بستن

انجمن میراث فرهنگی بخش ارد تشکیل شد

هفت برکه (گریشنا): جلسه‌ی انجمن میراث فرهنگی با حضور سجادی، بخشدار ارد؛ اعضای شورای و دهیاری بخش؛ مهندس اسدی، رئیس اداره میراث فرهنگی گراش؛ عبدالعلی صلاحی، مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی؛ و آرمان‌مهر، مسئول انجمن ایکوموس، در بخش ارد تشکیل شد.

نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی گراش در تاریخ دهم مهر ماه در در خانه شهیدان عظیمی برگزار شده بود. (خبر در گریشنا)

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان، این جلسه دوشنبه، بیست‌ و پنجم آبان‌ماه، ساعت ٩ صبح برگزار شد. در شروع جلسه، سجادی ضمن تشکر از زحمت‌های عزیزان در عرصه میراث فرهنگی، خواستار تعامل بین بخش ارد و میراث فرهنگی شهرستان و همچنین همکاری متقابل مسئولین شهرستان و توجه ویژه به این بخش شدند.
در ادامه رییس اداره میراث فرهنگی گراش بر لزوم ایجاد یکپارچگی بین بخش ارد و شهرستان گراش تاکید کرد. او از این که امسال هیچ‌گونه بودجه‌ای چه از دو درصد نفت و گاز و چه ماده ١٨٠ برای اداره میراث فرهنگی در نظر گرفته نشده است، گله‌مند بود و خواستار تخصیص اعتبار برای آثار تاریخی شهرستان در جهت حفظ و مرمت این آثار شد و بیان کرد: «عدم توجه به این امر، موجب از بین تاریخ و هویت شهرستان خواهد شد.»

مهندس اسدی در پایان اظهار داشت: «جهت مستندنگاری و ثبت آثار تاریخی بخش ارد، با همکاری انجمن، کمال همکاری را با این بخش خواهند داشت.»
در ادامه عبدالعلی صلاحی، مسول انجمن دوستداران میراث فرهنگی گراش، گفت: «کینه و کدورت‌ها در بحث میراث فرهنگی جایگاهی ندارد و می‌توان با همدلی در جهت توسعه و پیشرفت منطقه و بخش ارد گام نهاد.»

او همچنین قول داد تا خیرین را متقاعد سازد تا با همکاری بخشداری ارد در زمینه‌ی تبدیل آب گرم ارد و زمین‌های آن به منطقه نمونه گردشگری، مساعدت لازم را داشته باشند.
سخنران بعدی مهندس آرمان‌مهر از انجمن ایکوموس گراش بودو او نیز لزوم همکاری مسئولین در امر میراث فرهنگی را خواستار شد و وعده داد که این انجمن می‌تواند تور گردشگری را با حضور مسولین شهرستان و بخش برگزار کند تا از جاذبه‌های گراش و ارد و آثار تاریخی این مناطق بازدید به عمل آید.
در پایان، مسئولین دهیاری‌ها و شورای بخش، توجه به آثار تاریخی بخش ارد و به ثبت ملی رساندن آثار این منطقه را خواستار شدند. حسن ختام نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی در بخش ارد، بازدید از آسیاب‌های تاریخی این بخش بود.

arad2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top