بستن

«نخل فارس» میانه آبان ثمر می‌دهد

AmirHamzeh Mehrabi02 گریشنا: امیرحمزه مهرابی، صاحب امتیاز مجله نخل فارس، از شروع انتشار این نشریه در اواسط آبان‌ماه خبر داد.

مهرابی در گفتگوی مکتوب با گریشنا اظهار کرد: «ارکان مجله تثبیت، مطالب و محتوای مجله آماده شده و در مرحله صفحه‌آرایی است. انشاءالله در یکی دو هفته‌ی آینده توزیع خواهد شد.»

به گفته مهرابی، ارکان اصلی این مجله را مهدی وفایی‌فرد، محمدحسن جعفری، سعید عالمی، مهدی مهرابی، یعقوب وفایی‌فرد، محسن عبداللهی و محمد شکاری تشکیل می‌دهند. «بحمدالله یک تیم صمیمی و هم‌دل گرد هم آمده‌اند و نیت‌شان انجام تکلیف و عملیاتی کردن تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری است. البته گزارش‌گران، عکاسان و نویسندگان دیگری با ما همکاری دارند که در این مرحله نیازی به ذکر اسامی آنها نمی‌بینم.»

صاحب امتیاز مجله فرهنگی نخل فارس در خصوص وجه تمایز آن با سایر نشریات گراش می‌گوید: «باید عرض کنم در حال حاضر مجله نخل فارس اولین و تنها رسانه مکتوب کاملاً گراشی است که مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و صاحب امتیاز، مدیر مسئول، سردبیر و همه عوامل اجرایی آن گراشی هستند. دیگر این که این مجله در ۳۲ صفحه تمام رنگی منتشر می‌شود که سعی می‌کنیم همه یا اکثر مطالب آن تولید خودمان باشد. جلد آن گلاسه و صفحات داخلی آن از جنس کاغذ مرغوب خواهد بود و با توجه به این که در قالب مجله منتشر می شود، تنوع، جذابیت و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.»

با توجه به هزینه بالای انتشار نشریه، مهرابی درباره‌ی تامین هزینه‌ها می‌گوید: «صادقانه عرض کنم که انجام کار فرهنگی به ویژه کار مطبوعاتی عشق می‌خواهد. باید از جان و مال خود مایه بگذاری وگرنه به سرانجام نمی‌رسد. هیچ‌کس با چشم‌داشت سود مادی پا به عرصه فرهنگی و مطبوعاتی نمی‌گذارد. جهت اطلاع خوانندگان عرض کنم که هزینه تهیه و چاپ مجله، چندین برابر نشریاتی است که به شکل روزنامه‌ای منتشر می‌شوند. ما متأسفانه هیچ‌گونه پشتوانه مالی و حمایتی نداریم و مثل همیشه بعد از خداوند، اتکایمان به مردم فرهنگ‌دوست و خیّر شهرمان است. در حال حاضر عوامل اجرایی و تهیه‌کنندگان، بدون این که حق‌الزحمه‌ای دریافت کنند، کار را شروع کرده‌اند و هزینه‌های دفتری و چاپ را هم فعلاً با هزینه شخصی به پیش می‌بریم، تا انشاءالله در آینده بتوانیم بخش اندکی از هزینه‌ها را از طریق فروش و جذب تبلیغات تأمین کنیم.»

مهرابی در انتها از همه کسانی که مایل به همکاری هستند، «به ویژه برادران و خواهرانی که در عرصه مطبوعات پیش‌قدم بوده‌اند و تجربیات‌شان بیشتر است»، دعوت می‌کند از طرق مختلف به صورت حضوری، تلفنی و ارسال ایمیل با این نشریه تماس حاصل کنند.

