بستن

روز خبرنگار در کنار سفره افطار + گزارش تصویری

گریشنا: در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار و در یکی از آخرین شب‌های ماه رمضان، از فعالان عرصه‌ی رسانه گراش در یک مراسم افطاری تجلیل شد.

این مراسم روز سه‌شنبه، شانزدهم مردادماه ۹۲، به میزبانی دو اداره‌ی ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی شهرستان گراش در باغ نور برگزار شد. حجت الاسلام حسینی، امام جمعه گراش؛ مهندس کریمی‌فرد، فرماندار شهرستان گراش؛ سرهنگ کریمی‌راد، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش؛ کرمی معاون فرماندار؛ و جمعی از مسئولان ادارات به همراه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه خبری در این مراسم حضور داشتند.

اقامه نماز مغرب و عشا به امامت امام جمعه گراش، و پذیرایی افطار و شام از مهمانان مرحله اول این مراسم بود. پس از آن، فرماندار در سخنان کوتاهی روز خبرنگار را تبریک گفت. یکی از نکات جالب در سخنان او، اظهار رضایت از تلاش و دست‌آوردهای رسانه‌های شهر بود. او گفت: «من تا الآن حتی لزومی ندیده‌ام که کوچک‌ترین تذکری به خبرنگاران و فعالان خبری شهر بدهم. این نشانه‌ی این است که شما به رسالت بزرگ خودتان آگاه هستید.»

امام جمعه گراش نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به دلیل نا‌م‌گذاری یک روز به نام خبرنگار، لزوم توجه به رسالت خبرنگاری را گوش‌زد کرد، و از خبرنگاران خواست اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند. حجت الاسلام حسینی بر دقت در اخبار تاکید کرد و گفت: «دقت در نقل اخبار مهم است به ویژه در جایی که که به آبروی افراد مرتبط است. اخلاق مداری باید در ذات شما خبرنگاران باشد.» ضمن یادآوری حساسیت شغل خبرنگاری، کار خبرنگاران را با کار پیامبران مقایسه کرد و گفت از خداوند می‌خواهد که اجری حداقل برابر با پیامبران بنی‌اسراییل به خبرنگاران عطا کند.

در پایان برنامه نیز لوح تقدیرهایی که به امضای حمیدرضا کریمی‌فرد، فرماندار؛ میرزا اکبری، رییس اداره ورزش و جوانان؛ و فریدون اسدی، رییس جهاد کشاورزی رسیده بود، به چند تن از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تقدیم شد. عکس‌های یادگاری به رسم همیشه پایان‌بخش این برنامه بود.

عکس‌های عبدالرضا افشار و محمد جهاندیده را از این مراسم ببینید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. تعریف فرماندار شهرستانی از رسانه ای یعنی اینکه آن رسانه کارکرد مردمی خود را از دست داده است. معمولا رسانه های مستقل مورد حمایت مردم و مورد شماتت حامیت قرار می گیرند. واقعا نمی شود طی زمانی طولانی هم مردم از رسانه ای راضی باشند و هم حاکمیت!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top