بستن

جشن تولدی به پاس سی سال خبرنگاری

گریشنا: آیین چراغ دی‌ماه به دو مناسبت شصت و یکمین سالگرد تولد قاسم ایزدیان و سی‌امین سال شروع فعالیت خبرنگاری او برگزار می‌شود.

فردا دوشنبه، ۳۰ دی‌ماه، موسسه فرهنگی هنری هفت برکه گراش با جشن تولد یکی از همتایان فرهنگی و رسانه‌ای خود، قاسم ایزدیان، به استقبال سرمای دی‌ماه می‌رود. ایزدیان سی سال پیش فعالیت رسانه‌ای‌اش را شروع کرد، و تاکنون بی‌وقفه در این راه پیش رفته است.

این مراسم ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با حضور جمعی از خویشان، دوستان و همکاران در موسسه هفت برکه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این جشن می‌توانند جهت هماهنگی با دفتر هفت برکه تماس بگیرند.

قاسم ایزدیان فرزند رضا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۳۱ در محله مصلا به دنیا آمد. او در همان محله هم به مدرسه رفت، اما برای ادامه تحصیل در رشته ادبیات به دبیرستان دکتر هشترودی شیراز رفت. ایزدیان در سال ۱۳۶۲ با ربابه خوشخو ازدواج کرد، و محمد، مجتبی، مریم و مرتضی حاصل این ازدواج است. سه فرزند اول قاسم ازدواج کرده‌اند، و مرتضی سال آخر دبیرستان‌اش را می‌گذراند. او اکنون چند سالی است که در خیابان شهید وقارفرد ساکن است.

با شروع فعالیت‌های انقلابی در گراش، ایزدیان نیز به همشهریان‌اش که حول محور حجت الاسلام محمود علوی در مسجد امام سجاد (ع) فعالیت می‌کردند پیوست. مسئولیت کتابخانه و نوارخانه مسجد امام حسن عسکری (ع) و همچنین اجرای نمایش «عذاب» در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) از جمله فرازهای انقلابی‌گری او هستند.

او در ۲۸ دی‌ماه ۶۳ فعالیت خبرنگاری‌اش را با روزنامه خبر جنوب شروع کرد. از همان موقع، یک دکه مطبوعاتی به نام «شهید محقق» راه‌اندازی کرد که برای بسیاری از همشهریان خاطره‌ای خوش است. یک سال بعد نیز خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس شد و تا سال ۱۳۸۱ در این سمت باقی ماند. ایزدیان از سال ۷۴ که به خاطر کارش به شیراز نقل مکان کرد، در کنار همکاری با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلفی از جمله ایرنا، جمهوری اسلامی و اطلاعات، دکه مطبوعاتی‌اش را نیز نگه داشت.

با بازگشت به گراش در سال ۸۳، او دفتر خبری گراش را راه‌اندازی کرد، پس از شهرستان شدن گراش، آن را به دفتر حوزه خبری شهرستان گراش تغییر نام داد. در کنار این تابلو، تابلوی خبرگزاری‌های اتقان‌نیوز و حافظ‌نیوز هم نصب شده است، هر چند تعداد روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که ایزدیان با آنها همکاری دارد بسیار بیشتر از این‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top