گریشنا: مهندس جواد اسدی به عنوان گزینه سرپرستی اداره میراث فرهنگی شهرستان گراش به اداره کل میراث فرهنگی فارس معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار گریشنا در ادامه پیگیری‌های فرمانداری گراش برای راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی، گزینه بومی برای ریاست این اداره به مرکز استان معرفی شد. پیش از این سیما علویه رییس پیشین میراث فرهنگی لارستان به عنوان گزینه ریاست در گراش مطرح بود که با مخالفت‌های به وجود آمده انتصاب علویه منتفی شد.

مهندس اسدی گزینه ریاست میراث فرهنگی

اداره کل میراث فرهنگی فارس برای ریاست نمایندگی گراش به دنبال فردی بود که هم دارای مدرک مرتبط، و هم کارمند رسمی یکی از ادارات باشد. در نهایت فرمانداری گراش، مهندس جواد اسدی را که نیروی رسمی آموزش و پرورش گراش است به عنوان گزینه سرپرستی معرفی کرد. در حال حاضر انتصاب مهندس اسدی در طی مراحل اداری است.

بر اساس نوشته وبلاگ انجمن معماران جوان مهندس جواد اسدی در حال حاضر دانشجوی دوره دکترای معماری است. اسدی کارشناس ارشد معماری گرایش معماری سنتی را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز گذرانده است. او سابقه تحصیل در دوره مهندسی معماری در دانشکده معماری دانشگاه آزاد شیراز و کاردانی و تکنسین نقشه‌کشی معماری از یزد را نیر دارد.

جواد اسدی متولد ۱۳۶۱ در گراش است. مهندس اسدی به عنوان نایب رئیس کمیته معماری نظام مهندسی شهرستان گراش  و همچنین در زمینه طراحی و بررسی بسیاری از نقشه‌های معماری مشغول به کار است. او در دانشگاه‌های پیام نور اوز و آزاد اسلامی لارستان و  اوز و هنرستان‌های گراش تدریس می‌کند. جواد اسدی از سال ۱۳۸۵ کار خود را در آموزش و پرورش لار آغاز کرد و از سال ۱۳۹۰ به گراش منتقل شد.

Asadi-Javad02

فرمانداری به دنبال راه‌اندازی میراث‌فرهنگی

اصغر فرودی فرماندار گراش در سفر به تهران در دیدار حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در تهران، خواستار تسریع در راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در شهرستان گراش شد.

فرودی در این دیدار بر ظرفیت و پتانسیل شهرستان و ضرورت راه‌اندازی این اداره در گراش تاکید کرد. حسینی مکاری در این دیدار قول مساعد داد که به زودی این اداره در شهرستان گراش راه اندازی شود.

Miras

میراث فرهنگی در خانه شهیدان عظیمی

در حال حاضر گراش دارای ۱۳ اثر ملی ثبت شده و چندین اثر در نوبت ثبت است. راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی گراش از همان روزهای نخست راه‌اندازی فرمانداری گراش در سال ۱۳۸۹ مطرح بود. قرار است این اداره و موزه مردم‌شناسی در خانه شهیدان عظیمی راه‌اندازی شود.