نشانی دفتر نشریه، گراش، بلوار کمربندی (سرداران)، بین دفتر مهندسی ایده و مصالح‌فروشی عظیمی است. شماره تلفن همراه مسئولین و آدرس پست الکترونیکی نشریه نیز به شرح زیر است:

امیرحمزه مهرابی ۰۹۱۲۵۵۲۸۵۶۲

مهدی وفایی‌فرد ۰۹۱۷۸۸۱۴۳۹۴

محمدحسن جعفری ۰۹۳۶۶۵۱۸۸۹۸

NakhlGerash@gmail.com

14 نظر

  1. اغاز این حرکت فرهنگی اجتماعی موجب خرسندی است.گروه خوب و متعهدی باهم همکاری میکنند.رمز موفقیت در مشورت با اهل فن وتجربه است که حتما فراموش نمیشود.از اصل تضارب ارا و افکار وایده هایی که با افکار شما اختلاف دارد هم نترسید واستفاده کنید.کار فرهنگی کار پرزحمت و کم درامدیست که با مدیریت صحیح شدنیست اگر مخاطب را درک کنید و نیاز فرهنگی جامعه شناخته شود .از همه بخصوص دوست کرانقدر امیر حمزه هم تشکر مکنیم.به مانند نخل پایدار و سرافراز باشید

    1. وَإِنِّی کُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَکْبَرُوا اسْتِکْبَارًا
      و هر گاه که ایشان را بخواندم تا آنها را بیامرزى انگشتان خویش در گوشهاشان کردند- تا نشنوند- و جامه‏هاى خود را بر سر کشیدند- تا مرا نبینند- و [بر کفر خویش‏] پاى فشردند و بسى سرکشى و بزرگ‏منشى نمودند.

  2. هر وقت کاکاجی تیتر وعنوان خبری در گریشنا می بینه از اکابر رفتن حودش پشبمان میشه ولی نمیدونه چه بکنه وچه بگه. بد وبیراه که بلد نیست.سواد ومواد که نداره .ولایی ومکتبی نیست که بتونه ارشاد کنه .پس (پسر)آقای رحمانی هم که بز خلاف مرحوم پدرش از گراش فراریه که چنگ کاکاجی بیفته .آحه جوانهای گریشنا مگر شما گراشی نیستید وفسیل(نخل) وحرک و رظب ندیده که تیتر میزنید نخل فارس….نیمه آبان…مگر نمی دونید فسیلی که وسظ پاییز ثمر دهد .ثمرش دیگرخرما تیست . بلکه مگ است . ومگ هم حاجی زمانی بهتر می داند چه کارش کند .والله دکتر خیلی آغاست که اخم نمیکنه

  3. کاکاجی نقل مکان کردی.به نظرم با هرچه مهرابی راه میندازه مشکل داری اون هم هنوز راه نداخته شما دست انداز میندازی
    قصاص قبل جرم میکنی پیش پبش قضاوت نکن .با مطبوعات که مخالف نیستی هستی؟با هیات مشکل داشتی و با خلاهای موجود ونحوه پرکردنش .واینکه با هیات و روضه نمیشه حل مشکل کرد.با مطبوعه چطور نمیشه به مشکل پرداخت و کار کرد.شما تو اکابر ارشد گرفتی.بیا همراهی کن .علی یارت

  4. همولایتی جان اولا کاکاجی خدمت شما. جناب آقای دکتر مهرابی وتمامی اعضای وهمکاران ایشان در تاسیس هیات نینوا و انتشار جریده مربوطه سلام وعرض ادب دارد .دوما کاکاجی هچ مشکلی با دکتر و یاهیچ پنا بنده ای دیگری حتی با خود کاکاجی هم ندارد وگمون کاج بر این خواهد بود که تا پایان مراسم تلقین در لحد همین گونه خواهد ماند ولی تضمین ( گاراتتی کاکاجنیهای بندری) نمی کند که پس از یادگیری رب(rab) و رب (rob) وحساب وکتاب بر این دل پاکی ومحبت پایدار بماند .چون دیده اونهای که با خودشان ومردم مشکل دارند قبل از نکیر دیدن .فهمیدن دنیا دست کیست. سوما همولایتی چون چند بار اعتراف کنم که هنوز شرفیاب حضور دکتر نشده ام کسی که هنوز کسی ندیده نمی فهمم چرا باید با او مشکل داشته باشه

