بستن

پیش‌نهاد امام‌جمعه گراش برای مقابله با تکدی‌گری

گریشنا: حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه‌ی شهرستان در خطبه‌ی نماز جمعه‌ی هفته‌ی پیش در رابطه با دو موضوع لزوم صله‌ی رحم و مقابله با تکدی‌گری سخنرانی کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه‌ی شهرستان؛ نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته، بیست و چهارم بهمن‌ماه در محل حسینیه اعظم شهرستان گراش به امامت  حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، نماینده ولی‌فقیه، اقامه شد.
حجت‌السلام حسینی، در خطبه اول با تکیه بر آیاتی از قرآن و ذکر روایاتی از پیامبر اکرم(ص) به اهمیت صله رحم و آثار و عواقب قطع آن، اشاره کرد و بیان داشت:«صله‌ی رحم باعث فزونی مال و طول عمر می‌شود. شخصی به محضر پیامبر(ص) آمد و گفت:«عشیره مرا رها کرده‌اند و بر من ستم می‌کنند و به من فحاشی و نسبت‌های ناروا می‌دهند و کلا قطع رحم نموده‌اند من با آنان چه کنم؟»
حضرت فرمودند: «تو با آنان وصل کن و در مقابل بدی آنان خوبی کن و ظلم و ستم آنان را ببخش. اگر چنین کردی خداوند تو را پشتیبانی می‌کند.» پرسید: «یا رسول‌الله! خویشانی که دین مرا ندارند حقی بر من دارند؟»حضرت فرمود: «حق رحم را هیچ چیزی قطع نمی‌کند. اگر خویشاوندان تو دین تو را داشتند، دو حق بر گردن تو دارند یکی حق خویشاوندی و دیگری حق اسلام.»
او با بیان حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) گفت:« پیامبر می‌فرماید:«بوی بهشت از سیر هزار ساله به مشام می‌رسد، اما شمیم بهشت را کسی که عاق والدین و قطع‌کننده‌ی صله رحم باشد، استشمام نمی‌کند.»»
امام جمعه در خاتمه‌ی خطبه‌ی اول گفت: «ای مومنین به بهانه‌های واهی قطع صله رحم نکنید، یکی از نشانه‌های وصل صله رحم، رسیدگی به امور مالی خویشاوندان است. من سوال می‌کنم در شهرستانی که مشهور شده است به وجود خیرین، وجود این همه فقیر چه معنایی دارد؟»وی در پایان در راستای مذمت تکدی‌گری اضافه کرد: «در تبریز که یک کلان‌شهر است، معتمدین جمع شدند و با همکاری امام جمعه و کمیته امداد، بساط تکدگیری را از این شهر، جمع کردند. استدلال آنان این بود که اگر فقیر واقعی وجود دارد ما آن‌ها را شناسایی و به آن‌ها کمک می‌کنیم و اگر افرادی در کوچه و خیابان مشغول تکدی‌گری بودند با برخورد نیروی انتظامی و قوه قضاییه مواجه می‌شدند و این‌گونه چهره‌ی شهر را از این معضل اجتماعی پاک کردند. چه خوب بود که در شهرستان گراش نیز چنین عملی انجام می‌گرفت.»‬

hoseni

5 نظر

  1. بسیار پیشنهاد درست و بجایی است. زودتر از اینها هم باید موضوع ساماندهی تکدی گری را اجرایی میشد.من تشکر میکنم از جناب حسینی امام جمعه محترم بخاطر طرح این پیشنهاد.

  2. سلام پشنهاد خوبی هست ولی همه را ب یک چشم نگاه کنن و به فقیران واقعی کمک رسانی کنن بیشتر افراد حتی زیر نظر کمیته نیستن بیشتر افراد زیر نظر کمیته وضع مالی خوبی دارن برای حرفام همش با مدرک هست ……

  3. و بازهم خیرین!!!!!!!!
    آخه این خیرین به کدوم کارونقیصه برسن.
    آخه مگه مانهادهاوسازمانهای حمایتی نداریم؟
    ترسم ازاینه که یوقت بیادازخیرین بخوایم بیان وخطبه های نمازجمعه روهم خودشون بخونن.

  4. یکی نیست بگه کشوری که این همه ثروت داره داره چرا باید بیشتر مردمش فقیر باشن
    تا چیزی میشه اسم خیرین گراش میاد وسط چه جوریه برای کمک کردن اسم مردم رو میبرید ولی برای ارتقا شهر هیچی
    برای پیشرفت گراش ٩٩% خود مردم کمک کردن پس دولت به چه دردی برای شهروندان میخوره
    اگر مردم گراش درامد شون از کشورهای عربی نبود ببینم گراش به چه شکلی بود
    اینو هم بگم کسی نیاد بگه گراش درامدش از ایرانه که خودشو مسخره میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top