بستن

جشن تولد برای برادر آسمانی

گریشنا: دانش‌آموزان هنرستان دخترانه امیرکبیر تولد ۵۷ سالگی معلم شهید ناصر سعادت را در حضور خانواده شهید و مسئولان آموزش و پرورش جشن گرفتند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش؛ جشن تولد ۵۷ سالگی معلم شهید، سید ناصر سعادت با حضور خانواده شهید، مسئولین آموزش و پرورش و دانش آموزان شهید سعادت در هنرستان دخترانه امیرکبیر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن استاد شهید در خصوص حمله عراق به ایران و فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا گفت:«من دقیقا به یاد دارم که همان لحظه‌ای که صدام بند توپ را کشید و شلیک کرد،‌ یک خانم خبرنگاری از او سوالاتی پرسید و صدام در جواب او گفت:شما پس فردا بیا تهران و در آنجا با شما مصاحبه خواهم کرد ؛ این بدین معنی است که آنها انتظار داشتند ۲ روزه تهران را بگیرند ولی همین شهدا با رشادت‌های خود توانستند جلوی زیاده خواهی‌های دشمن  را بگیرند.»
درویشی در ادامه عنوان کرد:«ما هرچه برای شهدا کار کنیم کم است، شهدا خون خود را دادند تا به مشرکین و کفار بگویند :«نه» … و محکم پای «نه گفتن» خود ایستادند و همین خون دادن‌ها بود که امروز سبب عزت و افتخار شده است.»
محمد هاشم درویشی در مورد وضعیت کنونی کشور‌های اسلامی منطقه اظهار داشت:«دشمنان نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آرامش داشته باشند و به همین خاطراست که در این کشور‌ها جنگ به راه انداخته‌اند اما جرأت یک نگاه از روی طمع به کشور ما را ندارند.»
مدیر آموزش و پرورش در مورد کمک به کشور‌های لبنان، ‌سوریه و دیگر کشور‌ها گفت:«اگر ما در این کشور‌ها هزینه نمی‌کردیم،‌ الان خودمان گرفتار جنگ بودیم و علاوه بر هزینه مالی،‌ هزینه جانی نیز برای کشور در بر داشت.»

sadat2
در ادامه برنامه، سرگرد درستکار به اصل ولایت پذیری و ولایتمداری شهدا اشاره کرد و گفت:«ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری امروز من و شما این است که وقتی سخن ولیّ و اماممان را می‌شنویم به آن عمل کنیم و آن را در زندگی نشان دهیم و ولایت مداری می‌بایست در زندگی ما نمود عینی پیدا کند.»
فرمانده سپاه در مورد فرمایشات رهبری در خصوص مصرف تولیدات داخلی تصریح کرد:«رهبری بر مصرف تولیدات داخلی تأکید می‌کند و می‌فرماید:«امروز مصلحت کشور،‌ مصرف تولیدات داخلی است.» ولی متاسفانه انگار نه انگار که مخاطب حضرت آقا ما هستیم ،‌در حالی که این حکم شرعی است و بر انسان‌های متشرع ، واجب می‌باشد.»

درادامه‌ی مراسم کلیپی از زندگی نامه شهید پخش شد و وصیت نامه و خاطرات شهید نیز توسط دانش‌آموزان قرائت شد، سپس تابلویی مزین به تصویر شهید سعادت همراه با دسته گل، از طرف دانش‌آموزان هنرستان امیرکبیر به مادر شهید اهدا شد.»
در این هنگام،‌ محسن‌زاده،معاون پرورشی آموزش و پرورش و دانش‌آموز شهید سعادت، با چشمانی پر از اشک و صدایی پر از بغض پشت تریبون قرار گرفت و گفت:«از این که برای اولین بار این‌چنین جلسه‌ای تشکیل شده است بسیار خرسندم و بسیار برایم شیرین است.»

