بستن

ذخیره و صرفه‌جویی: یک هفته آب قطع است

گریشنا: شدت بارندگی دیشب سی‌ام آبان ماه در شهرستان خنج به خطوط انتقال آب از سد سلمان فارسی آسیب رساند و از فردا دوم آذر ماه به مدت یک هفته آب همه‌ی شهر‌ها و روستا‌هایی که از این سد تامین می‌شود قطع خواهد شد.

طی تماس تلفنی خبرنگار گریشنا با جباری رئیس اداره‌ی آبفا، او در این رابطه گفت: «شدت بارندگی و سیل باعث کنده شدن و آسیب به قسمتی از خطوط لوله سدسلمان فارسی شده است و تعمیر کردن آن توسط پیمانکار حداکثر یک هفته طول خواهد کشید و ما در حال پیگیری  موضوع از طریق استان هستیم تا مراحل تعمیر هر چه سریع‌تر انجام شود.»

جباری در جواب به سوال ما در مورد برنامه‌ریزی‌ و چگونگی تامین آب مصرفی شهر در طول مدت قطعی آب گفت: «از فردا چاه و مخزن‌های ذخیره‌ی آب فعال خواهد شد، هر چند شش حلقه چاه جوابگوی میزان مصرف مردم در این مدت نیست اما از طریق جیره‌بندی کردن آب و منطقه‌بندی کردن شهر برای توزیع آن سعی در مدیریت این مساله خواهیم کرد.»

طبق گزارش‌های مردمی آب مناطق مرتفع شهر از جمله  محله‌ی روباد و پاقلعه اطراف ترمینال و شهرک ایمان از همین امشب قطع شده است. جباری می‌گوید:«تلاش ما این است تا به نواحی‌ای از شهر که زودتر آب مصرفی‌شان افت فشار داشته یا قطع شده است با برنامه‌ریزی و جیره‌بندی کردن زودتر از نواحی دیگر آب برسانیم. به دلیل ارتفاع و پستی و بلندی‌هایی که در شهر است این قبیل مسائل پیش خواهد آمد.»

رئیس اداره‌ی آبفای گراش از مردم می‌خواهد تا با صرفه‌جویی این دوره را با مشکلات کم‌تری پشت سر بگذارند.

بیست‌ودوم مرداد ماه امسال نیز به دلیل رعد و برق مدتی آب مصرفی شهر قطع شد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top