گریشنا: هم‌کدسازی شماره تلفن‌های ثابت استان فارس از فردا ۱۲ شهریور شروع می‌شود.

به این ترتیب، کدهای بین شهری حذف می‌شوند و کل استان فارس دارای کد ۰۷۱ خواهد شد. شماره تلفن‌های گراش نیز تغییر خواهد کرد: شماره‌هایی که با ۲۲۲ شروع می‌شوند، از فردا با ۵۲۴۴ شروع خواهد شد؛ و شماره‌هایی که با ۲۲۳ شروع می‌شوند، به ۵۲۴۵ تغییر خواهند کرد. شهرک پردیس (مسکن مهر) نیز پیش‌شماره ویژه‌ای خواهد داشت. این تغییرات در شماره تلفن‌های بخش‌ها و روستاهای دیگر شهرستان گراش نیز اعمال خواهد شد.

برای مثال شماره تلفن ۲۲۲۹۹۷۰ به ۵۲۴۴۹۹۷۰ تغییر خواهد کرد؛ و شماره تلفن ۲۲۳۰۳۹۰ نیز به شماره ۵۲۴۵۰۳۹۰ تبدیل می‌شود. اگر با تلفن همراه و یا از خارج از استان تماس می‌گیرید، باید این شماره‌ها را به این صورت تغییر دهید: ۰۷۱۵۲۴۹۹۷۰ و ۰۷۱۵۲۴۵۰۳۹۰.

لازم به ذکر است که این تغییرات فقط شامل تلفن‌های ثابت است، و شماره‌ی تلفن‌های همراه هیچ تغییری نخواهد کرد.

از جمله مزایای این طرح، می‌توان به عدم نیاز به گرفتن کد برای تماس تلفنی در سراسر استان، کاهش هزینه تماس‌های مشترکین، و سهولت در ارتباط دورن استانی اشاره کرد.

برای اطلاع از تغییرات، تماس با شماره رایگان ۳۲۰۰ و همچنین مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان فارس پیش‌بینی شده است. این تغییرات در جدول زیر خلاصه شده است:

 GerashTel

همچنین می‌توانید نرم افزار موبایل برای تغییر خودکار شماره‌های ذخیره شده در گوشی را از اینجا (سایت شرکت مخابرات فارس) دریافت و نصب کنید. البته این نرم‌افزار فقط قابلیت نصب بر روی سیستم عامل آندروید را دارد.

به نوشته سایت شرکت مخابرات فارس، قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارت‌اند از: ۱) پشتیبان‌گیری از شماره تلفن‌های موجود در گوشی تلفن همراه؛ ۲) اصلاح شماره تلفن‌های ثابت مخاطبین استان فارس در گوشی تلفن همراه؛ ۳) راهنمای خدمات تلفن ثابت، همراه، دیتا و اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض؛ ۴) معرفی سامانه ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰؛ و ۵) معرفی روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس.