بستن

فرماندار: سه اداره در راه گراش

 گریشنا: کریمی‌فرد فرماندار شهرستان گراش می‌گوید سه اداره ثبت اسناد و املاک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زودی در شهرستان گراش راه‌اندازی خواهند شد. هر چند زمان دقیقی برای افتتاح این ادارات اعلام نشده است، ولی در تماس با خبرنگار گریشنا، فرمانداری امیدوار است تا قبل از پایان ماه رمضان این سه اداره در گراش راه‌اندازی شده باشند.

 اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گراش

اکنون چند سالی هست که افتتاح اداره ثبت با تکلمه‌ی «به زودی» همراه شده است؛ اما مهندس کریمی‌فرد، فرماندار، از پایان رایزنی‌ها و جلب رضایت استان صحبت می‌کند: «بر مبنای پیگیری‌ها و مجوزی که آقای حسنی، نماینده پیشین مجلس، از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی ریاست جمهوری گرفته‌اند، پیگیری‌های دیگری صورت گرفت و تنگناهایی که بین راه بود برداشته شد. رییس اداره نیز مشخص شده است، و به زودی در کمتر از دو هفته آینده به صورت مستقل راه‌اندازی خواهد شد.»

کریمی‌فرد تاکید می‌کند که این اداره احتمالا آخرین اداره ثبتی است که در استان دایر می‌شود، و به علت سیاست کلی برای کوچک کردن دولت، بعد از این اداره ثبت به هیچ شهر دیگری داده نخواهد شد.

بدین ترتیب اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گراش در کنار پارکینگ شهرداری (باغ ملی سابق) از وضعیت رکودی که اکنون دچارش شده بیرون خواهد آمد. این اداره از اواخر سال ۹۱ با آمدن چند تن از نیروهایش به صورتی نصفه و نیمه راه‌اندازی شده بود، اما خیلی از امور مراجعین را به لار ارجاع می‌داد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

توضیحات فرماندار شهرستان گراش درباره این اداره خلاصه‌تر است: «مراحل راه‌اندازی طی شده است و به زودی تا قبل از رمضان این اداره مهم نیز افتتاح خواهد شد. رییس آن نیز یکی از نیروهای اداره کل ارشاد فارس خواهد بود.» کریمی‌فرد اظهار می‌کند در خصوص اداره یا نمایندگی بودن ارشاد هنوز تصمیم‌گیری قطعی نشده است.

یک منبع آگاه می‌گوید این اداره چهارشنبه هفته آینده (دوم مردادماه) در ساختمانی در موسسه آبشار اندیشه افتتاح خواهد شد.

 اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی

فرماندار شهرستان گراش در خصوص راه‌اندازی این اداره اظهار می‌کند: «این اداره نیز در هفته‌های آینده به صورت نمایندگی مستقل و مستقیما زیر نظر استان راه‌اندازی خواهد شد؛ و تحت نظارت شهرستان‌های همجوار نخواهد بود. باید توجه داشت که الآن چند سالی است که دولت مجوز راه‌اندازی ادارات مستقل را به سختی صادر می‌کند، و به همین خاطر ما فعلا با نمایندگی شروع می‌کنیم و امیدواریم در سال ۹۳ که بودجه‌ی سال جدید مطرح شد، آن را به اداره‌ای مستقل تبدیل کنیم.» مهندس کریمی‌فرد سابقه‌ی پیگیری‌ها برای این اداره را نیز زیاد می‌داند: «چند ماه پیش مدیر کل استان می‌خواست بیاید برای بازدید، اما هنوز محل و امکانات فراهم نبود. الآن با همکاری شورا فضا را کاملا آماده کرده‌ایم، و به مدیر کل نامه نوشته‌ایم که هر موقع خواستند بیایند برای بازدید.» او همچنان تاکید می‌کند که سرپرست این اداره یک فرد بومی خواهد بود. محل اداره جنب چند اداره‌ی دیگر در ساختمان عظیمی است.

