بستن

مدیر کل برای کشوری شدن جشنواره کل گراش قول داد

هفت‌برکه (گریشنا):‌ دوازدهمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش با وعده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای کشوری شدن این جشنواره به شیرینی به پایان رسید.

13941214 Kal12-End (50)

سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش ۱۴ اسفند میزبان آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه کل گراش بود. در این مراسم به جز مسئولین شهرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه سه معاون خود حضور داشت. دکتر بهزاد مریدی هر چند در سخنرانی کوتاه خود تنها به فیلم کوتاه از منظر هنری اشاره کرد، اما در زمان اهدا جوایز اعلام کرد: «امیدوارم اسفندماه ۱۳۹۵، جشنواره فیلم کوتاه کل گراش به صورت کشوری برگزار شود.»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در صحبت‌های خود بر توانایی گراش بر برگزاری این جشنواره صحه گذاشت: «افتخار بنده این است که اینجا زادگاه من است و ایمان دارم این ملت قطعا قادر خواهد بود میزبان شایسته‌ای باشد.»

دکتر مریدی در گفتگو با خبرنگار هفت برکه گفت: «این قولی که داده‌ام مبتنی بر تایید معاونان اداره کل بوده است. مراسم امشب یکی از بهترین اختتامیه‌های برگزار شده در طول دو سال مدیریت من در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بود.»

جشنواره فیلم کوتاه کل از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد. از ششمین دوره، این جشنواره به صورت استانی میزبان فیلم‌سازان استان فارس بود. در دوره دوازدهم جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل با شرکت فیلم‌سازانی از فارس، بوشهر و هرمزگان برگزار شد. با قول مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این جشنواره سال آینده به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

13941214 Kal12-End (27)

مریدی: فیلم کوتاه متکثر و دموکراتیک است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سخنان خود در جمع فیلم‌سازان جشنواره کل گفت: «مثنوی‌ها تک بیت شدند، فیلم‌های بلند کوتاه شدند. همه‌چیز کوتاه و مینی‌مالیستی شد. در دنیای پرشتاب امروز، گویا بنا نیست و از حوصله ما به دور است بلند بگوییم و بلند بخوانیم. کوتاه‌خوانی را تجربه کردیم و بنا است در همه کوتاهی‌ها درنگ کنیم و ثبت کنیم.»

دکتر بهزاد مریدی در مورد جشنواره فیلم کوتاه کل گراش گفت: «شاید جشنواره گراش نیز برآمده از همین تفکر است. شاید در این شتاب، لحظه‌هایی است که ما را مجبور می‌کند قدردان لحظه به لحظه چشم‌ها و گوش‌های خویش باشیم.»

مریدی که دکترای زبان‌شناسی و فلسفه دارد، در مورد ویژگی فیلم کوتاه گفت: «فیلم کوتاه متکثر و دموکراتیک است. دموکراتیک است چون آماتور و حرفه‌ای در آن در گذرند و سلطه تهیه‌کننده نیست و کارگردان مولف است. دور از مرکز و شلوغی‌های پایتخت می‌توان مولف بود. در فیلم کوتاه می‌توان مولفی زیرک بود در جامعه پرشتاب امروز.»

امام جمعه گراش: فیلم‌سازان به سراع فضایل اخلاقی مشترک بروند

13941214 Kal12-End (19)

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه گراش، از دیگر سخنرانان آیین پایانی جشنواره کل بود. او گفت: «فیلم زبان گویایی است و فیلم‌سازان باید تلاش کنند پیام خود را روشن و با صراحت بیان کنند. در فیلم‌های کوتاه می‌توان فضایل اخلاقی و اسلامی را به صورت پیام زنده و روز به مردم انتشار داد.»

امام جمعه گراش گفت: «دوستی با اهل هنر هزینه دارد و افتخار می‌کنم که همیشه سعی کرده‌ام از هنرمندان دفاع کنم. ما دشمنان خواسته یا ناخواسته‌ای داریم. گاهی جامعه دچار تنش با اهل هنر می‌شود.» امام جمعه در این مورد به حمایت مقام معظم رهبری از مرحوم فرج سلحشور اشاره کرد: «رهبر ما هم یک هنرمند و شاعر بزرگوار است که هم رهبر و هم امام بزرگوار آن هزینه را پرداخت کردند.»

امام جمعه گراش از هنرمندان خواست به حساسیت‌های مذهبی جامعه توجه کنند: «ما در قرن اخیر یک رفورم در همه چیز داشتیم. خیلی تغییرات ایجاد شده است. بعضی از افراد که رفورمیست بودند ولی جامعه‌شناس نبودند به سراغ حساسیت‌های مذهبی مردم رفتند و حساسیت اجتماعی را تحریک کردند و این مایه شکست است. فیلم‌سازان باید به سراغ فضائل اخلاقی مشترک مردم بروند.»

حسینی از فیلم‌سازان خواست فرزند زمانه خویشتن باشند: «ما متحجرینی داشتیم که با برق، دوش حمام و یخچال مخالفت می‌کردند. چون بحث رفورم را درک نمی‌کردند. مشکلات را با زبان فیلم بیان کنیم تا بدنه اجتماعی خود را حفظ کنیم.» امام‌جمعه سخن خود را با شعری از شیخ بهایی به پایان برد.

سخنگوی شورای شهر گراش : از فیلم‌های درباره گراش حمایت می‌کنیم

13941214 Kal12-End (10)

نایب رییس شورای اسلامی شهر گراش به عنوان یکی از حامیان جشنواره، سخنران شب پایانی جشنواره کل بود. عبدالرضا هرمزی گفت: «دیگر سینما محدود به شهرهای بزرگ نمی‌شود. همه با یک موبایل هم می‌توانند یک فیلم‌ساز باشند. به خاطر همین جشنواره باید به فیلم‌های آماتور توجه داشته باشد. یکی از وظایف جشنواره عمومی کردن سینما بین مردم است.»

مهندس هرمزی با اشاره به حمایت شورا و خیرین از جشنواره‌ی کل خواستار حمایت‌های بیشتر از سوی دولت و اداره کل فارس شد: «دولت تدبیر نشان داده برنامه‌محور است و امیدواریم این برنامه محوری در سطح شهرستان‌ها هم نشان داده شود و توجه بیشتری به مناطق جنوب داشته باشد. این جشنواره میزبان سه استان جنوبی است.»

هرمزی برای حمایت از فیلم‌سازان اعلام آمادگی کرد: «اگر فیلم‌سازان بتوانند فیلمی در مورد گراش بسازند، یا فیلم‌شان را در شهر گراش بسازند، ما در حد توان و وسع خودمان حمایت می‌کنیم.»

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کل گراش با تقدیر از برگزارکنندگان، بیانیه هیات داوران و در نهایت اهدای ۱۶ جایزه به فیلم‌های برگزیده به پایان رسید.

13941214 Kal12-End (35)

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top