بستن

پلیس گراش و لار به دنبال باند سارقان منزل

Mask Serqat گریشنا: وقوع چند فقره سرقت از منازل در لار و گراش، نیروی انتظامی دو شهر گراش و لار را به تکاپو و همکاری متقابل واداشته است.

در چند روز اخیر، اخباری درباره سرقت از منازل در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. با توجه به این که نمونه‌های مشابه همین سرقت‌ها در هفته گذشته در لار نیز دیده شده‌اند، به نظر می‌رسد که یک باند واحد پشت این سرقت‌ها باشد.

سرهنگ انصاری، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، در گفتگو با خبرنگار گریشنا، این گمان را تایید می‌کند: «اینها به احتمال زیاد یک باند هستند که با همین شگرد و شیوه‌های دزدی یکسان، در لار هم دست به دزدی زده‌اند. ما تمام هماهنگی‌های لازم را با نیروی انتظامی لار انجام داده‌ایم، و هر دو ارگان با تمام قوا در حال پیگیری مساله هستیم.»

شیوه سرقت

بر خلاف تصور عمومی، بیشتر دزدی‌ها در ساعات نیمه‌شب یا ساعات اولیه صبح صورت نمی‌گیرد. این مساله در مورد شیوه‌ی سرقت این باند نیز صادق است.

سرهنگ انصاری درباره شیوه دزدی این باند توضیح می‌دهد: «اینها بین ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب که مردم برای خرید یا دید و بازدید بیرون می‌روند، اقدام به دزدی می‌کنند. شیوه‌ی کارشان هم این است که زنگ منزل را می‌زنند، و اگر کسی جواب نداد و خانه خالی بود، وارد منزل می‌شوند. هدف این افراد، وجه نقد و طلاجات و چیزهای سبک است.»

فرمانده انتظامی شهرستان گراش، اقلام دزدیده شده در چند فقره سرقت را نسبتا کم توصیف می‌کند: «از یک منزل، یک ال‌سی‌دی برده بودند، ولی به طلاها دسترسی پیدا نکرده بودند. از یک منزل حدود نهصدهزار تومان وجه نقد و یک انگشتر سرقت شده است. و از منزلی دیگر، یک دوربین عکاسی.»

اقدامات پلیس

سرهنگ انصاری درباره اقدامات انجام شده برای دستگیری این سارقان می‌گوید: «پلیس به دقت در حال جمع‌آوری مدارک و شواهد است، و با نیروی انتظامی لارستان نیز هماهنگی کاملی صورت گرفته است. گشت‌های انتظامی بسیار فعال شده است. مسیرهای ورودی و خروجی شهر نیز به منظور حفظ امنیت تحت کنترل قرار گرفته است. مقرر شده است که همکاران‌مان در مساجد نیز با مردم صحبت کنند و شیوه‌های حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت را به شهروندان آموزش دهند.»

اقدامات امنیتی

فرمانده پلیس گراش به شهروندان پیام می‌دهد که تا تمام شدن کار پلیس و دستگیری این سارقان، اقدامات امنیتی را رعایت کنند: «وجوه نقدی به مبالغ بالا را باید همواره در بانک نگهداری کرد. ما همیشه پیشنهاد کرده‌ایم که حتی طلاجات را نیز در صندوق امانات نگه‌داری کنید، و یا آنها را در گاوصندوق امن بگذارید. اگر در کوچه یا خیابان‌تان متوجه شدید اتومبیل ناشناسی به مدت بیشتر از چند دقیقه پارک کرده و افرادی در آن نشسته‌اند، شماره پلاک و مشخصات ماشین را به پلیس اطلاع دهید. و اگر متوجه شدید که اتومبیلی در حال تعقیب شماست، آن را به پلیس اطلاع دهید، چون ممکن است اینها دو تا ماشین داشته باشند و یکی کمین کرده باشد و دیگری برای اطمینان گروه قبلی در حال تعقیب شما باشد.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

9 نظر

  1. با این شیوهای دزدی جای تعجب داره والا چطور با چه امکاناتی به مدت زمانی دل شیر میخاد…..یقینا اگه کسی داخل خانه بود هم جانش در امان نمی بود…….

