هفت برکه (گریشنا): علاقه‌مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می‌توانند از  بیست و چهارم فروردین ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ داوطلبان از بیست و چهار تا سی‌ام فروردین ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به اداره‌ی تبلیغات اسلامی و مساجدی که مراسم اعتکاف در آن برگزار می‌شود مراجعه کنند. این مراسم معنوی از دوم اردیبهشت ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود. امسال برای نخستین بار برای حضور دانش‌آموزان در این مراسم معنوی برنامه‌ریزی شده است.

یازده مسجد در کل مجموعه شهرستان و پنج مسجد در گراش پذیرای معتکفین خواهند بود و امسال دانش‌آموزان نیز می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

پورشمسی، مسئول هماهنگی مراسم امسال در اداره‌ی تبلیغات اسلامی گراش می‌گوید: «پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از هشتصد نفر از شهرستان گراش در مساجد معتکف شوند که از این تعداد صد و شصت نفر دانش‌آموز شامل هشتاد نفر خانم و هشتاد نفر آقا پذیرش خواهند شد. شرکت برای دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان است.»

او در ادامه می‌افزاید: «امسال نیز مانند سال‌های قبل مراسم اعتکاف برای خانم‌ها در مسجد امیر‌المومنین(ع)؛ واقع در بلوار منفرد، مسجد صاحب‌الزمان(عج)، مسجد امام زین‌العابدین(ع)؛ واقع در شهرک شهید بهشتی، و برای آقایان نیز در مسجد ولی‌عصر(عج) جنب حوزه‌ی شهید بهادری و مسجد جامع پاقلعه برگزار می‌شود. اجرای سخنرانی، کرسی تلاوت، حلقه صالحین، قرائت هدیه و دعا، مسابقات و سایر اعمال از ویژه برنامه‌هایی است که در حین برگزاری اعتکاف برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

این برنامه در روز آخر با انجام اعمال ام داوود و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و افطار با اهدای جوایزی به پایان می‌رسد.»

ستاد مرکزی اعتکاف شهرستان نیز جهت نظارت و برنامه‌ریزی در خود اداره سازمان تبلیغات اسلامی مستقر است. همچنین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد توسط رابطین فرهنگی اجرا و با همکاری ستاد اعتکاف مدیریت می‌شود. و از جمله شرایط شرکت در این مراسم داشتن سن پانزده سال به بالا و پرداخت مبلغ دویست هزار ریال است. هیات امنای پنج مسجد گراش کلیه هزینه پذیرایی این مراسم را پرداخت می‌کنند.

etekaf3

etekaf