نفوس و مسکن: به دلیل این که بر اساس عددی که در سرشماری به دست می‌آید به مناطق اعتبارات دولتی تعلق می گیرد و ملاک عمل دولت در ۵ سال آینده همین سرشماری است. اشتغال: در سال جهاد اقتصادی دولت قرار است بیش از ۲ میلیون شغل را ایجاد نماید که سهم لارستان ۵۰۳۶ شغل است که تاکنون ۸۵۰ شغل ایجاد شده است. بخشی از اشتغال سهم بخش مسکن است. یعنی از هر ۶۰ متر زیر بنایی که ساخته می شود یک نفر شغل ایجاد شده است؛ که اگر عدد مسکن را به عدد قبلی اضافه کنیم تاکنون بیش از ۵۰ درصد برنامه محقق شده است. همایش سرمایه گذاری لارستان: پس از برگزاری همایش سرمایه گذاری لارستان تاکنون ۳۵ پیشنهاد رسیده که برخی از آنها به مرحله کلنگ زنی رسیده است . اما در جاهای دیگر این همایش برگزار شده ولی هیچ پیشنهادی نیامده است. اکنون در لارستان ۵۰ میلیارد تومان سرمایه آمده است. مصوبات سفرهای رهبری و ریاست جمهموری: بخش هایی از این مصوبات هنوز اجرا نشده است و برخی نیز در حال اجراست.

بازدید معاون اساندار و فرماندار ویژه لارستان از پروژه های عمران شهری لطیفی. تشکیل جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لارستان از دیگر خبرهای این شماره پسین دهکویه است.

از این لینک هم می‌توانید به پسین دهکویه سری بزنید

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top