بستن

سیاست دولت برای تجمیع دانشگاه‌های علوم پزشکی

گریشنا: سیاست وزارت بهداشت جلوگیری از گسترش بی‌رویه دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین تجمیع دانشکده‌ها و دانشگاه‌های موجود است.

دکتر قاضی زاده هاشمی در حاشیه بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در پاسخ به خبرنگار علمی ایسنا(+) تاکید کرد که تجمیع دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سخنرانی خود در این جشنواره بر آن تاکید کرده به معنای ادغام این دانشگاه‌ها نیست.

وی با تاکید بر این‌که‌ از گسترش بی‌رویه دانشگاه‌های علوم پزشکی جلوگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: با اجرایی کردن این طرح علاوه بر این که از گسترش دانشگاه‌ها جلوگیری می‌شود دانشگاه‌های بزرگ نیز می توانند با واگذاری اموری چون پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی به برنامه های مهمتر خود رسیدگی کنند.

وزیر بهداشت از اجرای این برنامه در برخی از استان‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان خراسان تعداد قابل توجهی دانشکده پزشکی داریم که قرار است در قالب قطب فعالیت‌های خود را هماهنگ کنند.

قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به چهار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: این دانشگاه ها در قالب قطب فعالیت خود را اجرایی خواهند کرد ولی هر کدام از این دانشگاه‌ها ماهیت اصلی خود را حفظ خواهند کرد. علاوه بر آن شوراهای هماهنگی ایجاد خواهد شد تا برنامه‌های این دانشگاه‌ها را هماهنگ کنند.

‌Behdasht Vazitr

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top