 پیگیری‌ها برای ادارات دیگر

فرماندار از پیگیری‌ها برای اداره تامین اجتماعی و همچنین بیمه تامین اجتماعی نیز خبر می‌دهد. او اظهار می‌کند: «در مورد بیمه، گفته‌اند که چون بیمه‌شدگان گراش زیر ۲۷۰۰ نفر هستند، اداره تعلق نمی‌گیرد. ولی ما پافشاری کرده‌ایم و اکنون استان را راضی کرده‌ایم و موارد به تهران ارسال شده است ولی هنوز جوابی نداده‌اند.»

فرماندار شهرستان گراش از همشهریان درخواست می‌کند که با توجه به نیاز شهرستان به رسیدن به این حد نصاب، و همچنین تسهیلات زیادی که بیمه تامین اجتماعی دارد، هر چه بیشتر برای بیمه شدن اقدام کنند.

 نیاز به پشتوانه و حمایت مالی

مهندس کریمی‌فرد در پایان صحبت‌هایش یادآور می‌شود: «راه‌اندازی ادارات کار آسانی نیست؛ و بدون کمک مردم و خیرین، هیچ مکان و امکاناتی در دسترس ما قرار نمی‌گیرد. نمی‌توانیم به انتظار دولت بنشینیم. من از خیرین و متمکنین شهرستان درخواست می‌کنم در امر راه‌اندازی ادارات، که نوعی کار خیر هم محسوب می‌شود، فرمانداری را بیشتر یاری کنند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

9 نظر

  1. فعالترین اداره در گراش اداره جمع اوری کمک های خیرین گراشی جهت راه اندازی ادارات دولتی در گراش است واقعا این دولتیها به گراش که می رسند یا دنبال کمک های مردمی اند و یا تو شهرستانهای اطراف حسابی خدمت کردند و برای صرف نهار چرب و چیلی میان گراش بعد هم یه خواب و برگشت به مبدا ما باید این عادت بد مسوولین استانی و کشوری رو در گراش ریشه کن کنیم از اونهایی یاد بگیریم که برا تامین بودجه انتقال اب از سد سلمان به منطقه رییس جمهور وقت رو بردند سر اب اتبار و گفتند ما از این اب برا اشامیدن استفاده کنیم/////۰۹۱۷۳۸۱۲۴۸۴

  2. چرا وقتی نوبت پیشرفت در گراش میرسه می بایست از جیب مردم گراش هزینه بشه؟ دولت و حکومت اسلامی چرا برای گراش اصلا مایه نمیذاره؟!

    1. سلام، خدا قوت و خسته نباشید جناب آقای فرماندار
      فقط احتیاط کنید اداراتی که در راه هستند مورد سرقت و دستبرد سارقان قرار نگیرند.
      عاقبت شهر ولایی خودساخته همین است. آیا مزد این همه کمک مردم گراش به دولت، سزاوار همچین ظلمی هستند؟
      ان الله مع الصابرین%

  3. بازم حرفه اینها همش دلتونو خوش میکنن تا این اداره ها رو بیارن دنیا آخر شده.همه ش تقصیر خودمونه تا یکی میاد گراش نی نی به لالا ش میزارن طرف میفته به بیخیالی دولت هم به ما که میرسه با کمبود بودجه طرفه-برو بابا کی دلش سوخته واسه ملت گراش

  4. حق گرفتنی است.
    لطفا پیگیر راه اندازی اداره ی اطلاعات ، پلیس +۱۰ ، پخش فراورده ی نفتی ، تعاون روستایی ، تعزیرات ، میراث فرهنگی ، نوسازی مدارس هم باشید.

  5. واقعا هزینه هایی که واسه شهرمون خرج میشه از جیب خود مردم میاد بیرون
    دولت بیچاره که هیچوقت بودجه نداره.البته تقصیر خودمون هم هست که مث بعضیا(…….) سیاست نداریم.در هیچ زمینه ای!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top