بستن

تمکین به رای کارگروه، دست‌آوردی دوسویه دارد

هفت‌برکه: دکتر امیرحمزه مهرابی یادداشت زیر را جهت یادآوری نکاتی مهم در خصوص انتخابات پیش رو به مردم و کاندیداها برای هفت‌برکه فرستاده است. او اعتقاد دارد تمکین کردن به رای کارگروه انتخابات، سودی «احدی الحسنین = یکی از دو خوبی» دارد، یعنی چه کاندیدای گراش برنده شود و چه نشود، گراش و کل منطقه از این تصمیم سود خواهد برد. دکتر مهرابی رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی قم و دورادور از فعالان عرصه اجتماعی و سیاسی گراش است.

 امیرحمزه مهرابی: درخواستی از کاندیداها و مردم

بسمه تعالی

در آستانه برگزاری انتخاباتی آزاد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحت زعامت امام خامنه‌ای (حفظه الله) نصیب مردم ایران شده است، شاهد یک تحول عظیم در «سرمایه اجتماعی» منطقه و شهرستان گراش هستیم که می‌توان با اغتنام از فرصت، ثمره شیرین و مبارک آن را در روز «هفتم اسفند» چید و چشید. انسجام و همدلی فراهم آمده از تجربیات گذشته و شرایط خاص و استثنایی حاکم بر کل منطقه، یک پیروزی تاریخی و دلچسب را نوید می‌دهد. تحولی که موجب می‌شود یک بار دیگر، به‌حاشیه‌راندگان و محرومین منطقه، جایگاه و حق خویش را از مرکزنشینانِ خود محور باز ستانند.

پر واضح است که زمانی احتمال موفقیت در این مرحله از انتخابات وجود دارد که گراش و سایر هم‌پیمانان، تنها و تنها با یک کاندیدا در عرصه رقابت حضور یابند و مردم سایر شهرهای منطقه نیز برای تحقق عدالت و رسیدن به خواسته‌هایشان، زمانی با مردم گراش همراه خواهند شد که به طور نسبی به پیروزی نامزد معرفی شده از سوی گراش مطمئن شوند.

با درک همین شرایط بود که از مدت‌ها قبل، برای این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی، مسئولین و بزرگان دل‌سوز شهر گراش با محوریت شورای شهر با آسیب‌شناسی هوش‌مندانه از تجربه تلخ شکست دوره قبل، هم توانستند پدیده مبارک «تکثًرُ کاندیدا» را به منصه ظهور برسانند و زمینه حضور افرادی توانمند را فراهم نمایند و هم  «سازوکار تصمیم‌سازی» را با تشکیل کارگروه انتخابات، به شیوه عُقلایی و دمکراتیک سامان دهند. ترکیب کارگروه نیز به گونه‌ای رقم خورد که همه طیف‌های اجتماعی، صنفی، سیاسی و گستره‌ی جغرافیایی را در برمی‌گرفت. از این رو انتظار می‌رود تصمیمات این کارگروه، از پشتیبانی و حمایت آحاد مردم برخوردار گردد.

تنوُع و تعدُد نامزدهای نمایندگی مجلس نیز به نحو مطلوب و قابل قبولی صورت گرفت؛ به طوری که تقریباً تمامی کاندیداهای تأیید شده از شهرستان گراش (البته با اذعان به تفاوت در گرایشات سیاسی و وجود برخی نقاط ضعف)، افرادی معتقد به نظام و رهبری، متعهد و متخصص، باتجربه، شناخته‌شده، کارآمد، دل‌سوز و عاشق خدمت به مردم هستند. هر چند این ویژگی به عنوان یک مزیت و فرصت محسوب می‌شود ولی کارِ نخبگانِ شهر را برای انتخاب یک نفر از بین چنین مجموعه‌ی شایسته و لایقی سخت و دشوار کرده است. به ویژه این که در این انتخاب علاوه بر توان‌مندیِ فردیِ کاندیداها، بایستی اقبال و پذیرش محلی و منطقه‌ای آنان نیز ملاک قضاوت قرار گیرد.

