بستن

داور بین‌المللی پینگ پنگ: گراش در رتبه دوم استان

کلاس داوری درجه ۳تنیس روی میز ششم تا هشتم شهریور ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی گراش برگزار شد.

در این دوره از کلاس‌ها چهارده نفر از شهرهای گراش، مرودشت، لار، لامرد حضور داشتند که زیر نظر مدرس و داور بین‌المللی فدراسیون به فراگیری و بررسی آخرین قوانین و مقررات پینگ‌پنگ پرداختند.

مرتضی موغلی با تکمیل این خبر افزود: «یک دوره کلاس داوری درجه ۳ پینگ پنگ ویژه خواهران نیز در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود وعلاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به اداره‌ی تربیت بدنی و یا خانه‌ی پینگ‌پنگ گراش مراجعه کنند. در حال حاضر گراش با داشتن ۳۳ داور درجه ۳ و ۲ یکی از قطب‌های استان فارس در این زمینه است.

علی داوری‌فرد خبرنگار گریشنا مصاحبه‌ای با محمود رهیده مدرس و نماینده‌ی‌ بین‌المللی فدراسیون انجام داده است:

در چند سطر خود را معرفی کنید؟محمود رهیده هستم و اهل شیراز، بیست‌وپنج سال تجربه‌ی داوری بین‌المللی را دارم و بیست‌وهفت سال در سطح کشور در درجه‌های ۱،۲،۳ و ملی، مدرس داوری هستم و با حساب کلاسی که در گراش برگزار شد نود‌وسومین تجربه‌ی مدرسی من در سطح کشور بود.

تا به حال چه مسئولیت‌هایی را بر‌عهده داشتید و دارید؟ پانزده سال مسئول هیئت استان بودم و چندین سال مسئول کمیته مسابقات و داوران فدراسیون تنیس روی میز و در حال حاضر مسئول کمیته مسابقات و داوران استان فارس هستم.

چند سال سابقه‌ی داوری دارید؟ سال ۱۳۶۴ درمسابقات آسیایی اسلام‌آباد شرکت کردم و در سال ۱۳۶۷ در مسابقات بین‌المللی شوروی سابق، سال ۱۳۶۸در مسابقات آسیایی جوانان اندونزی، سال ۱۳۷۵ در مسابقات کاپ آسیا بنگلادش، سال ۱۹۹۷ میلادی مسابقات آسیایی هندو در سال ۲۰۰۱ در مسابقات آسیایی هنگ‌هنگ حضور داشتم.

 سال ۲۰۰۴ سرداور مسابقات انتخابی المپیک پکن بودم و در سال ۲۰۰۵ مسابقات آسیایی کره جنوبی و سال ۲۰۰۹ مسابقات جهانی ژاپن را تجربه کردم.

 به نظر شما تنیس روی میز گراش در چه جایگاه و وضعیتی قرار دارد؟ گراش نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است و بعد از شیراز در جایگاه دوم قرار دارد که این امر بدون کار کردن و تلاش به دست نمی‌آید گراش با تلاش مسئولین خود کلان‌شهر‌هایی مثل لار، آباده، مرودشت، کازرون، فسا و داراب را به خوبی جا گذاشته است.

جایگاه داوری گراش در استان را چگونه می‌بینید؟ گراش تنها دو سال است که فعالیتش را آغاز کرده است و ما هم استفاده از داوران گراش را در مسابقات مختلف شروع کرده‌ایم، اما در مجموع گراش از داوران خوبی برخوردار است.

برای رشد بهتر تنیس گراش چه پیشنهاد‌هایی دارید؟ هزینه‌ی زیادی باید خرج شود تا یار تمرینی از دیگر استان‌ها به گراش بیایند.عشق و علاقه لازمه‌ی کار است اما برای پیشرفت باید هزینه کرد. کلاس‌هایی که موغلی به عنوان مسئول هیئت تنیس روی میز برگزار می‌کند مشکلات زیادی را بر‌طرف خواهد کرد و نتیجه خوب آن را در دراز‌مدت خواهید دید.

دید و نگاه مسئولین استان به شهرستان گراش چگونه است؟ مسئولین استان به هیات تنیس روی میز گراش یک نگاه خاص و ویژه دارند که آن هم به دلیل فعالیت و برنامه‌ها و کلاس‌های مختلف و ویژه‌ای است که برگزار می‌شود. آن‌ها انتظار دارند که مسئولین دیگر شهرستان‌ها هم مثل گراش فعال باشند.

برای ایجاد انگیزه و علاقه نسبت به ورزش و تنیس روی میز در جوانان چه عملکردی می‌توان انجام داد؟ یک کار که به نظر من مهم است، داشتن الگو است و هیات تنیس می‌بایست قهرمانان خود را به جامعه معرفی کند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top