بستن

توضیحات شهرداری در مورد درآمد و هزینه هشت میلیاردی

درج خبری با عنوان «درآمد سالانه شهرداری گراش به ۸ میلیارد تومان رسید» با بازتاب‌های گوناگونی در بخش دیدگاه‌های سایت روبه‌رو شد. روابط عمومی شهرداری گراش در توضیحی با ابهامات مطرح شده همشهریان پاسخ داده است.

Shahrdari Gerash 1390

با سلام و عرض احترام به همه ی همشهریان عزیز

خوشحالیم که این قدر مسائل شهر برای عزیزان اهمیت دارد و مشتاقانه پیگیر ریزترین مسائل شهر خود هستند.

برخود لازم دانستیم جهت رفع برخی سوء تفاهم‌ها که در صحبت‌های برخی عزیزان وجود داشت گزارشی ارائه نماییم.

در ابتدا لازم است تعریفی مختصر از شهرداری ارائه دهیم: شهرداری یک موسسه غیر انتفاعی است که بالغ بر ۹۸ درصد خودگردان بوده و از محل دریافت عوارض قانونی از شهروندان بایستی اعتبارات پیش‌بینی شده را تأمین کند و به شهروندان خدمات ارائه نماید و فقط  حدود ۲ درصد کمک دولتی به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

در قدم اول اخذ هرگونه عوارض و هزینه بابت فعالیت‌های عمرانی نظیر ساخت و ساز و غیره برابر قانون است، و شهرداری حق دریافت عوارض بیشتر را ندارد و تا به حال نگرفته است. آنچه که سالیانه اضافه می‌گردد با توجه به تورم سالیانه و افزایش قیمت مصالح و هزینه‌های خدماتی، عمرانی و جاری است و بر اساس پیشنهاد شهرداری و مصوبات شورای اسلامی شهر و تأیید  استانداری می‌باشد؛ لذا شهرداری تنها عامل اجرای آن است و نه قانون‌گذار.

با این حساب در خصوص دریافت عوارض، شهرداری موظف است برابر قانون عوارض دریافت نماید و نه بیشتر. اما در مواردی خاص که تخطی از قانون توسط یک شهروند صورت می گیرد،  فرد به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود که نمایندگان دولت و دستگاه قانون‌گذار رأی صادر می‌کنند. لذا دوست عزیزی که به اخذ جریمه سنگین از اضافه بر زیر بنا اعتراض داشتند، در نظر داشته باشند که جریمه‌ی اضافه بر زیربنا در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود و این کمیسیون متشکل است از نماینده‌ی فرمانداری، نماینده دادگستری و نماینده شورا و شهرداری، که نماینده‌ی شهرداری در مصوبات این کمیسیون حق رای ندارد . لذا شهرداری به هیچ عنوان قادر نیست در حق کسی اجحاف کند و اضافه بر موارد قانونی دریافت نماید.

شهروند محترم دیگری به نحوه ی تفکیک اراضی اعتراض داشتند. در پاسخ به ایشان بایستی عرض کنیم که مطابق قانون اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری مصوب مجلس شورای اسلامی، شهرداری حق آن را دارد تا ۵۰ درصد زمین را مالک شود و آن هم جهت ارزش افزوده ملک، معبر و ارائه خدمات به شهرک است و از طرفی دیگر شهرداری از محل این درآمد تا حدودی هزینه‌های زمین‌های تفکیکی را تامین می‌نماید و برای همان زمین‌ها هزینه می‌کند. هزینه‌هایی شامل خیابان‌کشی، لبه‌گذاری، زیرسازی و آسفالت خیابان‌های اصلی و چنان که می‌بینید در شهرک‌های عظیمی، راهپیما، حاجی‌پور و… این اقدامات صورت گرفته است و باعث رونق ساخت و ساز در شهرک‌ها و جلوگیری از مشکلات در آینده شده است.

 اما در بحث مصرف بودجه های جذب شده در شهر گراش و عدم شفاف‌سازی نحوه‌ی مصرف بودجه و حیف و میل آن، خدمت شهروندان عزیز عنوان کنیم که ریزترین جرئیات پروژه‌های اجرا شده و هزینه‌های انجام گرفته در چند نوبت از سوی مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر و  بازرسان استانداری و دستگاه های زیربط بررسی و کنترل می گردد و لازم به ذکر است که به‌حمدالله شهرداری گراش در تمام این مدت کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه نداشته و نخواهد داشت و همیشه شهرداری گراش در مجموع شهرداری‌های استان یکی از شهرداری‌های نمونه بوده است. با این حال شهرداری و شورای شهر آمادگی کامل دارد، هر گونه اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار دهد‌. همان‌گونه که  پیش از این در سایت، روزنامه، بنر، بیلبوردها و بروشورها (و نشریه شهر ما گراش) این اطلاعات در اختیار عموم قرار گرفته است.

