بستن

در روز پرستار بهترین فرشته‌های سفیدپوش را بشناسید

هفت‌برکه (گریشنا): به مناسبت روز پرستار، پرستار نمونه‌ی کشوری و ده پرستار نمونه شهرستان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ امروز، بیست و پنجم بهمن‌ماه، سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی میزبان پزشکان، پرستاران، کادر آموزشی دانشکده علوم پزشکی و مسئولین بیمارستان و درمانگاه شهر بود. همه آمده بودند تا از زحمات و مهربانی پرستاران نمونه قدردانی کنند.

پرستار نمونه: مسئولیت‌ام سنگین‌تر شده است

پروانه حیدری اهل ارسنجان مسئول دفتر بهبود کیفیت، حاکمیت بالینی، مسئول گازهای خونی و سوپروایزر بالینی در بیمارستان امیر‌المومنین علی (ع) است. او پنج سالی می‌شود که در این بیمارستان مشغول به کار است، حیدری امسال به عنوان پرستار نمونه‌ی کشوری انتخاب شد. در مصاحبه‌ی کوتاهی که با او داشتیم، می‌گوید: «از این که انتخاب شدم زیاد هم خوشحال نیستم چرا که از این به بعد بار مسئولیتی که در حوزه‌ی ارتقای سلامت و کمک به مردم بر دوش‌ام دارم سنگین‌تر می‌شود و امیدوارم خدا کمک‌ام کند تا بتوانم این راه را به بهترین شکل ممکن طی کنم.»

اما جز او، ده نفر دیگر نیز به عنوان پرستاران نمونه شهرستان انتخاب شدند. افسانه بشارتی، معاون آموزشی دانشکده، هماهنگ‌کننده اعمال جراحی قلب؛ سهیلا عطاری، سوپروایزر بالینی؛ زینب صمیمی، مسئول بخش داخلی اطفال؛ فاطمه دلشاد، سوپروایزر بالینی و پرسنل اورژانس؛ خدیجه مهرآور، مسئول بخش آی‌سی‌یو جراحی قلب؛ فضیلت مراغه، مسئول اتاق عمل قلب؛ مهناز حسن‌پور، سوپروایزر بالینی، پرسنل سی‌سی‌یو و گازهای خونی؛ لیلا عباسی، کارشناس پرستاری؛ وحید محمدی، کاردان اتاق عمل و فاطمه مقدسی، کمک بهیار، پرستاران نمونه‌ای بودند که در این برنامه از آن‌ها تجلیل شد.

در شروع مراسم تجلیل، فاطمه زمانی، مجری برنامه، از دکتر گلستان، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی دعوت کرد تا به روی سن بیاید. دکتر گلستان صحبت‌هایش را در بیان خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به حاضرین خلاصه می‌کند.

parastar8

دکتر حسن‌زاده: پرستاران خط مقدم جبهه سلامت هستند

دکتر جعفر حسن‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش با تبریک روز پرستار گفت:« اگر پرستار نباشد، سلامت جامعه تامین نخواهد شد، هیچ کدام از اعضای تیم درمانی مانند پرستار در ارتباط تنگاتنگ و دائمی با بیمار نیست.»

او در ادامه با اشاره به این مشکل که در سال‌های اخیر ارتباط دانشجویان پزشکی و پرستاری با بیمار کمتر شده است می‌گوید:« بیشتر دغدغه‌های من برای دانشجویان رشته‌ی پرستاری است، پرستار یعنی صبر و تحمل و استقامت. پرستاران خط مقدم جبهه‌ی سلامت هستند و اگر کار خود را خوب انجام دهند جبهه‌ی سلامت در آرامش کامل خواهد بود.»

پرستاری از نگاه مسئولین

حجت‌الاسلام سید رضا حسینی، امام جمعه‌ی شهر بعد از دعای خیر برای آزادی دمشق و از بین رفتن دشمنان در حرم حضرت زینب(س) گفت: «با برگزاری جلسات هم‌فکری و هم‌اندیشی می‌توان نقایص را سریع‌تر رفع و مسیر توسعه را در مدت زمان کمتری طی کرد و این رمز موفقیت است. پیشنهاد من این است که مسئولین با برگزاری جلسات هم‌اندیشی به صورت ماهانه یا فصلی در این زمینه گام بردارند.»

