بستن

آیین چراغ در سومین شماره هفتسانه

گریشنا: شماره سوم هفتسانه، نشریه تابستانی موسسه هفت برکه گراش، منتشر شد.

برگزاری اولین مراسم «آیین چراغ»، بزرگ‌داشت فعالان فرهنگی و اجتماعی گراش، خبر اول این شماره است. این مراسم به بهانه تولد این فعالان قرار است هر ماه از طرف تحریریه هفتسانه و موسسه هفت برکه برگزار شود. اولین آیین چراغ به تولد صادق رحمانی، شاعر انار و بادگیر، اختصاص داشت. مصاحبه‌ی خواندنی خانم‌ها رهنورد و متین را با این شاعر شناخته شده از دست ندهید.

پرونده‌ی این شماره نیز به کار کردن کودکان در تابستان اختصاص دارد. سمیه رادمرد در مطلبی با عنوان «تمرین بزرگ بودن با کار تابستانه» به سراغ چند تن از نوجوانانی رفته است که تابستان‌ها کارهای مختلفی را تجربه می‌کنند. خانم‌ها پرچمی و پای‌برجا نیز یک قدم فراتر گذاشته‌اند و از هنر زنان گراش در استفاده از همه‌ی بخش‌های فسیل گزارش تهیه کرده‌اند.

مطالب رمضانی هم در این شماره نمود خوبی دارند. پارسا رحمانیان خاطرات پدربزرگ‌اش از روزهای عید را نوشته است؛ و فاطمه عزیزی خاطره‌ای برای تاکید بر لزوم دیدار از بزرگ‌ترها تعریف کرده است.

عکس‌های حامد عبدالهی و فرهاد امانتی هم در صفحه‌ی آخر از جاهای مختلف گراش دیدنی‌اند.

 

هفتسانه، شنبه‌ی هر هفته به دست تحریریه‌ای جوان در چهار صفحه‌ی A4 منتشر می‌شود، و اخبار و مطالب حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‌دهد. محل انتشار اصلی این نشریه در صفحه‌ی ویژه‌ای در سایت گریشنا؛ و نسخه چاپی به صورت محدود خواهد بود. نسخه‌ی پی‌دی‌اف+ هفتسانه را نیز می‌توانید از این صفحه در سایت گریشنا دریافت کنید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

  1. سلام و درود بر دوستان روزنامه نگار هفت سانه
    طرح و ایده ی جالبی ست. هر سه شماره را دیدم و شماره به شماره هم بهتر شده است. از این که نشریه را در اینترنت می گذارید که ما هم ببینیم ممنون هستیم. دوست دارم در حد خودم، به نشریه تان کمک مالی کنم از چه طریق می توانم؟

    1. سلام دوست عزیز. و ممنون از پیگیری‌تان.
      هفتسانه شنبه‌ها منتشر می‌شود، اما به علت تعطیل بودن امروز، هفتسانه شماره ۴ را یکشنبه از سایت دریافت می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top