بستن

چهره‌ی تازه‌ی قبرستان فخرآباد

گریشنا: شهرداری گراش با تصویب شورای اسلامی شهر گراش اقدام به تخریب دیوار و مرده‌شوی‌خانه قبرستان فخرآباد واقع در خیابان آبیاری نمود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش، در پی تماس اهالی محل مبنی بر حضور افراد معتاد و ولگرد در محیط قبرستان و اتاق‌های متروکه‌ی آن، این تخریب در دستور کار قرار گرفت.

مهندس هاشمی مسئول واحد عمران شهرداری گراش می‌گوید: با توجه به وجود قبر‌های با قدمت زیر سی سال در قبرستان، در حال حاضر قبور تخریب نخواهد شد و شهرداری تنها به به‌سازی، زیبا‌سازی، لبه‌گذاری، درختکاری و غیره اقدام خواهد کرد.

قبرستان فخرآباد یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های شهر گراش که در کنار آب‌انبار موسوم به برکه خیر واقع شده است.

FakhrAbad01 FakhrAbad02

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

11 نظر

  1. ولی باید قبلش با اقوام اون اموات صحبت میکردن تا وقتی شب جمعه رفتن اونجا قلبشون نیاد تو دهنشون و از غصه دق نکنن
    فکر میکنید شب جمعه بری سر قبر مادرت ببینی تمام دیوارها خراب شده آدم چه حالی میشه

  2. به نظر شما ایا این کار صحیح می باشد . که بدلیل بی حرمتی عده ای معتاد . لودر بندازیم در خانه اموات و با غار و غور ارامش انها را به هم بزنیم .؟!!!!!!!!!!!!
    اگر هم قرار است تخریب بشه باید با کارگر و طوری که به شان این مکان لطمه ای وارد نشه .
    کمی از لاریها یاد بگیرید . ببینید در قبرستان قدیم و جدید . انها چگونه کار کرده اند .

  3. توی مرده شور خونه یه بار سرک کشیدم سنگ قبرای قدیمی زیادی وجود داشت.عتیقه بودن.
    مزار فخرالدین یا شیخ فخرالدین یادم نیست کدومشون توی یکی از اتاقا بود.شبهای جمعه زیادی شمع و نذر اونجا میشد.

  4. خدمت دوستانی که نگران قبور اموات خود هستند عرض کنم که هیچ قبری تخریب نشده و بدون اجازه ی شورای اسلامی شهر تخریب نخواهند شد. قبور داخل ساختمان هم سالم هستند و دست نخورده باقی مانده اند. تنها دلیل تخریب دیوارها زیباسازی قبرستان و محله است.

  5. دست مریزاد می گویم به شهردار فرهیخته. کاری که شهرداری انجام داده به درخواست اهالی فخرآباد بوده. چند سوال داشتم؛ آنهایی که امواتشان آنجا آرمیده گاهی شده یک دسته گل ببرند ؛ گاهی شده دستی به قبر امواتشان جهت ترمیم بکشند؟ آنهایی که اعراض دارند حتمن منزلشان آن محله نیست وگرنه از ترس و وحشتی که شبها از آن مکان مخروبه به دلشان می افتاد به فکر چاره ای می افتادند. خدا رفتگان شهردار فرهیخته و شورای شهر فهمیده را بیامرزد

  6. با سلام، اگر قرار است قبور نیز تخریب شود بهتر است در قسمتهایی که دیوار منازل مسکونی است دیوارى به ارتفاع دو متر در طول دیوار منازل ایجاد و تمام سنگ لوحها روى ان نصب گردد.

  7. مطمینم نه روابط عمومی شهرداری و نه هیچ یکی که اینجا کامنت گذاشتن نمیان نظر من رو بخونن ولی شما که نوشته‌تون اینجا ثبت شده بذارین مشاهدات من هم ثبت شه.
    چرا دروغ میگین که قبر تخریب نشده؟ وضعیت قبرستون رو به مخروبه تبدیل کردین و همه میدونن یه کار اصولی و درست از شما بر نمیاد.
    و دوستی که گفتن کسی سال به سال نمیره دیدن رفتگانش‌. این دیگه به شما مربوط نیست. از درون کسی خبر نداری که چه خانواده‌هایی از صبح پنجشنبه میرن فاتحه‌ برای عزیزانشون ولی نه رسم دسته گل دارن و نه گلاب. فقط التیام برای دلتنگی و ارتباط عاطفی و احترامی که خودشون قائل هستن مهمه براشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top