لذا بیایید واقع‌بین باشیم. بودجه هشت و نیم میلیارد تومانی امسال از نظر ارزش کارکردی معادل یک میلیارد تومان سال ۸۵ هم نیست، ولی آیا پروژه‌های عمرانی که سالیانه اجرا می شود برابر سال ۸۵ و یا سال‌های قبل است؟ قضاوت باشما شهروند عزیز. به عنوان مثال احداث پارک لاله با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان فقط هزینه کارهای عمرانی بوده است و این در حالی است که حتی قیمت‌های اجرایی این شهرداری نیز از کل شهرستان‌ها پایین‌تر (با حداقل قیمت) می‌باشد. و این تنها یکی از پروژه‌های پرخرج شهر می‌باشد.  و یا قیمت تمام شده یک متر مربع قیرپاشی، لبه گذاری و آسفالت بالغ بر ۴۰ هزار تومان است، در حالی که همین متراژ در سال ۸۵ حدود ۴ هزار تومان بوده است؛ و این بدان معنی است که درست است بودجه‌ی پیش‌بینی در حال افزایش است، اما هزینه‌ی خرید مصالح و دستمزدها نیز به مراتب، همراه با تورم، گران‌تر شده و این کار را سخت می‌کند. با این حال شهرداری گراش عملیات‌های عمرانی خود را نه تنها متوقف نکرده بلکه بیشتر از سال‌های قبل، پروژه‌های عمرانی در دست احداث دارد که به زودی از طریق نصب بنر و سایت به اطلاع عموم خواهیم رساند.

در آخر این که شهرداری گراش در تلاش است فارغ از هرگونه مسائل محله ای و منطقه ای، در جای جای این شهر پروژه های عمرانی خود را به انجام برساند و در هر کجا که امکان آن وجود داشته است، این اقدامات صورت گرفته است. بر همین اساس شهرداری با مصوبات شورا اولویت را بر استفاده عموم از خدمات و پروژه های عمرانی در نظر می گیرد. ورودی های شهر، پارک ها، زیباسازی و فضاسازی محل های عمومی، فضای سبز،  خیابان‌ها، معابر و کوچه ها و … از جمله مواردی هستند که منفعت عموم را در پی دارد. لذا این مجموعه در تلاش است تا آنها را در اولویت قرار دهد تا همه شهروندان گرامی بتوانند از این خدمات به نحو احسن و یکسان استفاده کنند.

مطمئن باشید هر شخص بدون غرض، به محض ورود به گراش اولین مسئله‌ای که به ذهنش خطور می کند، تحسین شهرداری گراش است و این مورد را در نظر شهرهای مجاور هم نسبت به گراش می‌توان دید. سخن آخر این که عزیزان، اگر در شهرداری سوءاستفاده‌ای صورت می‌گرفت، این همه درآمد جذب نمی‌شد و مطمئنا درآمدها به جای واریز به حساب شهرداری به حساب افراد منتقل می‌شد. این درآمد خود بزرگ‌ترین گواه بر عدم سوءاستفاده شهرداری می‌باشد و افتخار شهردار و پرسنل شهرداری خدمت‌گزاری به مردم عزیز و بدون غرض شهر گراش می‌باشد.

و السلام من التبع الهدی

46 نظر

  1. از هرچه بگذریم، اینکه مسولین شهرداری به نظرات مردم توجه دارن و پاسخگو هستن قابل تقدیره و باید تشکر کرد. بخشی از نارضایتیها رو هم باید ناشی از ناآگاهی شهروندان از قوانین و مقررات راجع به شهرداریها دانست و نباید همه ی کاسه کوزه ها رو سر شهرداری خورد کرد.

    1. ما مردم گراش از عملکرد بسیارخوب و قابل قیول شهرداری محترم گراش و در راس آن از خدمات ارزنده ی شهردار محترم برادر بزرگوار ، ارجمند ، فرهیخته ، بسیار ارزشمند و گرانقدر جناب آقای مهندس قائدی نهایت تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.

