بستن

صمد مشتاق فرمانده حوزه مقاومت بسیج فداغ شد

گریشنا: صمد مشتاق به عنوان فرمانده مقاومت بسیج امام خامنه‌ای فداغ منصوب شد.

به گزارش فداغ آنلاین؛ مشتاق، متولد سال ۱۳۶۶ و صاحب مدرک لیسانس مدیریت و اهل شهر قره بلاغ شهرستان فسا است. او فرماندهی گردان بیت‌المقدس پایگاه محور شهر قره بلاغ، فرماندهی دسته واکنش سریع عاشورا، عضو شورای اطلاعات حوزه مقاومت امام رضا(ع)، عضو هیئت امناء عزاداری جوانان بنی‌هاشم فسا، سرگروه حلقه‌های شجره طیبه صالحین و سرگروه اردوهای جهادی منطقه را بر عهده داشته است.

یکشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه، در مراسم تودیع و معارفه جمع زیادی از بسیجیان مخلص و ولایتمدار، فرمانده ناحیه سپاه گراش و هیئت همراه، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، فرماندهان حوزه‌های بسیج فداغ و اَرَد، پرسنل نیروی انتظامی، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان‌های فداغ و خلیلی و روستاهای محمدزینا و حسین‌آباد،فرج الله نریمانی؛ روحانی محل، سرگرد محمد مهدی درستکار؛ فرمانده ناحیه سپاه گراش، ابوذر جوکار؛ فرمانده سابق حوزه امام خامنه‌ای، فاضل نریمانی؛ عضو شورای حوزه امام خامنه‌ای و ابراهیم مسلمی؛ جانشین فرمانده پایگاه بسیج امام حسن مجتبی(ع) حضور داشتند،در این برنامه از زحمات و خدمات صادقانه ابوذر جوکار، فرمانده سابق حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای، تقدیر و طی حکمی از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، صمد مشتاق به عنوان فرمانده و سرپرست جدید این حوزه معرفی و منصوب شد.

علی اصغر خاک بیز؛ مجری این مراسم بود.

نریمانی، روحانی محل؛ ضمن خوش آمدگویی از زحمات شبانه روزی و تلاش‌ها و خدمات جوکار، اولین فرمانده حوزه امام خامنه‌ای، قدردانی کرد و برای مشتاق؛ فرمانده جدید این حوزه با توجه به رسالت خطیری که بر عهده دارد، آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

درستکار به فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج، مسئولین محلی و همه بسیجیان و سربازان انقلاب و نظام اسلامی خیرمقدم گفت و سخنرانی او نیز با تأکید بر ولایت در خصوص مقاومت و بیداری ملت‌های مسلمان در برابر توطئه‌های دشمنان و تشریح اوضاع کشورها بود.

او گفت: «جوکار از بدو ورود خود با سمت فرمانده به حوزه بسیج فداغ، زحمات و تلاش‌های زیادی کرده و آنچه را که در خور شأن این منطقه شهید پرور و ولایتمدار است، تحقق بخشیده است. امید است در ادامه راه نیز برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدمی شایسته بردارد.»

جوکار برای ادامه خدمت، به شهرستان گراش می‌‌رود و به زودی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی ناحیه سپاه گراش کار خود را شروع خواهد کرد.

صمد مشتاق فرمانده جدید حوزه مقاومت امام خامنه ای فداغ شد (1)

جوکار از دیگر سخنرانان این آیین بود. او بعد از خوش آمدگویی، از حضور پرشور بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌ها در برگزاری مراسم‌ها و همکاری در اجرا و برپایی حلقه‌های صالحین و همچنین از خیّرین و هیئت امناهای حسینیه جامع و وحدت صمیمانه  تشکر کرد.

فاضل نریمانی، از اعضای شورای حوزه، درباره‌ی اولین قدم در جهت تأسیس حوزه مقاومت امام خامنه‌ای و عملکرد و فعالیت‌های دامنه‌دار و گسترده دوساله این حوزه توضیح داد.