«طبابت سه بعد دارد، تشخیص، درمان، بازپروری و پرستاری.» فرودی، فرماندار شهرستان با این مقدمه صحبت‌هایش را آغاز کرد و اظهار داشت: « اگر خدمات پرستاران نباشد کار اطبا ناقص خواهد ماند، پرستاری به همان اندازه که قداست دارد مسئولیت زیادی را هم با خود به همراه دارد که در صورت کوتاهی از این مسئولیت‌ها، مجازات‌هایی برای آن تعیین شده است. هم در فرهنگ ایرانی و هم در فرهنگ اسلامی پرستاری جایگاه والایی دارد. یکی از موفقیت‌های دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به حوزه‌ی سلامت است که خوشبختانه نتایج و بازخورد‌های خوبی را نیز در پی داشته است. اما در مورد شهرستان باید نکاتی را مطرح کنم، اول این موضوع که می‌بایست از ظرفیت شهرستان به صورت صد در صد در راستای تامین سلامت استفاده شود، بحث دیگری که باید پیگیری و دنبال شود گسترش طب سنتی در شهرستان است، توجه به بخش‌ها و دهستان‌ها در حوزه‌ی سلامت و تقویت دندان‌پزشکی از دیگر مواردی است که در شهرستان گراش نباید از آن غافل بود.»

سرگرد درستکار، فرمانده ناحیه‌ی مقاومت بسیج به عنوان آخرین سخنران می‌گوید:« مهم‌ترین مولفه در شناخت یک شخصیت انقلابی، مولفه‌ی خدمت است که در این راستا پرستاران هدفی جز خدمت‌گزاری به مردم ندارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند و من از دکتر گلستان و بسیج جامعه‌ی پزشکی که فعالیت‌ و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند، سپاسگزارم.»

parastar7

پرستاری از نگاه پرستاران

ملیحه محمد‌نژاد، یکی از پرستاران شب کار بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) است که در این برنامه از او تجلیل شد او شغل پرستاری را این‌گونه توصیف می‌کند: «رسیدگی به بیمار قسمتی از شغل ما است و همراهی، هم‌صحبتی و همدردی قسمت دیگر آن است. صبوری لازمه‌ی شغل پرستاری است. وقت‌هایی که پرستاران روحیه‌ی خوبی ندارند اما مواظب‌اند تا این مساله روی مراقبتشان از بیماران و همراهان آن‌ها تاثیری نگذارد یا تحمل وقت‌هایی که یک بیمار جلو چشمت دست و پا می‌زند و هیچ کاری از شما برنمی‌آید. البته خوشحالی و رضایت از دیدن سلامتی و بهبودی یک بیمار نیز انرژی زیادی به پرستاران می‌دهد.»

در قسمت پایانی برنامه از خانواده شاهد و جانباز جامعه پرستاری، زهرا جوشن، مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی امیر‌المومنین علی (ع)، بسیج جامعه پزشکی مرکز آموزشی درمانی امیر‌المومنین علی(ع)، مسئولین بخش اورژانس، بخش داخلی و اطفال، بخش آنژیوگرافی، بخش سی سی‌یو، بخش آی سی‌یو جراحی قلب، بخش دیالیز، بخش پست آنژیوگرافی، بخش جراحی، بخش جراحی زنان، بخش cssD، بخش اتاق عمل جنرال، بخش اتاق عمل قلب، بخش آی سیو نوزادان، بخش آی سی یو، بخش زایشگاه، بخش گازهای خونی شریانی، کلنیک پیشگیری از سرطان و بازنشستگان سال ۹۴ نیز با اهدای جوایزی قدردانی شد.

parastar11

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. ضمن تبریک این روز به همه زحمت کشان عرصه سلامت خصوصا پرستاران نمونه. چرا طبق مطالب فوق همه پرستاران نمونه از مسئولان بخشهای مختلف و سوپروایزرهای بیمارستان هستند؟ پس بقیه چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top