بستن

مادربزرگ ۱۰۹ ساله با ساختن مسجد تولدش را جشن گرفت

پنج مهر ماه فاطمه عظیمی ۱۰۹ ساله شد و در کنار نوه‌ و نتیجه و نبیره‌هایش تولدش را جشن گرفت.

آن شب خانه‌‌ی مادربزرگ مملوء از نوه و نتیجه و نبیره بود که با شور و شوق فراوان بساط شام را پهن کردند البته این مهمانی دلیل دیگری هم داشت؛ افتتاح مسجد علی‌بن‌ابیطالب در روستای خلیلی، مادربزرگ بانی خیر این مسجد است.

او پنج فرزند به اسم‌های نواز،معصومه، حوا، گلدسته و عباس دارد که از بین این پنج نفر گلدسته و عباس به رحمت خدا رفته‌اند.

حسن، محمد حسن،علی، ابوذر، احمد، قاسم، رویا، زیبا، الهام، زهرا، بتول، سمیرا، فاطمه که فامیلی همه‌ی آن‌ها عظیمی است و غلام‌رضا، حمید، نرگس، علی و فاطمه کریمی نوه‌هایش هستند.

مادربزرگ بیست‌ودو نتیجه‌ی هم دارد به اسم‌های، مریم بخشی، ستایش، حوا، پدرام، محمد، فاطمه، راحیل، یلدا عطیمی، زهرا، کبری،فاطمه و محمد کریمی، صادق، مریم، فاطمه و عطیه خوشاب و همچنین محمد سوزنده، الهه، فرشته، سعید و رحیم غفوری.

فاطمه عظیمی سه نفر از نبیره‌هایش را هم به اسم احمد رضا و الهام فرامرزی، فاطمه پرده‌نشین دیده است.

بعد از شام مادربزرگ شمع‌های کیک تولدش را با کمک نوه‌هایش خاموش کرد،خنده بر لبان او نقش بسته بود و بچه‌ها هر کدام پیشانی مادربزرگ را می‌بوسیدند و تولدش را تبریک می‌گفتند.

فاطمه عظیمی ۱۰۹ ساله در سال ۱۳۸۷شروع به ساخت اولین مسجد با نام علی‌بن‌ابیطالب(ع) در روستای خلیلی کرد که در چهارم مهرماه ۱۳۹۲ این مسجد با حضور خودش و جمعی از آشنایان و اهالی روستای خلیلی قبل از نماز مغرب افتتاح شد. حدود صد نفر از اهالی روستا هم برای افتتاح آمده بودند و با شیرینی و اسقبال گرمشان از گراشی‌هایی که آن‌جا حضور داشتند پذیرایی کردند.

حبیبه بخشی عکسی از مادربزرگ در کنار نوه و نیجه‌هایش در شب تولدش گرفته است.

8 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top