بستن

دیوار مهربانی به گراش رسید

هفت برکه: ایده از یک عکس در شیراز شروع شد. دیواری که روی آن نوشته شده است: «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» دیوار مهربانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. بعد خبر آن به رسانه‌های دیگر رسید و این طوری بود که دیوار مهربانی در ایران تکثیر شد.

ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری گراش، از عزم شهرداری برای بر پا کردن دیوار مهربانی در گراش می‌گوید: «موقتاً محلی در باغ ملی را برای دیوار مهربانی در نظر گرفته‌ایم، اما اگر شهروندان جای مناسب‌تری هم در نظر دارند می‌توانند پیش‌نهاد خود را به شهرداری ارائه کنند.»

دیوار مهربانی گراش در مرکز شهر قرار دارد. حسینی می‌گوید: «می‌خواستیم این دیوار در محلی باشد که محل رفت و آمد باشد تا افراد بتوانند راحت از آن استفاده کنند و مورد آسیب هم قرار نگیرد. با مطرح شدن ایده برای شهر گراش، جمعیت هلال‌احمر، اداره بهزیستی و کمیته امداد هم اعلام همکاری کرده‌اند که امیدوارم با این همکاری‌ها، ایده به خوبی اجرایی شود و کمکی برای نیازمندان باشد.»

در طرح دیوار مهربانی، اشخاص وسایلی را که به آن نیاز ندارند، به ویژه پوشاک، در یک محل قرار می‌دهند و افراد نیازمند می‌توانند از این وسایل و پوشاک استفاده کنند. دیوار مهربانی گراش تا زمانی که محلی دائمی برای آن در نظر گرفته شود در باغ ملی خواهد بود.

 

Wall

Wall2

20 نظر

  1. یه سوال ذهنم رو مشغول کرده! خوب مردم لطف میکنن لباس و وسایل رو اونجا میذارن اونوقت نیازمندها چه جوری میرن بر میدارن؟ شاید نیازمندی روش نشه جلو مردم بره برداره!!!!!!

  2. کارِ خیلی قشنگیه
    اما مکانش یخورده نامناسبه ، اون محل خیلی تردد زیاده ، جای خلوت تر باشه عالیه!
    چقد خوب میشه اگه وسیله ای اضاف اومد و کسی نیاز نداشت بفرستین واسه مناطق سردسیرِ دور افتاده 🙂
    چون خداروشکر منطقه خودمون سردسیر نیست و خیرین شهر نمیذارن کسی نیازمند بمونه ، اما هستن مناطقی که واقعا وضعشون وخیم تر از این حرفاست !
    البته منظورم اینه ک اول نیاز های شهر خودمون رو برطرف کنیم بعد به مناطق دیگه هم کمک کنیم .

  3. صحبت جناب شهروند واقعا درسته و جای تامل داره.

    تو مرکز شهر اصلا جای مناسبی واسه این کار خداپسندانه نیست.

    1. دوستان عزیز سپاس از توجهتون.

      اینکه قراره توی باغ ملی باشه به خاطر اینکه امکان سوء استفاده از طرف اشخاص سودجو وجود داره . چندتا شهر همچین اتفاقاتی افتاده. می خوایم یکم نظارت هم باشه تا اتفاقی نیافته.

      کسی هم اگه روش نمی شه بچه های کمیته امداد و بهزیستی و کسایی که خودشون با ضعیف تر ها ارتباط دارن میرن بر می دارن و تحویل می دن.

      و شهروند گراشی عزیز که گفتن واسه مناطق سردسیر. یکم اگر بیشتر در لایه های زیرین شهر نگاه کنین حسرت همین چیزای معمول رو می خورن یه عده از نیازمندان شهر. درسته خیرین همیشه همراه هستند. ولی باز هم نیاز داریم. امیدوارم بتونیم کمکی کرده باشیم .

  4. خب کار واقعا جالبیه.
    مکانش هم نسبتا خوبه.
    اما باید در اجرای این طرح نظارت هایی وجود داشته باشد
    و چندین نفر مسئول انتخاب شود.

  5. با سلام
    میخواستم بدونم این بنری که عکسشو انداختید قراره با این همه لوگو نصب بشه؟ بابا بیخیال این یه کار خداپسندانه است و جای تبلیغات و اسم در کردن که نیست. حداقل اینجا رو بیخیال بشید

  6. اگر جای خلوت تر باشه بهتره مثلا پارک شهر ، احتمال اینکه یه نیازمند برداره بیشتره تا افراد سود جو ، با گذشت زمان و با توجه به اعتمادی که وجود داره افراد سود جوی کمتری دنبال این کار میان ، هر چیزی با گذشت زمان فرهنگ میشه

    1. ببینید خانم محترم اگه جایی دنج مثل پارک شهر باشه محلی برا افراد محتاج مصنوعی مثل معتادها میشه که از فروش آن برا خودشون مواد تهیه کنن وبایس جایی باشه که نظارت هم روش باشه

  7. جای اون واسه گراش مناسب نیست.آخه هر کسی نمیره جلو دید مردم لباسی رو که لازم داره براره

  8. یه عده همیشه هستن به جای تشویق فقط گیر میدن وانتقاد میکنن ، معلوم نیس فازشون چیه؟؟؟ این کار تو شبکه های اجتماعی کلی تحسین شده و کلا کار قشنگیه ، به جای انتقاد استقبال کنید …..

  9. اساس این کار بر پایه اعتماد هست ، نباید کسی رو مامور یا ناظر بر این برنامه قرار داد . وگرنه کمیته امداد و نهادهای خیریه صورت تخصصی تر قضیه هست که در همه شهر ها هم وجود داره ،
    همین دیوار مهربانی نوعی ازمایش و تمرین اعتماد به همشریان هست ، یاد بگیریم این رو به دیگران هم اموزش بدیم

  10. باید تشکر کرد از اون خانم محترمی که من باب احترام ، همه لباسها رو میشوره و اتو میکنه و میذاره تو نایلون و آویزون میکنه اونجا و میره دنبال زندگیش!

    فک کنم کاری هم به حواشی ها نداشته باشه!

  11. به نظرم واسه گراش این ایده جواب نمیده ،این واسه شهرهای بزرگه که همدیگرو نمیشناسن، اگه این کار رو بسپارن به کمیته امداد خیلی بهتره، کمااینکه اکثر گراشیا پوشاک کهنشونو میبرن روستاهای اطراف از جمله کهنه، زینل اباد و… بدون اینکه کسی بدونه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 نظر
scroll to top