    1. سلام تشکر میکنم بابت باسخگویتون ولی باید بگم شهرداری فقط قوانین و قواعدی که به منفعت خودشه رو مطرح کرد.مثلا در بحث تفکیک زمین و افراز اراضی طبق قانون اصلاح ماده(۱۰۱) قانون شهرداری مصوب ۲۸/۰۱/۹۰ ذکر شده در اراضی با مساحت بیشتر از پانصد مترمربع که دارای سند ششدانگ است شهرداری برای تأمین سرانه فضای عمومی و خدماتی تا سسسسسققققققففففف بیست و پنج درصد (۲۵%) و برای تأمین اراضی موردنیاز احداث شوارع و معابر عمومی شهر در اثر تفکیک و افراز این اراضی مطابق با طرح جامع و تفصیلی با توجه به ارزش افزوده ایجادشده از عمل تفکیک برای مالک، تتتتتااااااااا بیست و پنج درصد (۲۵%) از باقیمانده اراضی را دریافت می‌نماید.وهیچ جای ننوشته حتما ۵۰ درصد رو دریافت کنید طبق همین قانونی که شهرداری ازش دم میزنه میتونه کمتر هم بگیره ولی نمیگیره.خیلی از شهرهای همجوار خیلی کمتر از این میزان مصوب میگیرن ولی متاسفانه شهرداری گراش ماکزیمم رو میگیره و رحمی به اقشارضعیف نمیکنه.

  2. سلام ممنون که توضیح دادین ولی کمی بفکر اقشار کم در امد باشید که به زور خونه درست میکنن……ولی شما تنها ارگانی هستید که پاسخ دادید وبقه ارگانها بی تفاوت از کنار انتفادات میگذرندو اهمیتی به افکار ودیدگاهها مردم نمیزارن حتی یک جوابیه خشک خالی هم نمیدن یکی نیست به اینها بگه یه جوابیه ارسال کنید بعضی از مسولین ارگانها…….تشریف دارن باتشکر از جوابیه شهرداری محترم…

  3. توضیحات قشنگی بود همه جی رو گفتند اما نگفتن که ;
    ۱ – شورا شهرداری فرمانداری و دادگستری همه و همه دستشون توی یک کیسه استپ
    ۲ – سه درصد درامد میره توی جیب اقای …
    ۳ – شهر اگه زیبا شده عمدتا از گرده شهروندان بوده تا درامدزایی از سایر منابع.
    ۴ – خیلی از واقعیات رو بیان نکردید جناب اقای هرمزی.

  4. با سلام و خسته نباشید خدمت شهردار و پرسنل زحمت کش و شورا
    جواب بسیار قانع کننده ی بود و این نیست مگر شفافیت در کارها و انتقاد پذیری شما
    واقعا کارهای انجام شده طی این چند مدت که آقای مهندس قایدی شهردار محترم اومدن قابل مقایسه با ۲۰ سال گذشته هست
    موفق باشید

  5. واقعا جای تشکر و قدرانی دارد
    کاشکی یه مقدار مشکلات را میدیم و بعد قضاوت میکردیم
    و بعد هم تازه ممکنه ۱۰ درصد به شهرداری کار داشته باشند در حال که ۹۰ درصد میخوان زندگی کنن و از خدمات شهرداری استفاده کنند

    1. شما خانوما درست میگین چون با ادارات سروکار ندارید و مرداتون کارارو انجام میدن.بس اونا بیشتر در جریان هستن.درصدارو اشتباه نوشتین شاید زنا ۲درصد هم با شهرداری کاری نداشته باشن ولی همه مردا کارشون به شهرداری میرسه

  6. ممنون از جوابیه
    خدایش هم اگه یه نگاهی به اطراف خودمون بندازیم متوجه میشیم چه کارهای بزرگی انجام شده
    اصلا تا قبل از مهندس قایدی کسی فرهنگ پارک رفتن رو داشت
    پارک های ما به لطف شهرداران سابق شده بود زندان
    یا اسفالت خیابون و کوچه ممکن بود سالی یه کوچه اسفالت بشه
    الان تو کوچه های که حتی قدیمی و عرض کمی داره میتوان روزانه شاهد بود
    کاشکی همراه نقد بلد بودیم تقدیر هم بکنیم
    متاسفم واقعا برای خودمان