  2. دزد انصاف سرش نمیشه که …
    تازه بیشترخونه ها ایفون تصویرداردارن و کسی جلوش جرات نمیکنه وایسه …امکانات از نظیر دوربین درخانه ودزدگیر های مختلف وجود داره که تا کسی واردشدحتی زمانی که صاحبخانه در منزل نباشد با کنترل از راه دور همه چی حل میشه ….
    اشالا دستگیر شن و همه در اسایش کامل به سر ببرن

  3. خدمت پلیس محترم عرض کنم اذر پارسال خانه ما بعلاوه سه خانه دیگه در شهرک رزمندگان ساعت ۷ تا ۹ دزد امد و مقداری وجه نقد و …بردند و ایفون هم چون عکس گرفته بود از بیخ وبن کندند وبردند و امنیت روحی و روانی مارا هم خدشه دار کرده و ۱۴ ماه از ان سرقت میگذرد ولی تاکنون خبری از دستگیری سارقین به من نرسیده .هنوز هم منتظر هستیم .اگر دزد ی دستگیر کردند از سرقت شهرک ما ازشان سوال کنند شاید اطلاعتی از همکارانشان داشته باشند.

  4. البته خوبه که ورودی وخروجی شهر وایسادن وکنترل می کنند اما یکی به اونها بگه شماها چکار دلرید به کمر یند وکارت معاینه فنی و… مامورین محترم راهنمایی به اندازه کافی اینکار را می کنند نیروی انتظامی بهتره به مسایل امنیتی شهر برسه خواهشا” $$$$$!!!!$$$

  5. باسلام
    شنیده میشه اقلام سرقتی خیلی بیشتراز ایناست ازیه منزلی گفتن طلاهاشوبردن از یه منزل دیگه هم حدود۳۰میلیون پول
    گفته میشه ساعت۴عصرهم این اتفاق افتاده
    روز روشن ودزدی!!!عجب دزدای زرنگی واقعا!!!

  6. ملت امنیت ندارن، هی زرت و زرت دارن موتور میگیرن یا ماشین جریمه میکنن
    یه فکری به حال امنیت مردم کنیند نه اینکه عقده شده تو دلتون که موتور بگیرین یا ماشین جریمه کنین
    و من الله توفیق

  7. زندگی ما رو بیست هشت سال قبل ٨محرم بردن دزد بیشرفش رو گرفتن اوردن منزل ما تمام کمال چیزیهای که برده بود رو به گردن گرفت ولی اخرش چی شد اقا دوزدها رو ازاد کردن هرچی که برده بود به ربع اوردن اخرش هم خواهر یکی از این دزدها لعن نفرین ما میکرد که دزدی کرده که کرده شما باید رضایت بدین تا تمام کمال ازاد بشه
    اصلا حالا فکر کنید دزد رو هم گرفتن چکارش میکنند؟

  8. با سلام
    برادران نیروی انتظامی که مسول امنیت کشور و شهر هستین.
    من ۱ سوالی از شما دارم.شماییکه زحمت میکشین و خروجی و ورودی شهر را کنترل میکنید. چرا هر ۱۰ ماشین یکی رو نگه میدارید.! اونم پژوهای ۴۰۵!!
    من بیمارستان گراش مریض دارم.و هر روز مجبورم از لار به گراش بیام.الان چن روزه که میبینم ایست بازرسیه.. جالبش اینه که ده تا ماشین رد میکنید و به پژو گیر میدید.مگه هرکی پژو ۴۰۵ داره قاچاقچیه!! حتی دیشب موقع برگشتن از گراش پلیس راه لار به ما که رسیدایست داد. یه کم منطقی تر باشین لطفا.
    دزد های این دوره زمونه شدن پسر شجاع!!!
    تو روز روشن دزدی میکنن و توی شهر آزاد میگردن و مانور میدن.ب سادگی من وشما میخندن. پس خواهشنا خاستین سوال پیچ کنیدهمه رو مثل هم ببینید نه اینکه به یه خودرو ک خانمی با بچه اش هست گیر بدین. ممنون ازشما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top