گریشنا (هفت برکه): دیشب سالن حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل (ع) مملو از جمعیت بود. همه آمده بودند تا بار دیگر روایت غربت و معصومیت دختری سه‌ساله را ببینند و مرور کنند.
به گزارش خبرنگار گریشنا، دیشب بیست‌ و هفتم آبان‌ماه، ساعت بیست، کانون فرهنگی بیت‌النور به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) سوگواره‌ی غنچه‌ی یاس کبود را به روی صحنه برد. این برنامه ویژه بانوان بود.
شبیه‌خوانان وارد صحنه شدند و مرثیه‌خوانان شروع کردند به خواندن مرثیه. نور سالن کمتر شد و صدای گریه و ناله از گوشه‌گوشه‌‌ی فضا به گوش می‌رسید. نگاهم به پسری چهارساله افتاد که در کنار مادرش به جایگاه خیره شده بود و از مادرش می‌پرسید: «چرا دارند کتک می‌زنند؟» مادرش همان‌طور که به شبیه‌خوانان اشاره می‌کرد آرام شروع کرد به روضه خواندن اما با زبانی کودکانه.
مجریان برنامه با دعای خیر پایان برنامه را اعلام کردند. دخترهایی که در شروع برنامه از طرف هیات بیت‌النور مقنعه‌های سبز هدیه گرفته بودند، به جایگاه دعوت شدند تا عکس یادگاری بگیرند.
طلعت علی‌پور، مسئول کانون می‌گوید: «حدود سیصد مقنعه توسط خیرین به کانون هدیه شد و ما با هدف ترویج حجاب فاطمی از سنین کودکی، این مقنعه‌ها را به دختران خردسال هدیه کردیم.»

soogvare5

soogvare3