اینک که به مرحله حساس تصمیم‌گیری تاریخی و سرنوشت‌ساز نزدیک می‌شویم، ورود گروهی از معتمدین و محترمین شهر (در کنار کارگروه)، به موضوع دست‌یابی به وحدت کاندیدای گراش، اتفاق امیدوارکننده و مبارکی است که همه باید قدر بدانیم و بی هیچ شک و شبهه‌ای به تصمیم این عزیزان گردن بنهیم.

بنده با افتخار اعلام می‌کنم این گروه از معتمدین محلی (آقایان حاج امان‌الله وقارفرد، حاج اکبر فانی، سید عباس جهانبانی، حاج احمد درویشی و …) انسان‌های شریف و فرهیخته‌ای هستند که وجودشان برای هر جامعه‌ای موجب عزت و سربلندی است و این بزرگان در طول حیات پربرکت خویش ثابت کرده‌اند که نیّتی جز رضای خداوند و مصلحت عامه مردم ندارند. پس هر سه کاندیدای محترم باقی‌مانده در صحنه‌ی رقابت (تا این زمان) باید بدانند در صورتی عزت و احترام‌شان نزد مردم حفظ و بلکه گسترش خواهد یافت، که به تصمیم این عزیزان و کارگروه گردن بنهند و از اصرار بر نظرات شخصی بپرهیزند.

بدیهی است اگر خدای ناکرده هر یک از کاندیداها به هر بهانه و استدلالی از تمکین به تصمیم این جمع استنکاف ورزند، نه تنها هیچ شانسی برای پیروزی ندارد بلکه برای همیشه‌ی تاریخ از چشم و دل این مردم خواهند افتاد و به مهره‌ای سوخته تبدیل خواهند شد که تبعات ناشی از این لجاجت نیز به پای آنان نوشته خواهد شد و همگان وی و حامیان او را مسئول این شکست و مضرات آن می‌دانند.

قطعاً مردم هوشمند گراش از نامزدهایی که تاکنون با ازخودگذشتگی (با وجود برخورداری از لیاقت و توان‌مندی لازم)، انصراف خود را از ادامه رقابت اعلام داشته و زمینه را برای اجماع فراهم کرده‌اند، قدردانی کرده و می‌کنند. همچنین آنان که به حکم وظیفه در ایام باقیمانده به روز انتخابات، انصراف می‌دهند و کسی که به عنوان تنها فرد برای بقاء در عرصه رقابت برگزیده می‌شود، مورد احترام همه مردم هستند.

اگر این اقدامات منجر به نتیجه شد و کاندیدای گراشی وارد مجلس گردید، مراد حاصل شده است و تمامی منطقه از این اتفاق شادمان گشته و برکات آن نصیب همگان خواهد شد؛ ولی اگر هم خدای ناکرده کاندیدای گراش رأی نیاورد، کسی ملامت و شماتت نمی‌شود و هیچ آسیبی به انسجام اجتماعی و وحدت جامعه وارد نمی‌گردد. بلکه با انرژی مثبتی که به خاطر طراحی سازوکار منطقی، اتخاذ تصمیمات عقلایی، تجلی هم‌دلی مردم و فداکاری کاندیداها، فعالیت چندین ماهه کارگروه، وحدت داخلی و تشریک مساعی منطقه‌ای حاصل می‌شود، جامعه به بلوغ سیاسی و اجتماعی نوینی دست خواهد یافت که پتانسیل متراکمی را برای تأثیرگذاری بر تحولات منطقه را نصیب گراش و سایر شهرهای هم‌پیمان خواهد ساخت. این دست‌آورد را می‌توان به «احدی الحسنین = یکی از دو خوبی» تعبیر کرد که در هر دو صورت (رفتن به مجلس یا نرفتن) تحولات به نفع مردم رقم خواهد خورد. انشالله

حضور گسترده و چشم‌گیر شما مردم فهیم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در روز جمعه هفتم اسفند و رای به نامزدهای اصلح و حامی ولایت فقیه، عمل صالحی است که در کارنامه اعمال شما ثبت خواهد شد و عندالله ماجور خواهید بود.