  7. سلام
    اگه لطف کنین در رابطه با انواع عوارضی که شهرداری میگیره و جریمه کمیسیون ماده ١٠٠ ,همچنین عوارضی که اتاق اصناف از کاسب ها میگیره و نرخ اجاره مغازه و درامد و تولید یه مطلب مقایسه ای باشهر همجوار(لار) بذارید,ممنون میشم.
    در ضمن در رابطه با تفکیک اراضی بالای ۵٠٠ متر ایا انصافه زمینی که هیچ معبر دیگری لازم نداره(معبر موجود طبق طرح هادی هست),باز هم ۵٠ درصد از زمینش برای شهرداری باشه؟آیا کسی که٧٠٠ متر زمین داره و میخواد تفکیک کنه باید شبیه کسی باهاش رفتار بشه که از تفکیک زمینش یک شهرک حاصل میشه؟ایا!!!؟
    لطفا جواب دهید .

  8. کارهایی که برای ایجاد فضای سبز انجام شده واقعا بینظیره. مثالش همین پارک لاله و دیگر پارکها مثل پارک ترنج که از یه تکه زمین خارزار یه پارک واقعا خوب و دل باز ایجاد شده اما از سمت دیگر هیچ کاری برای ترافیک داخل شهری انجام نشده. به عنوان مثال ایجاد موانع بلند بین خطوط خیابان اصلی و یا ایجاد دست اندازهای متعدد نه تنها به یکنواخت شدن عبور مرور کمکی نکرده بلکه باعث ایجاد ترافیک بیشتر شده است. البته قسمتی از آن بر میگردد به فرهنگ رانندگی ما که حاضر نیستیم چند متر جلوتر پارک کنیم و ترجیح میدهیم دقیقا روبروی مقصد مورد نظرمان پارک دوبل کنیم. اما همچنان مشکلات زیادی برای تعریض خیابان اصلی وجود دارد که عمدتا ناشی از عدم عقب نشینی ساختمانهای تازه ساز ناشی میشود. اگر یک شهروند عادی برای تازه سازی ساختمانش به شهرداری مراجعه کند حتما باید چند متری عقب نشینی کنید اما اگر شما با یک سرمایه میلیاردی بخواهید یک ساختمان لب خیابان ایجاد کنید میتوانید خیلی راحت حتی بخشی از پیاده رو را تیز جزیی از ساختمان خود تلقی کنید. نمونه هاش را به کرات میتوان دید مانند ساختمانهای ساخته شده بعد از بلوار معلم تا مرکز شهر

    1. رنگ آمیزی نیز قسمتی از فعالیت های زیبا سازی می باشد. اگر شهرداری رنگ آمیزی نکند ، کوچه ها آسفالت نکند و فضای سبز درست نکند می شود شیربی یال و دم ، دیگه چیزی ته ش نمی مونه. کار شهرداری همین موارد فوق الذکر است. زنده باد آقای شهردار و سایر همکارن تلاشگرشان. انشاالله این فعالیت ها استمرار داشته باشد. مطمئن باشید چون شهرداری شبانه روز کار می کند مردم هم خوشبختانه به این نهاد اعتماد دارند و همکاری می کنند. یکی از نهادهای موفق درگراش شهرداری است. نادیده گرفتن این همه فعالیت خود یک نوع بی انصافی است. ما به نوبه ی خودمان از زحمات همه ی این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم. دراین دنیا هیچ کس کامل نیست ، معمار بی عیب ، خداست. اگر کسی نظری داشته باشد من مطمئنم که عزیزان شهرداری آن را با آغوش باز خواهند پذیرفت و تشکر خواهند نمود. چون انتقاد سازنده باعث رشد سازمان مربوط و جامعه خواهد شد.

  9. سلام نه علی اقا قانع نشدیم حداقل یه ارگانی جوابیه داده نه مث ارگانهایه دیگه بی تفاوت گذشتن واهمیتی برای دیدگاه مردم ندارن

  10. واقعا دست شهردار درد نکنه

    خدا رو شکر که از گراش نرفت، وگرنه برمیگشتیم به عهد بوق

    یکی از مدرسان مطرح لاری، هفته ای یه بار میاد گراش برا تدریس خصوصی.همیشه میگه:
    «من هر وقت میام گراش، یه تغییری تو سطح شهر میبینم.واقعا باس قدر شهردارتون رو بدونید»

  11. ایا این همه توضیحات لازمه ست؟
    ما ک برای تفکیک زمینمون همه ی داراییمون رفت،پس حق دارم گله مند باشم.
    جناب مهدی من تهمت نمیزنم چیزی ک هست رو بیان میکنم،در ضمن هر کسی تو گور خودش میخوابه شما نگران ما نباش.فکر ساده لوحی خودتو بکنی بهتره

      1. از دستای پشت پرده خبر نداری !
        از اون پولداری که هر جای شهر خواست ساختموم ساخت و نه عوارضی نه پولی نه … ولی اون بدبختی که زمینش عقب نشینی کرد و پولشم تا ته از جیبش کشیدن تا بتونه استارت خونه ساختنو بزنه !!!