  5. چهارم .کاکاجی عوام با وجود اینکه اکثریت اصحاب واذناب دکتر را ندیده وشناخت حضوری ندارد ولی علاقمند وارادتمند بهمه کتاب(kotab) رفته ها بوده وخواهد بود بدون هیچ پیششرطی .هر کاری در گراش وبرای گراش انجام دهند نه تنها کاکاجی جد وباجد کاکاجی هم مدیونشان خواهد بود ولی این عزیزان باید فراموش نکنند که پرسیدن عیب نیست .ندانستن……کاکاجی فهمش از کلام برزگان کم است وسوال میکند..پنجما کاکاجی عاشق وکشته هیاتهاست بخصوص هیتهای که بیشتر جوان هستند.همه آراسته .جوان پر شور وووووعکسهایکه آقایان افشار در همین گریشنا گذاشته اند تماشا کن وصلوات برجمالشان بفرست. اگر آقای دکتر می خواهد این همه جوان برتا را باهمان تیب در نینوا خود پذیرا باشد کاکاجی دستبوس ولی اگر دنبال پر کردن خلاۀهای که خودش نگفته چیه. باید برادران زحمت کش افغانی را استخدام کند

  6. سادسا .جان کاکا. نقل مکان یعنی چه؟ کاکاجی هر وقت هر کجا کسی یا چیزی دید یا خواند لغزی میگه .لغز که حتما نباید به فهم بزرگها وبا سواد درست بیایدودر یکجا باشه بجون کاکا . از تگ مسجده تا سر نزه ده ها کاکاجی روزی هزارتا لغز حق وناحق تحویل بزرگان میدهند .خود بزرگ باید مواظب خودش باشه وبا ظرفیت.اینجا کاکاجی لغزش برای خبرنگار بود که در انتخاب تیتر دقت کند .سابعا کاکاجی بلا وکلا اهل دادگستری ومحکمه نیست و اصلا سروته پیازی نیست که همولایتی فکرش مشغول کنه .ولی کمی ترش میکنه وقتی چیزی نمی فهمه و لغزش سمت دری وری میره .آن وقتست که بعضی فکر میکنند علی آباد دهی وکاکاجی کسی

  7. آخری که میشه هشتمی. همولایتی کاکا عمرا اهل دوستی .زندگیه ویاد گرفتنه مخالف ماه واره نیست تا چه رسه هیات ومطبوعات ولی دوست دارد .بزرگانی که قصد کمک وهدایت کاکاجیها دارند کمی کمتر وسبکتر بارمان کنند که کم کمک بتوانیم یاد بگیریم وصلوات بفرستیم.حالا که دکتر شناس هستی بیا واین گفته دکتر برای کاکا بزبان ساده شیرفهم کن. ..نیتشان انجام تکلیف وعملیاتی کردن تدابیر و فرامین مقام معظم رهبریست. خوب حضرتش روزانه فرامین وارشاداتی داشته و دارند که رادیو وتلوزیون بگوش همه رسانده ومیرساند حالا برای کاج بگو کدام یک ؟ .چگونه؟ وبا کدام امکانات .

  8. ادامه …یادت باشه از تکلیف نگی کاج کاری به تکلیف ایشان نداره. وجریده وماهیانه و روزنامه بیرون دادن حق همه میباشد بخصوص آدمهای توانایی همچون ایشان که مجوز هم دارد.چشم ودل تمام کاکاجینیها گراش روشن ومنتظر انتشار. ولی دکتر فرموده نشریه ایشان تمام گراشی بوده وخواهد بود .اسمی با مسماتر از نخل فارس نبود .چون بی سوادهای مثل کاکاجی اول فکرشان به سمت نخلستانهای کراش و وزارت جهاد کشاورزی خواهد رفت باور تان نمیشه به نوشته آقای محمد در بالا دقت کتید گله مند است که چرا از دکتر وقارفرد دعوت نشده .( تا انجایی که کاکاجی اطلاع دارد ایشان استاد دانشگاه ومتخصص مسایل مربوط به آب هستند)

    1. سلام کاکاجی
      راستش خیلی حرف میزنی. آدم حوصلش نمیشه بخونه.
      پیشنهاد به شما: لطفاً سخنانتون رو کوتاه کنید و پرمعنا. تا خواننده هم در وقت صرفه جویی بشه و هم متوجه بشه.

      1. گراشی کم گوی ودرگویم حرف حسابت بچشم. جسارتاوقتت نگیرم .تبدیل لغز خوانی گفتاری بنوشتاری برای کاکاجی نو سواد خیلی سخته .حالا که اول کارشه کمی حوصله کن و عجالتان به صرفه جویی آب وبرف برس تا کاج وقت حالیش بشه .عزت زیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top