بستن

ما اداره ارشاد نداریم، اداره ارشاد پول ندارد

بودجه فرهنگی لارستان و گراش از امسال مستقل شده است و اگر اداره ارشاد اسلامی گراش افتتاح شود این بودجه در اختیار این اداره قرار می‌گیرد. اما حالا که خبری از ارشاد نیست، همانند گذشته گروه‌های هنری گراش در قالب مجموعه خانه فرهنگ، زیر نظر اداره ارشاد لارستان قرار دارند. به منظور تبادل نظر و بازتاب مشکلات فعالان فرهنگی ، مهدی جباری، مسئول خانه فرهنگ دیداری را با عالی‌حسینی در محل خانه فرهنگ تدارک دیده بود.

مشکل اساسی

این جلسه از ساعت هشت و نیم شب دهم اردیبهشت با حضور عالی‌حسینی در میان مسئولین انجمن‌های خانه فرهنگ شروع شد. در ابتدا قرار بود هر یک از حضار درباره مشکلات موجود در حیطه فعالیت خود صحبت کنند. مشکل مالی سدراه برگزاری جشنواره تئاتر کل که برای چندمین سال ممکن است لغو شود و یا بدهی‌های برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر و کم‌شدن علاقه‌مندان به برنامه‌های هنری، به خاطر کمبود امکانات از بحث‌های مطرح شده بود. پس از شنیده شدن صحبت‌ها مشخص شد مشکل اساسی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در خصوص کمبود منابع مالی است. عالی‌حسینی با با یادآوری چند باره اعطای اعتبار برای جشنواره فیلم کل و این نکته که ارشاد تنها در خصوص برنامه‌های وارد شده در تقویم فرهنگی استان می‌تواند کمک مالی کند، مشکل مالی کارهای فرهنگی را مشکلی کلی در کشور دانست و گفت: دست این اداره در خصوص کمک‌های مالی بسته است. او گفت: با توجه به کمبود امکانات و پرسنل این اداره، امکان رسیدگی به این منطقه پهناور را نداریم. شان اداره از لحاظ مالی در کشور بسیار پایین است و در آن حدی نیست که باید باشد. هر چند رئیس ارشاد لارستان گفت امسال مقداری نسبت به سال‌های گذشته تفاوت دارد که آن هم ناچیز است. عالی‌حسینی گفت: کارهای فرهنگی تقدسی در جایگاه خداوند دارد که با تمام مشکلات باز هم چرخ کارهای فرهنگی می‌چرخد.

سفر وزیر به منطقه

در خصوص سفر وزیر ارشاد در مراسم نکوداشت دکتر ارفعی در منطقه، گله اعضای خانه فرهنگ، در اختیار نگذاشتن فرصتی هرچند کوتاه در زمان سفر وزیر به منطقه بود. در سفر کوتاه وزیر ارشاد، چندین برنامه در لار و اوز با حضور او اجرا شد که گراشی‌ها هیچ سهمی در این برنامه‌ها نداشتند. همچنین در سفر رئیس ارشاد استان نیز چنین اتفاقی افتاد. عالی‌حسینی با ذکر این نکته که برنامه‌ریزی این سفرها از قبل تعیین شده است، اظهار امیدواری کرد در سفرهای بعدی هماهنگی بیشتری با مناطق مختلف انجام شود.

ثبت گروه‌های نمایشی از ۲۵ خرداد شروع می‌شود و عالی‌حسینی به فعالان این حیطه یادآوری کرد حسن ثبت شدن گروه‌ها حداقل در خصوص کمک مالی اداره برای هر اجرا است. رئیس ارشاد در خصوص فعالیت‌های این اداره در شهرستان گراش، پرداخت هزینه برگزاری جلسه ۶۰۰ انجمن ادبی که قول آن را در سال گذشته داده بودند و اعطای ۱۸۰ جلد کتاب به گراش برشمرد. البته کتاب‌ها به دلایل نامعلوم هنوز در فرمانداری گراش است.

جلسه پس از دو ساعت و نیم که به تکرار حرف‌های همیشگی از مشکلات موجود بود، تمام شد. عالی‌حسینی در این جلسه می‌خواست به اعضای خانه فرهنگ توضیح دهد که هیچ تفاوتی در تقسیم امکانات بین دو شهرستان نیست. و از این طرف اعضا آنچه که تا به حال دیده بودند برای رئیس ارشاد بازگو کردند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

4 نظر

  1. بسیاری از گراشی ها به خصوص فرهنگیان نسبت سفر وزیر ارشاد به منطقه و عدم حضور ایشان به گراش انتقاد دارند. به نظر می رسد این چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از کنارش عبور کنیم. از اقای وزیر باید دعوت می شد و سهم گراش از این دعوت و حضور می توانست خیلی چیز ها باشد چون ما در گراش پتانسیل بالایی داریم. حال اگر از ایشان دعوت نشده است بنظر می رسد مسئولین گراش باید پاسخ گو باشند و اگر دعوت شده است که این چنین نیست،‌بی توجهی منتخب مردم لارستان،‌خنج و گراش به این مساله و تکرار ان در اینده ما را با مشکل مواجعه خواهد نمود. در هر حال این فرصتی بود که سوخت و دباره تکرار نمیشود. حیف حیف حیف

  2. بابا شما دیگه چقدر پرتید که با این عالی حسینی درد دل می کنید!! این بابا اینقدر بی خاصیت است که حتی ارشاد لار را هم عملا به نمایندگی نزل داده و حتی بی اجازه استان آب هم نمی خورد!!! الان خیلی وقته که تمام هنرمندای لار اون رو بایکوت کردن و هیچکی باهاش ارتباط نداره و خودشه و مافوق های استانیش!!! البته این را هم بدانید که این بابا کم کم باید بار و بندیلش رو جمع کنه و بره!! یه خوابهایی براش دیدیم که بعدها مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top