بستن

موسیقی «سکوت» به صدا آمد

گریشنا:گروه نیستان با اجرای چند قطعه موسیقی سنتی، کنسرت سکوت را در سالن آمفی تئاتر دانشکده‌ی علوم پزشکی به روی صحنه برد.

دیشب یکم اسفند، اولین شب اجرای گروه نیستان با حضور جمعی از علاقه‌مندان به موسیقی اصیل ایرانی برگزار شد و آخرین فرصت برای شرکت در این کنسرت امشب دوم اسفند ماه است. این برنامه ساعت ۲۰ شروع خواهد شد.

در این کنسرت، حسین میرزاده با نواختن تنبک؛ بهنام مشیری، کمانچه؛ سعید مهرافروز، نی؛ هدایت سلامی، سنتور فرشید فردنیان، عود؛ علی‌اکبر حامل با نوازندگی تار هنرنمایی می‌کنند و سرپرست گروه روح الله مشیری نیز تار می‌نوازد.

به گفته‌ی علی‌اکبر حامل از جمله قطعاتی که در این برنامه اجرا می‌شود،«پیش‌درآمد علی‌اکبر خان شهنازی، درآمد شور، دوضربی شور از محمد علی کیانی‌‌نژاد تکنوازی نی،رنگ شهر آشوب،تکنوازی کمانچه، دو ضربی شور از محمد علی کیانی‌نژاد است همچنین قطعات تکنوازی تار، گریلی، تکنوازی عود، چهار مضراب از روح‌اله مبشری، درآمد ابوعطا و قطعه‌‌ی محلی( گلم ای گلابتون) نیز در این برنامه، اجرا می‌شود.»

علی‌اکبر حامل در ادامه می‌گوید؛ هادی ماندگاریان صدابرداری این کار را بر‌عهده دارد و پرده‌سرای دیبا و ویدیو کلوپ ولیعصر(عج) پشتیبان برگزاری این کنسرت هستند، اداره فرهنگ و ارشاد،خانه فرهنگ و آتیله عکس نسوان نیز در اجرای این برنامه با این گروه همکاری داشته‌اند.

گروه نیستان در اردیبشهت ماه سال آینده نیز به مدت چهار شب در گراش اجرای موسیقی خواهد داشت و همچنین قرار است این گروه در فروردین ماه سال۹۳ در تالار وحدت لارستان هم کنسرت خود را اجرا کند.

sokot

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

12 نظر

  1. به عنوان عضو کوچک گروه از تمامی کسانی که بی منت برای اجرا هر چه بهتر کنسرت با گروه همکاری کردند کمال تشکر را دارم، ممنون

  2. سلام
    گراش در امر اطلاع رسانی در مقام اخر هست
    جهت اطلاع :اس ام اس تبلیغاتی رو واسه اینطور وقت ها گذاشتندا!
    و یه پیشنهاد یه بخش از سایت و رو هم اختصاص بدین به گزارش صوتی و تصویری از این جور کنسرت و همایش ها و …

  3. این گروه ترکیبی از هنرمندان لار و گراش هستند. چقدر زیباست که چتر هنر تمام اختلافات عوامانه و خنده دار جغرافیایی و سیاسی را از بین می برد. بد نیست مسئولان ما هم از هنرمندان یاد بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top