بستن

پایگاه انتقال خون، در ماه رمضان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا توسلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری از ۴۹ هزار و ۲۶۲ مراجعه کننده به مراکز انتقال خون، ۳۶ هزار و ۸۸ نفر واجد شرایط اهدا در این استان بوده‌اند.

وی از استقرار ۱۰ پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های شیراز، جهرم، داراب، فسا، آباده، لار، گراش، مرودشت و کازرون خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان دو مرکز انتقال خون نمازی و آسیاب قوامی شیراز، تا ساعت ۱۱ شب آماده دریافت خون از روزه‌داران است.

این مسئول تصریح کرد: سازمان انتقال خون فارس در صورت درخواست از طرف محلات و مساجد، آمادگی استقرار پایگاه سیار خون‌گیری در این مناطق و دیگر مراکز در سطح این استان را دارد.

توسلی ادامه داد: این سازمان با همکاری حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز از پنجم تیر ماه جاری تا آخر ماه مبارک رمضان اقدام به پخش کلیپ با عنوان ترویج فرهنگ انتقال خون از تلویزیون‌های شهری می‌کند و این طرح تا پایان سال جاری ادامه می‌یابد.

وی اذعان داشت: روزانه در استان فارس ۴۵۰ واحد خون مصرف می‌شود و از این تعداد ۴۰۰ واحد در شیراز صورت می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون فارس در مورد گروه خونی کمیاب در استان فارس متذکر شد: با شناسایی که از سوی سازمان انتقال خون انجام شده، تاکنون هفت نفر دارای گروه خونی «او بمبئی» در این استان وجود دارند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top