بستن

معاون استاندار در گراش:چهار کلنگ‌زنی و یک جلسه

گریشنا: در جلسه‌ی شورای اداری با حضور تاجگردون معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس و مدیران کل ادارات استان و هیات همراه، مسائل و مشکلات شهرک صنعتی گراش بررسی و همچنین کلنگ چهار پروژه‌ی صنعتی به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛دیروز، چهارم تیر ماه، در ابتدای حضور فرماندار شهرستان و معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس و هیات همراه در شهرک صنعتی گراش، مراسم کلنگ‌زنی شرکت سبزیجات منجمد و خشک به مساحت چهارهزار و پانصد متر با مدیریت اسدی برگزار شد.این شرکت ظرفیت اشتغال‌زایی برای پانزده نفر را به وجود خواهد آورد و برآورد میزان هزینه برای تکمیل این پروژه ۶ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

 بعد از آن به ترتیب مراسم کلنگ‌زنی شرکت کنجد و خرما به مساحت دو هزار متر و میزان هزینه‌ی پانزده میلیارد و ظرفیت اشتغال برای ده نفر با مدیریت غلام‌رضا عباسی، شرکت کابیت‌سازی mdf و فلز احمد منوچهری به مساحت سه هزار متر و به میزان هزینه‌ی یک میلیارد و ظرفیت اشتغال برای ۱۲ نفر و شرکت کابینت‌سازی عالی‌پور به مساحت دو هزار و دویست و پنجاه متر و میزان هزینه‌ی یک میلیارد و ظرفیت اشتغال برای ۱۰ نفر، انجام شد.

در این مراسم همچنین از شرکت دستمال‌کاغذی طاها به مساحت ۴ هزار متر و ظرفیت اشتغال برای ۱۵ نفر به مدیریت علی‌رضا راهپیما بازدید شد.

farmandari4با اتمام مراسم کلنگ‌زنی مسئولین برای شروع جلسه‌ی شورای اداری به طرف فرمانداری حرکت کردند.

در ابتدای جلسه فرودی فرماندار شهرستان با خیر مقدم به معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استان و صداقت‌پور مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان و احسان‌بخش مسئول بانک ملی و دیگر حاضرین با نزدیک شدن به دهم بهمن روز صنعت و معدن، این روز را گرامی داشت و در ادامه گفت:«در شهرک صنعتی چهل هکتاری گراش امکان استقرار ۱۲۰ واحد صنعتی وجود دارد که سی،چهل درصد آن واگذار شده است و از جمله مشکلاتی که سرراه رونق شهرک صنعتی گراش قرار دارد تسهیلات کم از محل صندوق ملی به منظور بهره‌برداری از واحد‌ها و نداشتن گاز و تلفن و گران بودن زمین در حوزه‌ی شهرک صنعتی است.»

او همچنین به پروژه‌ی تصویب‌شده‌ی ناحیه‌ی صنعتی ارد و فداغ اشاره کرد و خواستار تسریع در اجرایی شدن و سرمایه‌گذاری در این زمینه شد. بررسی منابع و معادن زیر‌زمینی و روزمینی، مشکل استقرار ادارات و نداشتن ساختمان اداری و همچنین رسیدگی برای تکمیل و اجرایی شدن پروژه‌ی تونل بالنگستان از دیگر مواردی بود که فرماندار در جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

در این مراسم عبدالهی مسئول نان صنعتی گراش به نمایندگی از صنعتگران گراشی سخنانش را این‌گونه آغاز کرد که؛«با توجه به شاغل بودن بیشتر گراشی‌ها در کشور‌های عربی می‌توان گفت گراش دچار عارضه‌ی بیکاری خاموش است و این موضوع لزوم ایجاد اشتغال و توجه به صنعت و سرمایه‌‌گذاری در شهرستان را بیشتر می‌کند.»

نبود امکانات زیر‌بنایی، نداشتن برق،گازوییل، آب شرب، تلفن و میزان تسهیلات کم برای تولید‌کنندگان و نداشتن امنیت از جمله مسائلی بود که عبدالهی در لیست کمبود‌های شهرک صنعتی قرار داد. او همچنین گفت:«با وجود گذشت ۵ سال از اجرای پروژه‌ی نصب لوله‌های گاز در شهرک صنعتی هنوز گاز به شهرک نرسیده است.»

farmandari9مهندس تاج‌گردون با اشاره به این مساله که تدابیر دولت بر حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی تاکید دارد گفت:«طرح تسهیلات بسته‌های حمایتی عملی نشد و تنها روی کاغذ ماند اما با این وجود حمایت از تولید وجود دارد. پروژه بالنگستان نیز جز پروژه‌های مهم است که سعی خواهیم کرد آن را مدیریت کنیم.» اما در بحث آب شرب، تاج‌گردون از مسئول اداره‌ی آب خواست تا توضیحات خود را ارائه دهد و در نهایت تصمیم بر این شد تا به منظور تامین آب شرب در حد نیاز شهرک، رایزنی و مکاتبات لازم جهت خط انتقال آب صورت گیرد.

رحیمی مدیریت شهرک صنعتی استان فارس با بیان این که برق و گاز مصرفی و آب شرب برای شهرک در اختیار این ادارات قرار داده شده است از روسای این سه ادارات خواست توضیحات خود را در مورد دلیل تاخیر بیان کنند و روسای ادارات با مطرح کردن مسائل و موانع در پیشرفت کار و درخواست حمایت‌های مالی دولت، نسبت به تسریع در حل مشکلات قول مساعد دادند. با مذاکرات انجام شده در این جلسه و فراهم شدن پیمانکار برای اداره‌ی گاز، قرار بر این شد که تا ده روز آینده مشکل گازرسانی به شهرک حل شود.

نداشتن اینترنت و تلفن نیز از دیگر مسائلی بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد.

تاج‌گردون همچنین در نهایت برای حل میزان تسهیلات بانک‌ها نیز به سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران پیشنهاد داد تا با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ی خود زمینه‌ی گرفتن تسهیلات بیشتر را فراهم کنند.

farmandari6

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. با سلام
    درود بر شما جناب آقای فرودی، فرماندار محترم شهرستان گراش
    از تشکیل میزگرد سرمایه گذاری.
    شما درست برعکس فرماندارهای سابق هستید. مثل اینکه آمدید خالصانه در حوزه ی اقتصاد و سرمایه گذاری خدمت کنید و متوجه شدیم که هدفتان خدمت است.
    ما سرمایه گذاران به حمایت از شما بپا می خیزیم و در جهت گراشی آباد و مقتدر کوشش می کنیم.
    با سپاس از خدمات شما

  2. ودرود بر مردم که بازهم بار دولت را به دوش کشیدند و سرمایه گذاری کردند و نمدانم سهم دولت در شهرک صنعتی برای سرمایه گذاری به کدامین سوست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top