کوچک شما

امیرحمزه مهرابی

۲/۱۲/۹۴

13940617 Konkoor (7) Mehrabi

13 نظر

    1. جناب آقای مهرابی
      توجه بفرمایید که کارگروه جهت تصمیم گیری برای مردم تشکیل نشده
      فقط برای تلاش به رساندن کاندیدا ها تشکیل شده. لذا کارگروه اجازه حمایت از کاندیدا خاصی ندارد

    2. جناب آقای دکتر امیرحمزه مهرابی
      باعرض سلام
      توصیه به‌جا و پدرانه‌ی شما در سایت گریشنا کامل مطالعه کردم. بسیار توصیه خوب و دلسوزانه بیان نموده‌اید. اما پشت پرده بیانیه کارگروه و معتمدین خبر دیگری است. و برای گراش کسی دیگر تصمیم می گیرد.
      حهت اطلاع حضرتعالی:
      این خبر موثق و معتبر از جلسه کارگروه دیشب از ساعت ۱۰ تا ۱:۳۰ بامداد بحضورتان شرح خواهم داد.
      در جلسه تمام بیوگرافی ۳ کاندید محترم که از دو هفته پیش طرح و برنامه‌ریزی و مدیریت کاری خود برای تمام کارگروه‌های مناطق و شورا به‌صورت حضوری توضیح داده‌اند و حاصل سخنرانی و طرح برنامه‌ریزی‌های عزیزان در مناطق به‌صورت محرمانه به کارگروه گراش اعلام شده بود و نظر کارگروه دیشب جناب آقای دکتر فتحی و آقای حبیب مهرابی در مورد بیوگرافی ۳ کاندیدا محترم اعلام نمودند:
      ۱- آقای حسین‌شیری سخنران خوبی هستند.
      ۲- آقای دکتر بهمنی سخنران خوبی نیستند و طرح و برنامه‌ی مشخصی ندارند.
      ۳- مهندس حسین‌زاده دارای طرح و برنامه قابل‌اجرا و بیان خوب همراه با صداقت و سند با مدیریت قوی در وزارت نفت دارد.
      اکثریت افراد کارگروه و شورای مناطق به طرح‌ها و برنامه‌های به‌روز و مدوّن و جوان‌پسند مهندس حسین‌زاده نظر مثبت دادند ولی زمان قرآئت بیانیه کارگروه گراش، اسم فرد دیگری از گلدان درآمد که بعضی از اعضای کارگروه و همه‌ی معتمدین انگشت به دهان شدند. کارگروه جواب دادند مصلحت شهر را درنظر گرفتیم.
      به نظر شما باتوجه به تأیید رییس کارگروه جناب آقای دکتر فتحی و رییس شورای اسلامی شهر جناب آقای حاج حبیب مهرابی، آیا در حق یک جوان با این قدرت و مدیریت اجحاف نشده است؟
      آیا دیگر هیچ جوانی جرأت دارد که خود را اَلم کند؟
      آیا عدالت و شایستگی کاندیدا رعایت شده است؟
      طبق اظهارات آقای حاج حبیب مهرابی در این جلسه (اقبال عمومی منطقه از طرح و برنامه راهبردی آقای مهندس حسین‌زاده بی‌نظیر بوده است).
      باتشکر
      حال قضاوت با شما و دیگر بزرگان…

      1. سلام گراشی و دلسوز مطلع عزیز
        مطلبی که می فرمایید هم درست است و هم نادرست. این مطلب شده همان داستان فیل کتاب مثنوی مولوی. یک بخش از ده مورد ادله را دیده اید و علم کرده اید و الباقی را چشم بسته اید.
        اون آقایی که این مطلب را برایتان نقل فرمودندُ بقیش را برایتان نفرمودند؟ یا ترجیح دادند بیخیالش شوند و این یک مورد را بیان کنند؟

        اگر شما الفش را شنیده اید بنده تا یایش دیده ام. منتها به جهت حفظ آبروی مومن و عدم تشویش اذهان از بیان برخی مطالب مطروحه معذورم. البته اگر بنا به ارایه گزارش و مبسوط به مردم باشیم و مطالب را سانسور نکنیم خیلی از دوستانی که کارگروه رو تخطیه می کنندُ شرمگین خواهند شد.

        1. آقای مهدی عالمی شما که فقط الفش را نشنیده اید و تا پایانش دیده آید شفاف سازی کنید دوران بگم بگم سر اومده یعنی تاریخ مصرفش تموم شده
          از جلسات محرمانه شبانه و دستای پشت و پرده که هیچ شکی در آن نیست اگه هست لازم به بگم بگم نیست شفاف سازی کنید از چه میترسید لازم نیست دلتان برای بعضیا بسوزد که شرمگین میشوند

      2. شما چرا خودتون رو معرفی نکردین و از اسم مستعار استفاده کردین؟؟ شما که ماشالله اینقد اطلاعاتتون بالا هست و از همه چیز خبر دارین؟؟ شما بیا کامل شفاف سازی کن مگه نمیگی از همه چیز مطلع هستی خب بیا کامل بگو. منبع خبر موثق کی هست خب معرفی کن گراشی دلسوز مطلع

  1. این کارگروه کار گروه میکنیین کیا هستن از کجا اومدن اصلا کی گفته اینا قابل قبولا کار گروهی که داخلش جلسه ای تشکیل نشه صورتحلسه ای نباشه رای گیری نباشه توی یک جمع بیست نفره حرف دو سه نفر خاص باشه و بقیه پشمک هر چه اینا گفتن بقیه بگن چشم و هیچگونه نظر آرای نباشه به چه درد می خوره این تفرقه و دودستگی باعث و بانیش همون کار گروه(چند نفر)خاص هستن.
    همین کارگروهی که میگین بیاد رای گیریاشون جلسات و حرف و گفتشون که صورت جلسه شده به امضا رسیده بگو نشون بدن البته اگه چیزی در کار باشه
    درب این کارگروه رو باید گل و سنگ گرفت
    التماس کمی تفکر و تعقل

  2. با سلام
    باید توجه داشت که بین اقایان بهمنی و حسین‌شیری از لحاظ طرز تفکر اختلاف عمده‌ای وجود داره.
    اقای حسین‌شیری به نوعی نماینده طیف نزدیک به دولت قبل هستن که متاسفانه عملکرد خوبی نداشتن و در صورت اجماع روی ایشون مطمئن باشید خیلی از همشهریا به ایشون رای نخواهند داد.اما در مورد اقای بهمنی،ایشون دارای شخصیت علمی و منطقی بالایی هستند و میانه‌رو و معتدل محسوب میشوند که در صورت اجماع قطعا رای بالاتری نسبت به اقای حسین‌شیری خواهند داشت.

  3. کارگروه بر اساس یک سازوکار تعیین شده اند و برای حصول نتیجه زحمات بسیاری متحمل شده اند و در شرایط فعلی حتی اگر اعتقاد به اشتباه بودن تصمیم داشته باشند باز هم باید از تصمیم و خرد جمعی حمایت کرد .صدالبته که مهندس حسین زاده جوان فرهیخته و با سواد و بابرنامه و اینده دار هستند و جناب حسین شیری در پستهای بخش داری و فرمانداری خدمات داشته اند و فن سخنوری خوب میدانند .ولی بلاخره جمعی تعیین شده اند و وظیفه ای به عهده شان بوده است که به سرانجام رسانیده و اسمی اعلام نموده اند .پس لازم است با ایثار و از خود گذشتگی به قضیه نگاه کرد و بخاطر حفظ مصالح شهرستان و وحدت و بالا بردن شانس انتخاب نماینده گراش از تصمیم جمع حمایت کنیم همچنان که بزرگانی مانند سید جهانبانی و دکتر فتحی به احترام مردم و منافع جمع احترام گذاشتند و انصراف دادند .البته هیجکس و تحت هیج فشاری نمیشود کسی را وادار به انصراف کرد .و این خود کاندیداها هستند که تصمیم میگیرند .از جناب مهرابی که شایسته به تحلیل کارگروه پرداختند تشکر میکنم .انشالا که سرانجام کار رستگاری مردم و خشنودی پروردگار باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top