sadat3
وی در خصوص برگزاری این مراسم عنوان کرد:«یکی از موضوعاتی که در کاروان‌های راهیان نور می‌باشد این است بعد از انجام بازدید‌ها به جهت تجدید میثاق با شهدا،‌ از بین شهدا،‌ برای خود برادر آسمانی انتخاب می‌کنند و پیمان میبندند که را ه شهدا را ادامه دهند و هیچگاه آن شهید را فراموش نکنند و این بسیار مهم است و برگزاری این مراسم به این خاطر است که دانش آموزان این هنرستان،‌شهید سعادت را به عنوان برادر آسمانی خود انتخاب و امروز برای تولد ایشان جشن برپا کرده‌اند.»
محسن‌زاده در ادامه گفت:«ما اگر میلیون‌ها تومان هزینه کنیم برای این که بتوانیم از نزدیک با مسائلی که در جبهه‌ها اتفاق افتاده است و خاطراتی که بر شهدا گذشته و دلاور مردی‌هایی که این رزمندگان انجام داده‌اند آشنا شویم،‌برای دنیا و آخرت ما کافی است، چرا که همین حضور‌ها در این مکان‌ها موجب می‌شود که سرنوشت برخی از افراد عوض شود.»
معاون پرورشی آموزش و پرورش در خصوص حضور خانواده‌های شهدا در جامعه گفت:«سعی کنیم از حضور و وجود این عزیزان در جمع خودمان استفاده کنیم، از آنها فیض ببریم و اگر می‌خواهیم چهره‌های بهشتی را ببینیم به چهره‌های پدر و مادر شهدا بنگریم.»
محسن‌زاده شهید سعادت را یک وجود تمام عیار دانست و تصریح کرد:«شهید سعادت ،‌یک وجود تمام عیار ،‌همه‌فن‌حریف ،‌مخلص و متواضع بود که ما افتخار شاگردی او را داشتیم و درس‌های زیادی از این شهید والامقام گرفته‌ایم.»
در پایان این مراسم کیک تولد شهید ، توسط مادر و خواهر بزرگوار شهید سعادت برش داده شد و از طرف خواهر شهید هم به دانش‌آموزان هدایایی اهدا شد. تولد شهید سعادت ۱۵ فروردین ماه است اما به دلیل مسایل و مشکلاتی برگزاری این مراسم تا روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به تاخیر افتاد.

sadat1

 

6 نظر

  1. کاروان شهدا سربلند و با دست پر به سر منزل ابدی رسیدند. قافله ما هم دیر یا زود به کاروان اونها ملحق میشه! با چه توشه ای؟ اگه سوال کردند بعد از ما چه کردید بهشون چی جواب بدیم؟ جواب قانع کننده داریم؟

  2. شهدا رفتند که امروز یه عده ای بشینند پای سفره شهدا و از نعمت با برکت این سفر معنوی بهرمند شوند و بین انسان ها تفکیک قاءل شن و به اسم اسلام هر کس که خواستند را مجاز و هر کس را که خواستند غیر مجاز نام نهند. کجاست راه شهدا که امروز عده ای باعث شده اند که خون پاک انها به انحراف کشیده شود و انقلاب را منحصر به خود بدانند . کجاست رد پای شهدا در کار های ما . امروز به اسم شهدا با یک جوان گونه ای حرف می زنند که انگار تمام خلاف ها از او بوده است. امروز به اسم شهدا احترام چه کارهای که نمیشود که هر شهدا بودند قطعا اعتراض می کردند

  3. خداوند ایشان را با اولیای طاهرینش محشور نماید. بنده خودم یکی از دانش دانش آموزان این شهید می باشم . هر چه قدر بخواهیم از سجایای اخلاقی این شهید عزیز بگوییم شاید نتوان حق ایشان را ادا کرد . تنها می توانم بگویم شهادت زیبنده قامتتان می باشد ای معلم عزیز.

  4. چرا تیتر خبر رو اینگونه زدید که اگر بود ۵۷ ساله بود .
    مگر نه این است که: ولا تحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
    به خاطر بودنش تولد گرفتیم، تولد گرفتیم که شاید ما روحمان صیقلی پیدا کند و احیا شویم و روح خودمونو با روح تا ابد زندشون پیوند بخوره .
    باشد که باور کنیم که هستند و می بینند و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top