بستن

با تصویب دولت، جهرم و فسا فرمانداری ویژه شد

فرمانداری ویژه در ۵ شهر کشور از جمله دو شهرستان جهرم و فسا در استان فارس ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ وزارت کشور مکلف است در شهرستان مرند، فسا، جهرم ، گنبد کاووس و چابهار برای دایر کردن فرمانداری ویژه اقدام کنند

با موافقت دولت و با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات و امکانات وزارت کشور مکلف به ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان های مرند، فسا ، جهرم ، گنبد کاووس و چابهار شد.
این مصوبات در تاریخ ۱۰/۵/۱۳۹۲ از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
شهرستان لارستان نخستین شهرستان استان فارس بود که در بهمن‌ماه ۱۳۸۸ به فرمانداری ویژه ارتقا یافت. هر سه فرمانداری ویژه استان فارس در نیمه جنوبی استان قرار دارد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. خبر باید تصحیح و کامل بشه :
    شهرستان لارستان نخستین شهرستان استان فارس بود که در بهمن‌ماه ۱۳۸۸ “در دوران نمایندگی علی‌اصغر حسنی” به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

  2. سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۵۷ ق.ظ)
    امام جمعه داراب هم به ارتقا فرمانداری فسا و جهرم معترض شد
    تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۹۲ به همه جا پیامک فرستادند که با همت نماینده فسا و جهرم فرمانداری ویژه این دو شهرستان دنبال شد، با توجه به اینکه خود استانداری گفته بودند این دو شهرستان هم شایستگی ندارند. تنها عیب این مردم این است که ساکت هستند و در مقابل هر کاری که انجام می شود ساکت می مانند.

    حجت الاسلام صادقی نماینده ولی فقیه در شهرستان داراب با انتقاد شدید از استانداری فارس گفت: به درخواست نماینده محترم شهرستان، رییس جمهور به وزیر کشور و دیگر نهادهای ذی ربط دستور داده بودند مساله فرمانداری ویژه داراب پیگیری بشود.

    انتقادات امام جمعه داراب در خصوص فرمانداری ویژه/ نماینده داراب کوتاه نیاید

    وی افزود: مردم مشکلات زیادی دارند من از نماینده محترم می خواهم نسبت به این موضوع کوتاه نیاید. به همه جا پیامک فرستادند که با همت نماینده فسا و جهرم مساله فرمانداری ویژه این دو شهرستان دنبال شد با توجه به اینکه خود استانداری گفته بودند این دو شهرستان هم شایستگی ندارند مگر این مردم چه کرده اند؟ چرا باید این طور باشد؟

    تنها عیب مردم داراب این است که ساکت هستند

    وی افزود: یک بام و دو هوا که نمی شود ما کمترین امکانات داریم نه در مساله پزشکی و نه دانشگاه و نه آموزش عالی ما نسبت به دیگر شهرستان ها کمبود داریم. تنها عیب این مردم این است که ساکت هستند و در مقابل هر کاری که انجام می شوند ساکت می مانند.

    هیچ مسئولی نباید از ریاست و مسوولیتش بترسد

    وی خطاب به مسئولین شهرستان گفت: فرماندار و مسئولین محترم هر کسی در اداره و نهادش بر او واجب است مشکلاتی که وجود دارد گزارش کند. هیچ کس نباید از ریاست و مسوولیت بترسد. شما مسئولین محترم وظیفه دارید مشکلاتی که وجود دارد را به استان گزارش کنید.

    وی افزود: شما مسولین محترم جیره خوار این مردم هستید حقوق شما از طریق این مردم تامین می شود و نوکر این مردم هستید. شما آقا بالا سر این مردم نیستید. انقلاب شد که همه به حق خودشان برسند. از رییس دولت، استاندار،رییس جمهور و وزرا خادم و نوکر این مردم هستند

    وی اضافه کرد: حضرت امام فرمودند اینها (مردم) ولی نعمت شما هستند چرا کوتاهی می کنید در حق این مردم. کوتاهی نکنید این مردم ساکت هستند به خاطر نظام و امر ولایت و رهبری است.

    منبع: داراب آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top