  12. سلام دوستان در خصوص درآمد پایدار شنیدم معدنی رو که شورای قبل با چه خون دلی مجوزش رو گرفته بود ودر پشت پلیس راه میباشد و میتونست یه منبع مالی پایدار برای شهرداری میباشد بعضی از دوستان شورای فعلی چون معدن رفیقشون اونجاست میخوان لغوش کنند از شورا تقاضا داریم شفاف سازی کنند خواهشا میدونید با این کارتون دارین تیشه به ریشه خودتون میزنید آقای هرمزی و شهردار باید پاسخگو باشند

    1. بهره برداری از یک معدن مادالعمر نیست و مدت زمانی دارد. بهره برداری بیش از اندازه باعث خسارت به زمین های اطراف و آسیب دیدن منابع طبیعی و محیط زیست خواهد شد.

  13. واقعا متاسفم برای همشهریان خودم
    من در بخش دیدگاه،صحبت اقای هرمزی عرض کردم همشهری هلی ما این دفعه رو عاقلانه و عادلانه قضاوت کردن،در حالی که سخت در اشتباهم
    به این توضیحات میگن توجیه کردن
    فقط کافیه یکمی،فقط یکمی روی این صحبت ها فکر کنیم اون موقع هست که میفهمیم ظاهر این حرف ها درسته و منطقی ولی جز توجیه و حرف های بی ربط و ناعادلانه چیز دیگری نیست
    ساده نباشید دوستان
    باز هم عرض میکنم هرچه میکشیم از دست خودمان میکشیم
    از ماست که بر ماست،سزای این مردم چپاول کردن حقشونه

  14. با سلام خدمت کارکنان شهرداری
    پس این شهرک آزادگان یا همان زور آباد باید تا چه مدت صبر کنیم تا آسفالت بشه؟ نکنه میخوایین بگین این منطقه ۵۰% زمینها رو به شهرداری نبخشیدند.

  15. این دست گذاشتن روی معدن ها کار هیچ کس نیست غیر از این (…) که می خواد(…) و نه جیب ملت و شهر. رفته نامه زده تهران که مجوزی که به سختی گرفتن رو لغو کنند و اونایی که به (…) رای دادن بیان جواب بدن. فکر کردین رای دادن الکیه؟؟؟ در محضر خدا و ملت باید جوابگو باشین.

    و آهای کسی که می گی چرا سرمایه پایدار نداریم. برو به خیرینی که می خوان کار خیر کنن بگید نمی خواد کار خیر کنن و مسجد و حسینیه بسازن. بیان کارخونه چیزی بزنن هم کار خیره هم درآمد پایدار میاد توی شهر چهارتا جون هم می رن سرکار دیگه نمیرن دور کلات ول بگردن.

    1. گراش یک شهر تجارت محور است باید سعی کنیم که صنعت محور و تولید محور هم باشد. اگر به جای سپرده کردن به کارهای تولیدی و صنعتی هم روی بیاوریم باعث رونق بیشتراقتصاد این شهرخواهد شد. یکی ازدوستان می گفت اگرما به جای ساخت باغ شهر ، با همین پول ها کارهای تولیدی و صنعتی انجام دهیم باعث می شود مشکل بیکاری خیلی ازجوانان حل خواهد شد. چون به جای باغ شهر می توان ازپارک شهر و سایرپارکها که شهرداری کلی هزینه کرده می توان استفاده کرد.

