بستن

در هفته کتاب: تجلیل از خادمین کتاب، سخنرانی در نمازجمعه

گریشنا: حسن رهبر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش به مناسبت شروع هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سخنران این هفته‌ی نماز جمعه شهر گراش بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش؛ او در سخنرانی خود از پشت تریبون نماز جمعه با پایین دانستن سرانه مطالعه در کشور، به بیان واقعیت‌ها، دلایل و راه‌کارها در مورد مسأله کتابخوانی پرداخت.

وی با بیان این که کشور ژاپن با نود دقیقه مطالعه در روز بالاترین میزان سرانه مطالعه در جهان را دارا است، این رقم را در ایران بسیار پایین دانست و گفت:« دلایلی همچون عادت ندادن فرزاندان به کتابخوانی در خانواده، معیوب بودن نظام آموزشی کشور و اولویت ندادن سازمان‌های فرهنگی به کتابخوانی، از جمله دلایل سطح پایین مطالعه در کشور است.» وی همچنین برای خروج از وضع موجود به سمت وضع مطلوب خاطر نشان کرد؛« باید کتاب در سبد خرید خانواده وارد شود و امروز برای این کار  صرفا نیازی به خرید کتاب نیست بلکه با امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌های عمومی می‌توان بدون هزینه به این مهم دست یافت.»

وی همچنین تزریق احساس نیاز به مطالعه توسط صاحبان تریبون همچون روحانیون را از دیگر راهکارها برای تقویت کتابخوانی دانست. او با بیان اقداماتی که در سطح شهرستان گراش انجام شده عنوان کرد:« به زودی مردم بخش ارد صاحب کتابخانه عمومی خواهند شد و از این نعمت فرهنگی می‌توانند استفاده نمایند.»

مراسم تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نیز روز پنج‌شنبه، بیست‌وهشتم آبان ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن سینما برگزار خواهد شد. در این مراسم از حدود بیست‌وپنج نفر از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی در شهرستان گراش تقدیر به عمل خواهد آمد. علاقه‌مندان به فرهنگ به ویژه مقوله کتاب و کتابخوانی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

rahbar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top