به گفته نریمانی: «افتتاح مسجد حیدرآباد اگرچه شاید از ذهن رفته باشد اما نکته‌ای که در موضوع فرهنگ بسیج فداغ باعث افتتاح این مسجد شد، این بود که در این مراسم اولین جرقه‌ی تأسیس حوزه مقاومت بسیج در منطقه فداغ زده شد.»
او با بیان اینکه در گذشته با مشکل مکان جهت افتتاح و استقرار حوزه مقاومت روبه رو شدند، ادامه داد: «زمانی که مشکل کمبود مکان برای افتتاح حوزه مطرح شد، منتخبین مردم در شورای اسلامی سوم با جان و دل قول همکاری و تهیه مکان مناسب برای این امر را داده و تلاش‌های آن‌ها برای تهیه مکان مناسب مثمر ثمر واقع شد.»

پیگیری‌ها، هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شد تا اینکه در کمترین زمان ممکن با همت پیشکسوتان بسیج و فعالیت‌های مردم بسیجی فداغ، این حوزه تأسیس شد.

رزم شبانه در اردیبهشت‌ماه ۹۲، برنامه عاشقان ولایت همزمان با هفته دفاع مقدس، اجرا و احیای بازی‌های بومی محلی، بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در سال‌های ۹۲ و ۹۳، کاروان زائران مرقد مطهر امام راحل، اجرای طرح اردوهای جهادی، جلسات هماهنگی جهت کمک به جبهه‌های مقاومت، نشست‌های بصیرتی – سیاسی جهت کمک به مردم سوریه، گردهمایی حلقه‌های شجره طیبه صالحین، حضور مداوم نمایندگی ولی‌فقیه در فداغ، همایش شبی با خاطرات شهدا در آبان‌ماه ۹۲، اهتزاز دو پرچم زیبای ولایت و بصیرت با حضور بسیجیان همیشه در صحنه و مخلص دو پایگاه شهید قاسمی و امام حسن مجتبی(ع)، جام چهار جانبه فوتسال به مناسبت هفته بسیج، جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر، کاروان راهیان نور، شرکت در رزمایش بزرگ خاتم الانبیاء خنج، میدان تیر در بخش اَرَد، رزم شبانه و گشت‌های عملیاتی بسیج به صورت مداوم در منطقه، برگزاری یادواره شهدای خلیلی و یادواره شهدای دهستان‌های فداغ و خلیلی که از به یادماندنی‌ترین و  اقدامات و عملکرد حوزه مقاومت امام خامنه‌ای فداغ بود.

پس از پایان سخنرانی نریمانی، وحید ستاری حکم انتصاب صمد مشتاق را به عنوان فرمانده جدید حوزه بسیج فداغ قرائت کرد.
ابراهیم مسلمی نیز با تقدیر و تشکر، این مراسم را به پایان رساند. مسلمی در جمع بسیجیان و به نمایندگی از آن‌ها از تلاش‌ها و فعالیت‌های عظیم و بی‌دریغ و همت والای جوکار در جهت اعتلای بیش از پیش فرهنگ بسیج در این منطقه؛ تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مراسم تودیع و معارفه، به رسم یادبود لوایح تقدیر و هدایایی از سوی پایگاه‌های شهید قاسمی و امام حسن مجتبی(ع) فداغ، جوادالائمه لب‌اشکن، باقرالعلوم محمدزینا، حوزه فاطمه الزهراء(س) خواهران و شورای اسلامی و دهیاری فداغ به پاس تقدیر از برادر بسیجی؛ ابوذر جوکار فرمانده توانمند و مستعد تجلیل به عمل آمد.

جوکار مورخ دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۱ به عنوان اولین فرمانده حوزه مقاومت امام خامنه‌ای فداغ معرفی و منصوب شده است.

صمد مشتاق فرمانده جدید حوزه مقاومت امام خامنه ای فداغ شد (4)

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top