  16. من به عنوان یک شهروند از مسوولین این سایت تقاضا میکنم بررسی کنند آیا اقداماتی از طرف بعضی از اصحاب شورا برای لغو معدن شهرداری به نفع آقای ج انجام شده یا نه اگر میدونید و سکوت کردین دارید خیانت میکنید

      1. دلت خوش تو هم وحدت

        وحدت شکم مردم رو پر میکنه یا بهشون مسکن و جا میده؟من متاهلم و مسکن ندارم حاضری بخاطر وحدتی که میگی دوتا از اتاقای خونتون رو بدی من توش زندگی کنم تا وحدتمون بیشتر بشه؟

  17. جناب آقای محمد. بعضی از اصحاب شورا نه. فقط یک نفرشون. که همه می شناسن کدوم. خود شورا هم دلشون خونه از دستش/ اسنادش هم هست. نامه هاش هم هست. فقط شورا داره چیرو پنهون می کنه رو نمی دونم. چرا دستشو رو نمی کنه؟ چرا این خیانت کاری بزرگ و خیانتای دیگه اش رو رو نمی کنه؟ از چیش می ترسن من نمی دونم.

  18. اگر مدارکی دارند و رو نمیکنند بقیشون هم دارن خیانت میکنن یعنی یه مرد نیست تو اینا جلو زیاده خواهی بعضی از اینها که دارن از موقعیتشون سو استفاده میکنند بگیره آخه ایها الناس اگر شهرداری اونجا معدن بزنه واسه کار محدوده هم ما بعد میتونیم بگیم اینجا مال گراشه با این کار اقایون جلو مردم فیلم بازی میکنند که چو گراش نباشد تن من مباد بعد میرن واسه یه شخص معلوم الحال منافع کل شهر رو میفروىشن بگین چقدر پول گرفتین مردم ده برابرش رو بدن ولی خیانت نکنید گریشنا مدیونی اگه نزاری

    1. الحمدالله شهرداری درجذب درآمد موفق بوده است. حدود ۴۰ درصد آن صرف هزینه های جاری می شود. حدود یک میلیارد و نیم آن نیز به سال بعد انتقال یافته است. امیدوارم که بیان بعضی از صحبت ها جنبه ی جوسازی نداشته باشد. درهمه حال باید تقوا و اخلاق رعایت کرد. بهتر است برای روشن شدن خیلی ازمسائل و رسیدن به جواب ، به صورت حضوری و رو در رو با شهرداری و شورا صحبت کنیم. اگر این کارانجام دهیم خیلی از سوء تفاهم ها برطرف می شود. پس بعد از صحبت و گفتگو و مطرح نمودن مسائل و شنیدن پاسخ آنها ، نظر دهیم و قضاوت کنیم و رای صادرکنیم. این جوری منطقی تر است.

  19. گریشنا برای تبلیغاتش این چیزا راه انداخته . اگرنقدپذیریه یکی ازمسئولین جواب بدن . خداوکیلی شهرداری کارکرده ولی هنوز زودبودبااین بی فرهنگی گراش میشدشهرستان هرکی میهوادبدش بیاد ماتا۴۰۰ سال دیگه ازحیث فرهنگ عمومی به بخش اوزنمیرسیم حالا این بحث وجدلهاچیه؟ شهردارخوبه کلرمیکنه دستش هم دردنکنه .ولی فرهنگ ما چق شده ؟ چراکسی بفکراین مهم نیست ؟

    1. تغییر و تحول عمرانی گراش با آمدن شهردارفعلی یعنی جناب آقای مهندس قائدی اتفاق افتاد و خوشبختانه این روند ادامه دارد. خلاصه گراش موقعی گراش شد که شهردار فعلی یعنی جناب آقای مهندس قائدی به عنوان شهردارگراش انتخاب شد و روی کار آمد. یکی از ویژگی های خوب ایشان دلسوزی است و کسی است که به دنبال مسائل حاشیه ای نمی رود. معمولا انسان هایی که اهل کار هستند ، خاموشند. وقت و انرژی خود را برای سازندگی و آبادانی گذاشته اند و می گذارند. لذا وظیفه ی ما شهروندان فرهیخته این است که قدر انسان های خدمتگزار و مخلص را بدانیم و از زحمات نیروهای فرهیخته ، کارآمد ، توانمند ، کاربلد و اهل کار و عمل نظیر آقای مهندس قائدی شهردار محترم ، لایق و شایسته ی گراش قدرشناسی و تقدیر به عمل آوریم چرا که تشکر حق ایشان است. آقای مهندس ، سلامتی ، طول عمر با عزت و موفقیت روز افزون حضرتعالی ، خانواده ی محترمتان و تمامی همکاران زحمتکش و خوبتان را خداوند قادر و متعال آرزومندیم. خداوند یار و نگهدارتان باد ! آمین یا رب العالمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 نظر
scroll to top