بستن

هشدار در مورد خطر‌های دنیای مجازی

گریشنا: سرهنگ عبدالعظیم انصاری فرماندهی شهرستان گراش به کاربران دنیای مجازی در خصوص خطرات فضای مجازی هشدار می‌دهد.

طی نامه‌ی ارسال شده از فرماندهی نیروی انتظامی به گریشنا؛ با توسعه‌ی فراگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده روزافزون از فضای مجازی و اینترنت، جرایم سایبری هم افزایش پیدا کرده و لازم است که با آشنایی با این‌گونه جرایم و یادگیری روش‌های پیشگیری از آن‌ها، اجازه سواستفاده و کلاهبرداری را به مجرمین ندهیم.

به همان اندازه که فضای مجازی مفید است و راحتی‌هایی را برای ما به ارمغان آورده، ممکن است به همان اندازه نیز خطرناک باشد و در صورت نداشتن آگاهی‌های لازم، مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد.

خطرات دانلود از سایت‌های ارائه‌دهنده محتوای رایگان:

قبل از دانلود محتوا از یک وبسایت یا وبلاگ، به نکات زیرتوجه کنید.

ممکن است بدون این که متوجه شوید، به همراه محتوی مورد نظرتان، نرم‌افزار‌های جاسوسی و مخرب، دانلود و به صورت خودکار نصب شوند. و اطلاعات کاربری و حساب شما سرقت شود و یا اطلاعات موجود روی رایانه شما پاک شود.

به هر وبسایت و وبلاگی اعتماد نکنیم.

سایت‌هایی را انتخاب کنیم که شناخته شده و معتبر باشند.

سایت‌هایی را انتخاب کنیم که در سایت ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی به نشانی samandehi.ir متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت شده باشند.

سایت‌هایی را انتخاب کنیم که علامت enamad داشته باشند و در سایت enamad.ir متعلق به وزارت صنایع و معادن، ثبت شده باشند.

از مرورگر معتبر و بروز شده استفاده کنید،این‌گونه مرورگر‌ها، امنیت بیشتری دارند.

از آنتی ویروس معتبر و بروز شده استفاده کنید، این‌گونه آنتی‌ویروس‌ها از امنیت بیشتری برخوردارند.

به کاراکتر‌های آدرس درگاه ورودی سایت دقت کنید، ممکن است ادرس جعلی باشد.

دیواره آتش یا firewall رایانه خود را فعال کنید.

ریموت رایانه خود را غیر‌فعال کنید. در غیر این صورت ممکن است افرادی کنترل رایانه شما را در دست گرفته و اطلاعات رایانه شما را سرقت کنند.

اطلاعات کاربری خود را در هیچ سایتی ذخیره نکنید.

نرم‌افزار‌های ضد پین لاگر را روی رایانه خود نصب کنید.

4 نظر

  1. خاطرات امپراطور بزرگ جهام اسلام یعنی عثمانیان یادش بخیر. با فساد – تزویر – ریا و بحث و جدال ناموسی و خانوادگی بالاخره جهان اسلام را مغلوب اروپاییان کردند یادشان بخیر که تاریخ را داریم تکرار می کنیم.

  2. عذر میخوام اینجوری صحبت میکنم، ولی آدم، سایت های خبری این افراطی ها رو که میخونه از زندگی متنفر میشه چون میبینه چقد انسانیت کمرنگ شده، چقد دروغ مینویسن،شما میتونید دروغگو نیوز، آشغال نیوز، فتنه نیوز و.. هم بهشون بگید، دوست دارم گریشنا، عاشقتم، چون همیشه واقعیت رو مینویسی امیدوارم این روال همیشه باشه، چون عدم انعکاس واقعیت موجب سلب اعتماد میشه.

  3. اقای ماجد لطف کنید مطلب را یک بار دیگر بخوانید شما سایتهای دروغگو و شایعه پرا کن را دوست دارید چه بنامیم باز هم دوست دارید بنام یک کلمه مقدس نام گزاری شود نکند شما هم جز جریان فتنه هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top