بستن

فصل نمایش و سرود در مدرسه‌ها

گریشنا: جشنواره‌ی سرود و تئاتر دانش‌آموزی در دو بخش پسران و دختران از تاریخ پانزدهم تا سی‌ام بهمن ماه در کانون حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش؛در این جشنواره گروه‌های هنری سرود و تئاتر دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

محسن نعمت‌الهی رئیس اداره ارشاد، محمد‌علی شامحمدی مدیر موسسه‌ی هفت برکه و کارشناس ادبیات نمایشی و نادر نیرومند کاگردان تجربی تئاتر، هیات داوران جشنواره پسران را تشکیل دادند و خواجه‌زاده،جعفرزراده و غلامی داوران هیات داوران جشنواره دختران بودندکه در نهایت با نظر آن‌ها مقام‌های اول تا سوم به تفکیک مقاطع تحصیلی انتخاب شدند.

در پایه‌ی ابتدایی پسران؛ مدرسه‌ی شاهد(شهید بهزادی) با تئاتر عشق گل‌ها به مقام اول رسید و مدرسه‌ی شهید رامیارپور با تئاتری به اسم زرنگی موفق به کسب مقام دوم شد. مدرسه‌ی شاهد همچنین به خاطر اجرای نمایش عروسکی خود با نام روباه نابکار از سوی هیات داوران مورد تقدیر قرار گرفت.

در مقطع ابتدایی دختران؛مدرسه‌ی حضرت زینب(س)، مدرسه‌ی آشفته و مدرسه‌ی کریمیان به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند.

در پایه‌ی راهنمایی پسران؛ مدرسه‌ی شاهد با نمایش‌ خنده، اول شد و نمایش بچه‌های محله‌ی ما از مدرسه‌ی سعادت به مقام دوم رسید.

در مقطع راهنمایی دختران؛راهنمایی فاطمه‌الزهرا(س) اول و مدرسه‌ی نرجس خاتون(س) به مقام دوم رسید.

در پایه‌ی دبیرستان پسران؛مدرسه‌ی سیدالشهدا(ع) با اجرای تئاتر طبل رویایی اول شد و شام غریب از مدرسه‌ی کامروا مقام دوم را به دست آورد،آن سوی ابر‌ها از مدرسه‌ی ابدی نیز سوم شد.

در مقطع دبیرستان دختران؛مدرسه‌ی امام رضا(ع) اول و تئاتر دبیرستان کوثر دوم شد.

به گفته محمد‌علی شامحمدی داور این جشنواره،«کیفیت و جنبه‌های نمایشی و بازیگری و موقعیت اجرا در جشنواره‌ی دانش‌آموزی امسال نسبت به چند سال قبل پیشرفت خوبی داشت.» او همچنین امیدوار بود که جشنواره در این سطح نماند و به عنوان شروعی باشد در ایجاد اشتیاق و پرورش دانش‌آموزان برای رسیدن به تئاتر‌های جدی‌تر و پیشرفت در هنر‌های نمایشی.

theater1اما در قسمت جشنواره‌ی سرود دانش‌آموزی دختران؛محمدی، خواجه‌گراشی، حسن‌زاده و خواجه‌زاده سرود برتر را انتخاب کردند و سید ایوب حسینی‌فرد، عنایت‌الله موحدی، امرالله عباسپور و خسرو جولافیان،داوران سرود‌های اجرا شده از مدارس پسران شدند؛

در مقطع ابتدایی دختران؛ مدرسه‌ی آشفته اول، بانو حقانی دوم و شهید محقق سوم شد.

 مقطع ابتدایی پسران؛مدرسه‌ی شهید رامیارپور مقام اول را به دست آورد،شاهد(شهید بهزادی) به مقام دوم رسید و مدرسه‌ی سلیمی عنوان سوم این مسابقات را به خود اختصاص داد.

مقطع راهنمایی دختران؛سرود مدرسه‌ی امام حسن عسکری(ع) مقام اول را به دست آورد و مدرسه‌ی نرجس خاتون(س) در جایگاه دوم قرار گرفت و مدرسه‌ی فاطمه‌الزهرا(س) به عنوان سرود سوم انتخاب شد.

مقطع راهنمایی پسران؛مدرسه‌ی شاهد، سعادت و عالیان به ترتیب به مقام اول تا سوم رسیدند.

مقطع دبیرستان دختران؛ سرود دبیرستان کوثر اول شد، دبیرستان زاهدی مقام دوم را به دست آورد و دبیرستان امام رضا(ع) سوم شد.

مقطع دبیرستان پسران؛دبیرستان ابدی اول شد،کامروا به عنوان سرود برتر دوم انتخاب شد و مدرسه‌ی سیدالشهدا(ع) مقام سوم را به دست آورد.

theater4

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top