بستن

گراش مهیای عزاداری فاطمیه اول

گریشنا: مساجد و حسینیه‌ها در ایام فاطمیه‌ی اول با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی میزبان عزاداران حسینی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌السلام‌والمسلمین وزیری، مشاور رهبری در امور سوریه از تاریخ دوشنبه، یازدهم اسفند ماه، ساعت ۹:۱۵ دقیقه به مدت سه شب در حسینیه‌ی اعظم سخنرانی خواهد کرد، احسان حسین‌شیری و عباس قاسمی، مداحان گراشی نیز در این حسینیه برنامه‌ی سوگواری و مداحی خود را، اجرا خواهند کرد.

آیت‌الله اردکانی، امام جمعه‌ی موقت شیراز و حاج کاظم محمدی یکی از مداحان مطرح کشوری،مهمان مسجد ولی‌عصر(عج) هستند و تاریخ دوازدهم اسفند بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا، چهارشنبه، سیزدهم اسفند ساعت ۱۱ صبح و همین تاریخ در شب شهادت، بعد از نماز مغرب و عشا، مجلس را برای عزادارن فاطمی در این مسجد گرم نگه می‌دارند. این مراسم توسط صدا و سیمای استان ضبط و پخش می‌شود. و بعد از پایان مراسم‌ها از عزاداران پذیرایی شام و نهار به عمل می‌آید.

حسینیه‌ی حضرت زینب(س) نیز از دیگر مکان‌هایی است که مراسم عزاداری ایام فاطمیه‌ی اول را برگزار می‌کند شب شهادت حجت‌السلام فخاری و دو شب بعد حجت‌السلام‌والمسلمین برادران به عنوان سخنران و عباس‌پور، غیاثی و حسین‌شیری به عنوان مداح در این حسینیه‌ی حضور خواهند داشت. ساعت ۲۱، زمان معین شده برای شروع این برنامه است.

هیات بین‌الحرمین در مسجد امام رضا(ع) به همین مناسبت، اقدام به برپایی نمایشگاهی کرده است این هیات با همکاری هیات محبین حضرت زینب(س) ده تا دوازدهم اسفند ماه، ساعت ۲۰:۳۰ مراسم سوگواری حضرت فاطمه‌الزهرا(س) را به همراه اجرای سینه‌زنی بوشهری در مسجد امام رضا(ع) واقع در خیابان صیاد شیرازی برگزار می‌کند. حجت‌السلام بصیری به عنوان سخنران در این مسجد سخنرانی خواهد کرد.

هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) در مسکن مهر نیز میزبان عزاداران فاطمی خواهد بود. برنامه‌های این هیئت از سه‌شنبه شب با سخنرانی حجت‌السلام‌والمسلمین جلالی و مداحی عبدالحمید حسین‌شیری ساعت ۲۱ شب شروع می‌شود چهارشنبه شب نیز حجت‌السلام‌والمسلمین جلالی و حاج عباس قاسمی به عنوان سخنران و مداح مهمان این هیات خواهند بود. مراسم دعای کمیل به مداحی محمد حسینی پنج‌شب شب بعد از نماز مغرب و عشا در این هیات برگزار می‌شود و همچنین روز جمعه نیز مراسم دعای ندبه توسط محمد‌جواد‌پور‌غفور دیگر مداح گراشی ساعت ۷:۳۰ دقیقه در این هیات به اجرا در‌خواهد آمد.

 

1442471634354168157541832080167611013568

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top