بستن

تغییر ساعات کاری در ماه رمضان

گریشنا: ماه مبارک رمضان با تغییر ساعت کاری برای مشاغل مختلف همراه است. با شروع این ماه، ساعات کاری کارمندان ادارات، بانک‌ها و دیگر اُرگان‌های دولتی تغییر می‌کند. اصناف دیگر هم کارشان را با توجه به روزه‌داری در روزهای بلند و گرم تابستان، و البته تقاضای مشتری‌ها، گاه به شکل‌های خلاقانه‌ای شروع و تمام می‌کنند.

به گفته‌ی عالمی، مسئول روابط عمومی فرمانداری گراش، طبق بخش‌نامه‌ای که از استانداری فرستاده شده است، برای بهرمندی‌ از فضایل این ماه پر ‌خیر ‌و برکت، ساعت کاری مشخص شده توسط هیات دولت برای ادارات و بانک‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ است؛ اما طبق ابلاغیه‌ی استانداری با توجه به اهمیت برگزاری نماز جماعت در ادارات، نیم ساعت به این ساعت کاری افزوده شده است و پایان ساعت اداری ۱۳:۳۰ معین شده است.

بر ‌اساس همین بخش‌نامه، ساعت کاری روز‌های پنج‌شنبه نیز یک ساعت زودتر از بقیه‌ی روز‌های هفته به پایان می‌رسد. در روزهای نوزدهم و بیست‌ و سوم ماه رمضان نیز زمان شروع کار، یک ساعت دیرتر از بقیه‌ی روز‌های این ماه خواهد بود.

با توجه به گرمای شدید تیر‌ماه و روزه‌داری در این ماه، تغییراتی در عادات روزانه‌ی مردم نیز به وجود می‌آید. خیابان‌ها و مغازه‌ها در ساعت اولیه‌ی صبح کاملا خلوت است. معمولا بعد از ساعت ۱۱ به مرور جنب ‌و جوش در شهر شروع می‌شود؛ و اوج کار اداری و بانک‌ها در همان ساعت و دقایق آخر وقت اداری است. به همین خاطر خیلی از مردم ترجیح می‌دهند در این یک ماه از خیر کارهای اداری و بانکی بگذرند و صبح‌ها از خانه بیرون نیایند.

اما بعضی آنهایی که مشاغل فنی و ساختمانی مثل بنایی، برق‌کشی و جوشکاری دارند، خنک بودن نسبیِ شب‌ها را برای انجام کار‌ها ترجیح می‌دهند، و گاهی ساعت کاری‌شان را برای بعد از افطار تا دم سحر تنظیم می‌کنند. آنهایی که در بوتیک‌ها و پاساژ‌ها و مغازه‌های لوازم خانگی و … کار می‌کنند، بعد از افطار و تا پاسی از شب نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ناگفته نماند که با نزدیک شدن به ایام عید فطر، این مغازه‌ها گاهی تا نیمه‌های شب هم به روی مشتری‌هایی که دنبال هدیه و عیدی می‌گردند بازند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. سلام به هشهریان گرامی
    ماه مبارک رمضان را به شما تبریک میگم و امیدوارم که عبادات شما قبول حق واقع شود.
    و امیدورام که تمام کارمندان دولت هم بتوانند نیازهای مردم عزیزم به نحو احسن انجام دهتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top